Jury kijkt niet....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Novice

Jury kijkt niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 16:45

Ik kijk regelmatig het jury hokje in om de jury te bekijken of zij wel zien wat ik doe, maar het valt mij de laatste tijd zeer regelmatig op dat jury's niet naar mij als combinatie kijkt die aan het rijden is maar naar het blaadje voor hun op het desk of bij de schrijver op het blaadje.
Ook zie ik dat regelmatig als ik aan het voorlezen ben.
Ben ik de enige die dat opvalt of zijn er meer ruiters of voorlezers die de indruk krijgen dat jury niet op zitten te letten...

Annemarie_

Re: Jury kijkt niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:46

Ja heel erg. Soms denk ik echt dat de jury me niet eens gezien heeft. Zelfs bij het groeten kijken ze niet op. Echt raar en ook vervelend, doe je een keer iets goed krijg je nog geen goed cijfer maar een 6.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:46

Dat krijg je als je een slechte schrijver hebt Knipoog
Ik denk dat veel jury's nog steeds moeten wennen aan de nieuwe proeven en dus kijken welke onderdelen aan de beurt zijn. Anders zou ik geen verklaring hebben.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:47

Als ik rijd of voorlees heb ik echt geen tijd om op te letten wat de jury allemaal doet Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:47

Ik schrijf héél regelmatig en ik heb het nog NOOIT mee gemaakt dat een jury meer op zijn blaadje of mij zat te letten ipv op de proef, dus dit lijkt me zéér onwaarschijnlijk! Ik rijd ook regelmatig wedstrijden en heb het ook nog nooit gezien, ook met voorlezen niet, en ook dan kijk ik stiekum eens naar het juryhok!
en met rijden in het juryhok kijken.. Knap! Maar dan vraag ik me toch af hoe jij je proef rijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:48

Jury's zijn ook maar mensen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:06

Ook ik schrijf heel regelmatig, en heb nog niet mee gemaakt dat de jury meer op mij (schrijfster) let en op zn proevenboekje dan op de combinatie die rijd.

Misschien kijk je telkens juist op de foute momenten? Zijn je punten wel terrecht?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:14

Tja, hier heb ik één heel goed voorbeeld van Bloos
Járen geleden op de kampioenschappen samengesteld
Pony had 's nachts vast gelegen in stal en was enigzins stijf.
Instructeur (en tevens eigenaar van de pony) vond dat ik gewoon kon rijden (dat we daar géén discussie over krijgen Knipoog )
De jury had een (haar?) kind achter in de auto en zij en haar schrijfster zaten meer achterstevoren dan recht in de auto.
Mijn pony was absoluut geen dressuurpony (en dat is een understatement) en ik moest het dan ook altijd van een selectieve cross hebben.
Pony was niet kreupel door zijn nachtelijke avontuur, maar toen er middendraf gevraagd werd, voelde ik hem wel degelijk onregelmatig lopen.
De cross was niet heel selectief en ik had dan ook weinig vertrouwen in een goede klassering.
Wat schetste mijn verbazing, ik zat in de prijzen, mocht zelfs door naar de nationale kampioenschappen en voor die, ronduit verschrikkelijke, middendraf had ik nog een 7 op mijn coupon staan ook Bloos
Als ze goed opgelet had, was dat écht niet gebeurd, dan had ze mij er misschien zelfs wel uitgezet na die diagonaal Bloos

Maar goed, jury's zijn ook maar mensen en ik was haar na afloop dankbaar Haha!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:20

Jury's die heel druk zijn met andere zaken storen mij heel erg.
Maar het is ook het wedstrijdsecretariaat dat het bont maakt, want wat te denken van:
- tijdens de proef het juryhok in om te vragen wat er gegeten of gedronken moet worden
- dan brengen ze het bestelde binnen en reiken dan voor de jury langs om de boel neer te zetten
- met een behoorlijk zonnetje zijn de lamellen in de kantine dicht, tot het wedstrijdsecretariaat bedenkt dat ze toch wel open kunnen, met als gevolg dat er opeens allemaal lichte banen over de bodem van de rijbaan verschijnen.
- dan de juryleden die tijdens de proef lekker een patatje met eten. Die zijn drukker met het patat in de mayo dopen dan met de proef.

Zit je voor te lezen en dan zie je dus dit ongeinteresseerde gedrag. Bah. Een jury is ook maar een mens, en die moet ook eten en drinken. Maar doe dat eten dan even na het jureren. Van wat drinken tussendoor hoef je echt niets van een proef te missen.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:22

Ik merk dit de laatste tijd ook op dat de jury niet eens kijkt als ik mijn proef aan het rijden ben. Zelfs bij het binnenkomen en groeten (waar je dus recht naar de jury draaft en voor hun neus moet halthouden ) werd er niet eens gekeken hoe ik dat deed. Ik moest dan ook nog enkele voltes van 10 meter rijden waarbij ik ook richting jury reed en was hij weer op zijn blad aan het kijken en niet naar mij. Het was wel vreemd en wou nog gaan vragen waarop hij zich gebaseerd had toen hij mij punten gaf, maar was nergens te bespeuren.
Dit was ook wel de eerste keer dat dit mij opgevallen was in de 10 jaar dat ik wedstrijden doe

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:23

Gister toen schreef ik bij een oude jury. En die zat ook totáál niet op te letten.
Hij had zelfs niet eens door dat het meisje al met haar proef begonnen was. We waren al bij punt 5 dus ik zeg 'Uhh wist u al dat ze al met haar proef begonnen is'? Hij: Uh uh uh .. Doe maar 7 7 7 8 8 ... Dat kan toch niet? Rolleyes

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:25

ja valt mij ook erg vaak op..!
zullen ze gewoon kijken of het een leuke combinatie is ofzo?

