Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 11:30

Hey,

Ik las net een topic over iemands protocol die te fel was voor een jong meisje. Wilde nu toch weten of jullie ook goede reacties hebben gehad van juryleden..

Ik heb met mijn toen 6 jaar een onderlinge wedstrijd gereden op de manege. Dit was stap,draf, galop en ik was ontzettend zenuwachtig door mijn faalangst. Hierdoor vergat ik midden in de proef wat ik moest doen en ging huilen. Ik had overgeef neigingen en wilde niet meer. Toen heeft de jury geroepen of ik misschien iemand naast me wilde. Nouja zo gezegt zo gedaan, iemand naast mij lopen die dus eigenlijk alles deed (voor mijn gevoel). Ze hebben naderhand nog even duidelijk gezegt dat ze het heel dapper van me vonden en dat ik heel goed kon rijden (dat was denk ik niet zo maar toch aardig!). Nouja, ik werd toen 6e, en was het enige meisje waar de jury aardig tegen was. Dus dat plaatsje maakte me niet meer uit.

Hebben jullie ook wel eens bij kleinere kinderen gehad dat de jury liet zien dat ze extra voorzichtig en aardig waren? Of bij jouzelf misschien? Voor de juryleden zelf: Zijn jullie voorzichtiger?

Fitzroy

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:33

Ja, ik jureer anders bij de AB'tjes dan bij de paarden. Maar eigenlijk denk ik wel dat ieder jurylid dat doet (of je moet een hart van steen hebben Knipoog )

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:35

ik reed als 8 jarige wedstrijd met een hele snelle dribbel fjord
(achteraf gezien zag het er niet uit Nagelbijten / Gniffelen wel schattig maar heeel slordig Nagelbijten / Gniffelen )
ik heb wel eens op coupon gehad : knap dat je zoon grote pony nog onder controle kan houden
als klein meisje vond ik dat een leuke opmerking Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:36

oh ja
toen ik ipv te wijken bokkend van de A naar de C vloog, vlak voor de C weer een rem gevonden had, nog een halve meter opzij duwde voor het wijk idee en weer verder reed..
kreeg ik een 5: goed opgelost
Dat vond ik wel erg lief, ik zag de 2en enzo al komen Haha!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:39

Ja ik ook Haha! Ik was voor mijn eerste wedstrijd best wel zenuwachtig, kwam langs het jury hokje om te melden wie ik was, want er was er 1 uit gevallen, zegt de jury, oooh ik vind friezen leuk, eeerg leuk. Toen moest ik al weten dat het goed zat Tong uitsteken maar dat wilde nog niet echt lukken haha
helaas zijn er vast ook die friezen onderwaarderen

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:41

Afgelopen weekend had iemand die bij ons startte een proef neergezet vol met bok- en steigerpartijen, het beestje was voor het eerst buitenaf. Na het afgroeten beloonde zij hem lachend, want tussendoor liep hij best leuk. Commentaar op protocol: knap dat je bleef zitten en er om kon lachten! Tweede proef ging een stuk beter: 197 punten. commentaar: zie je wel dat hij het kan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:24

ik heb een keer gehad dat het geluid in de bak heel raar was en ik een voorlezer had die niets van de proef snapte. na 2X verkeerd te hebben gereden daardoor en opnieuw beginnen was ik totaal van slag Clown
uiteindelijk kwam de jury het hokje uit en vertelde me dat ik gewoon lekker rustig en ontspannen moest blijven, alles kwam goed. ik mocht gewoon even een rondje stappen om op adem te komen en mocht opnieuw beginnen.
vond ik onwijs tof van hem, hoewel ik nog steeds van slag was waardoor ik vergat langs A te starten en alsnog een keer verkeerd te rijden Nagelbijten / Gniffelen
maar, ik was wel iets rustiger en niet meer als een kip zonder kop aan het rondrijden.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:31

Nog een leuke: toen mijn proef afgelopen was en ik langs de juryauto liep, vroeg hij of ik mijn paard wilde verkopen. (was toen ook glansrijk eerste geworden).

winnyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:20

ja ik heb ook wel eens hele lieve juryleden gehad met mijn fnrs proefje Pling

,,,,liefs,,,,winnyboy,,,, Tong uitsteken

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:11

Ja hoor,
Ik zat met mijn toenmalige verzorgpony in het L2, en had voor mijn gevoel een nette proef neergezet.
Toen ik klaar was riep de jury me bij hem.... ik dacht: ohjee wat heb ik nu fout gedaan?
Maar toen ik er eenmaal was begon 'ie over hoe goed hij vond dat ik het paard naar mijn hand en been had staan. Naja kortom: hij was een en al lof.
Nou mijn dag kon niet meer stuk, geloof dat maar!! Knipoog
En ik was tevens ook 1e met mijn hoogste puntenaantal ooit (tijdens de oude proeven).