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:26

heele maal mee eens vorige week hat ik en Juty zat gewoon aan de telefoon !!
vin dat echt niet kunnen ! Boos! Clown
ps ze hat ruzie met de man

love4pinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:30

Dat kan egt niet!Niet normaal als een jurylid gewoon zit te telefoneren terwijl iemand een proefje rijd.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:32

Soms moet ik helpen met een wedstrijd en dan schrijf ik dus. Het valt me ook op dat soms de jury me gewoon iets aan het vertellen is en kijkt ze me ook aan, maar dan tog nog ziet ze bv dat het paard in de verkeerde galop aan springt e.d. En het drinken en eten geeft het secretariaat bij ons altijd pas als de proef afgelopen is.
Maar met springen is het echt een dolle boel! [of het was gewoon toen ik moest schrijven] Die mannen waren gewoon druk aan het discussiëren met elkaar over wie er in de ring is. En dan zijn ze zo druk bezig dat ze niet eens zagen dat de ruiter het verkeerde barrage parcour reed, die mensen zeiden tegen mij zo; ja schrijf maar op foutloos 48.50s. Ik zo; dat kan toch niet, die man heeft een hindernis teveel gesprongen! OehOeh, toen had ik de poppen aant dansen, want de ruiter zei dat hij het goede parcour reed. [wat hij echt niet deed! want even later kwam er weer een man en die zei ook dat hij fout gereden had], daarna kreeg ik wel een schouderklopje, anders was die gewoon vet in de prijzen.
Maarja elk jurylid is anders.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:40

ik vin het echt schandalig hoor sorry maar er rij wel iemand een proef !
was ook nog de verkeerde kan top gegaan Boos! Bloos
maar hat wel winst Bloos Sigaar

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:47

ik heb een keer 3 keer afgegroet, ben gewoon blijven staan tot ze WEL keek.. (ja, straks staat er op de coupon dat ik niet gegroet heb) ze had dus niet gezien dat ik 3x groette want dat stond niet op de coupon..

Maar ik schrijf ook regelmatig, sommige juryleden kijken wel vaak in het boekje, maar dat is vaak als er nog maar een paar combinaties hebben gereden want dan weten ze waar ze precies een cijfer voor moeten geven (was vooral zo met de nieuwe proeven) maar als er meer combinaties zijn geweest konden ze ook meer op de proef letten..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:23

Novice schreef:
Ik kijk regelmatig het jury hokje in om de jury te bekijken of zij wel zien wat ik doe

Volgens mij kan je je beter op je proef concentreren... Als je zoiets bij mij doet ga ik waarschijnlijk naar je zwaaien. Haha!

texelse schreef:
dan de juryleden die tijdens de proef lekker een patatje met eten. Die zijn drukker met het patat in de mayo dopen dan met de proef.

Als de jury je 10 minuten laat wachten omdat hij/zij even wat wil eten is het waarschijnlijk ook niet goed...

Rijan_ schreef:

Ik heb dit bericht een paar keer moeten lezen voordat ik begreep wat er nu eigenlijk staat...
Waarom zou je geen winst meer kunnen hebben als je een keer verkeerd aanspringt en een keer -2 krijgt omdat je verkeerd rijdt?

Ja, ik zeg ook wel eens wat tegen de schrijfster en ik kijk ook in mijn boekje. Ja, ik eet of drink ook wel eens wat tijdens het jureren.

Waardeloze mensen die juryleden. Ze offeren hun vrije tijd voor je op en wat doen ze? Ze zitten gewoon te eten, te drinken en te kletsen...
Waarom starten jullie eigenlijk nog???

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:27

je kunt het ook andersom zien: Jij stopt maanden training in een paard, een paar uur voorbereiding voor de proef (zaorgen dat jullie er allebei tiptop uitzien), boel werk eromheen, betaald startgeld, en dan kom je de 6 minuten in de proef en zit degene een beetje de andere kant op te kijken!!

en de juryleden waar we het hier over hebben zijn in mijn ogen uitzonderingen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Casca op 25-02-07 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:29

KarinvdM schreef:
Novice schreef:
Ik kijk regelmatig het jury hokje in om de jury te bekijken of zij wel zien wat ik doe

Volgens mij kan je je beter op je proef concentreren... Als je zoiets bij mij doet ga ik waarschijnlijk naar je zwaaien. Haha!

texelse schreef:
dan de juryleden die tijdens de proef lekker een patatje met eten. Die zijn drukker met het patat in de mayo dopen dan met de proef.

Als de jury je 10 minuten laat wachten omdat hij/zij even wat wil eten is het waarschijnlijk ook niet goed...

Rijan_ schreef:

Ik heb dit bericht een paar keer moeten lezen voordat ik begreep wat er nu eigenlijk staat...
Waarom zou je geen winst meer kunnen hebben als je een keer verkeerd aanspringt en een keer -2 krijgt omdat je verkeerd rijdt?

Ja, ik zeg ook wel eens wat tegen de schrijfster en ik kijk ook in mijn boekje. Ja, ik eet of drink ook wel eens wat tijdens het jureren.

Waardeloze mensen die juryleden. Ze offeren hun vrije tijd voor je op en wat doen ze? Ze zitten gewoon te eten, te drinken en te kletsen...
Waarom starten jullie eigenlijk nog???

amen Afgod

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:33

ghehehe Haha!

ik heb niet eens de tijd, laat staan dat ik het in me hoofd haal om in het jury hokje te kijken als ik mijnproef rijd.

vaak groeten de jurys mij terug als ik groet, je hebt er tussen die het niet doen, maar ik kijk ze in elk geval altijd recht aan en heb ze nog nooit naar beneden zien kijken.

maar goed.. ik weet niet waar jullie wedstrijden rijden,maar hier in de regio dus nooit geen last van.

ik heb dan ook over het algemeen dezelfde punten en hetzelfde commentaar(onze zwakke punten waar ik moeite mee heb om te verbeteren) dus tja, mijn ervaring is anders...

zonder jurys, geen wedstrijden, zonder wedstrijden hebben jurys weer een boel vrije tijd Haha!
dus tja.. hoe erg je er ook aan kan iriteren, hebt ze toch nodig Haha!

yvettjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:35

had er vandaag nog last van... ten eerste zat de jury niet op de ac lijn.. en staat er wel op mijn coupon dat ik scheef binnen kom.. dat was naar mijn idee niet zo.. en met mijn sb keek ik richting het hokje.. keek mevrouw niet.. met afwenden en afgroeten keek mevrouw ook niet..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:00

Jaa vaak bij de "lage" klasses is dat zo. K merk dat juryleden bij bijv. Z ge-oefender zijn. EN als ze een goede notulist hebben letten ze bijna alleen op de combinatie.
Maar een goede jury heeft maar een kort stukje nodig om te zien of het goed gaat Knipoog.
Maar k geef toe veel juryleden komen sloom/lui over..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:05

OoappeloO schreef:
Jaa vaak bij de "lage" klasses is dat zo. K merk dat juryleden bij bijv. Z ge-oefender zijn. EN als ze een goede notulist hebben letten ze bijna alleen op de combinatie.
Maar een goede jury heeft maar een kort stukje nodig om te zien of het goed gaat Knipoog.
Maar k geef toe veel juryleden komen sloom/lui over..

Sorry, maar met dit soort opmerkingen vergaat bij mij echt elke zin om nog te gaan jureren. Op je vrije zondag of zaterdagavond (na een week hard werken) vertrek je naar 'een of ander gat' om daar ruiters te jureren (verder te helpen, goede adviezen te geven, eerlijk te bepalen wie er die dag de beste is etc.). En dan krijg je dit Boos!

Gelukkig weet ik dat er niet veel ruiters zo simpel denken! En heb ik gelukkig nog veel plezier in het jureren.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:11

texelse schreef:
Zit je voor te lezen en dan zie je dus dit ongeinteresseerde gedrag. Bah. Een jury is ook maar een mens, en die moet ook eten en drinken. Maar doe dat eten dan even na het jureren. Van wat drinken tussendoor hoef je echt niets van een proef te missen.

Dit vind ik dus echt onzin, ik heb gister ook zitten schrijven van 3 tot 7 geloof me, dan heb je om een uur of 6 wel honger hoor! Dan is een tosti of worstenbroodje heeeeeel erg welkom, en wat denk je, dat je punten er beter van worden als de jury chagarijnig en wel in dat hok zit omdat hij stikt van de honger..?? Nee, daaaaar word je vrolijk van. Kom op mensen, zeik toch niet altijd over die juryleden! Ze krijgen 12,50 euro om een paar uur lang in de kou te gaan zitten om jullie te beoordelen en vervolgens vaak nog een grote bek krijgen ook! Het is voor hen ook maar liefhebberij hoor, hou het dan ook leuk voor hen! Ze zitten daar wel weer ieder weekend! Ze kunnen ook gewoon thuis blijven, dan krijg je super weinig jury's die ook echt nog gaan jureren en heb je ieder weekend dezelfde jury, nee, dáár word je vrolijk van! Goed bezig mensen! Top! OK dan!

Misselijk Ga daar zelf maar eens zitten ieder weekend, om vervolgens al het gezeik van die ruiters die het er niet mee eens zijn aan te horen!