Edit: en achteraf al helemaal!! Want toen hoorde ik van iedereen wat voor een strenge jury hij normaalgesproken was Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:17

Krijg vaak complimentjes over mijn haflinger, en haar bewegingen.
Dat vind ik heel leuk.
En laatste stond er nog bij mij en mijn kwpn-er op de protocol:
SUPER COMBINATIE!!! Haha!
Zo leuk!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:53

Ik heb al een paar leuke jury's gehad.
Bij ponytijd kwam een jury uit de auto en ze vertelde dat ik beste proef reed van allemaal die ze jureerde. Ze vond ons een goeie combi ondanks dat ik al te lang ben voor de pony Bloos

Vorige jaar reed ik L2, na de proef moest ik ff bij de jury komen *ik dacht toen van oeps wat heb ik nou verkeerd gedaan??* Clown en ze vond mijn paard echt fantastisch!!
Ze zegt dat wij een hele goeie combinatie die Z2 kan gaan halen Tong uitsteken

edit: Bij eerste wedstrijd met mijn paard kreeg ik 179 punten, de jury vond zoooo l*llig om 179 te geven en besloot nog een punt bij te zetten Tong uitsteken

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:59

Vroeger toen ik 7 jaar was, reed ik wedstrijden met een B-ponytje die ik niet altijd evengoed onder controle had.. Bij de galop brak hij dan ook uit, en daar ging ik, met mijn pony door alle banen.. Kwam de jury naar me toe, en vertelde dat ze thuis nog een hele leuke kleine schimmel pony voor me staan had!! Vond ik toch wel erg aardig!! Knipoog

Mijn moeder probeert ook vaak iets positiefs/aardigs op de coupon te zetten.. Negatief commentaar geven is altijd wel erg makkelijk, maar wat kun je een ruiter/amazone blij maken met positief commentaar!!..

SharonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:51

Op een onderlinge wedstrijd schrok mijn paard de hele tijd, toen stond er onder mijn protocol: 'Wanneer je paard gespannen is/schrikt, blijf je rustig en los je het mooi op!'
Op een andere wedstrijd stond er op mijn ene protocol: 'Mooie combinatie!' en op mijn andere protocol: 'Zeer talentvol paard!'
Haha! Haha! Haha!

Ik vind het heel leuk om dat soort dingen op je protocol terug te lezen Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:55

bij mijn eerste proef ooit, brulde mijn paard tijdens het groeten knalhard door de bak (hij was nog nooit eerder van stal geweest) op mijn protocol stond "beide keurig gegroet" ik vond het wel een goeie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:02

Leuk topic is dit.
Ik rij zelf geen wedstrijden, maar hieruit blijkt wel weer hoe belangrijk positieve feedback is Haha!

Leuke reacties staan er tussen, vind die van sjorsie ook leuk

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:16

sjorsie schreef:
bij mijn eerste proef ooit, brulde mijn paard tijdens het groeten knalhard door de bak (hij was nog nooit eerder van stal geweest) op mijn protocol stond "beide keurig gegroet" ik vond het wel een goeie.

Haha! Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:24

Ik moest ook lachen door die van Sjorsie. Haha!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:31

20 jaar geleden reed ik mijn eerste dressuurproef en had toen een zeer vriendelijke jury. Ik wist zelf niet meer tijdens de proef wat nu rechts en links was en als ik naar de jury keek, zat de dame in kwestie met haar hoofd schuin naar de kant die ik op moest. Als ik te snel ging in tempo dan gebruikte ze haar hand. Later in het Z2 heeft ze me nogmaals gejureerd en onder aan de beoordeling stond: links en rechts is geen probleem meer, succes meidje!!! Toen wist ik gelijk wie gejureerd had. Deze dame is helaas enige tijd geleden overleden, maar elke keer als we elkaar zagen maakten we even een praatje. Ze is ooit nog bij ons thuis geweest om naar een merrie te komen kijken die ze voor haar dochter wilde kopen. Uiteindelijk is de koop doorgegaan en hebben haar dochter en ik nog steeds contact.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:37

he, das ook wel leuk! soms lijkt het of juryleden alleen maar stom kunnen zijn(a.d.h.v. verhalen. ik rijd zelf geen wedstrijden), maar uit deze verhalen blijkt wel weer anders:)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:40

Na een van de wedstrijden, kwam de jury naar me toe om te vertellen dat het wel niet zo geweldig ging als ik misschien hoopte, maar dat ze wel vond dat ik en mijn paard een erg sympathieke combinatie waren! Ze gaf aan dat ik nog een hoop punten had om met mijn paard aan te werken, maar dat ze zag dat ik en mijn paard er in ieder geval een hoop plezier in hadden, en dat ze dat erg leuk vond om te zien. Zo'n compliment maakte de mindere punten voor mij helemaal goed. Ik rij absoluut voor mijn plezier, en rij wedstrijden om te kijken of we vooruitgang boeken, en om er de routine voor mij en mijn paard in te krijgen.

Ik vond het echt top van de jury dat ze aangaf dat ook een combinatie die minder goed is, toch prettig kan zijn om naar te kijken, gewoon door het plezier dat ervan af straalt !

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:41

Jawel. Die vertelde me daarna precies wat goed en fout ging en wat ik daaraan kon doen. En dan écht met aandacht, dat was wel erg fijn iig. Lachen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:46

Vorig jaar hadden we een hele strenge jury, de punten waren vrij dramatisch bij de meeste ruiters. bij mij ook trouwens, en terecht, ik had maar iets van 160 gereden Bloos

Maar naderhand kwam ik de jury in de gang tegen en toen gaf ze me wat tips (aanleuning was zeer onrustig) en zei ze me dat ze er naar uit zag om ons over een tijdje weer in de ring te zien als ik hem beter voor elkaar heb, omdat ze ons een erg leuke combinatie vond Lachen

was wel een opsteker Haha!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:50

mijn eerste wedstrijd dat was echt een Liefe jury eigenlijk was mijn kleine shetie een beetje onregelmatig maar omdat het mijn eerste wed was en ik nog maar 6 was mocht ik toch nog mee doen.. het ging dan wel niet super >:P heb het nog op de film maar was toch nog eerste met heel veel punten later ben ik die jury nog tegen gekomen met mijn andere pony en had weer hele hoge punten bij haar en 1 ste prijs.. ik weet zo niet meer hoe ze heten maar dat was toch wel de liefste jury van mij Tong uitsteken

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:13

Haha ik vind die van Sjorsie toch wel erg komisch *LOL*