jureren op wedstrijd van eigen club?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

jureren op wedstrijd van eigen club?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:24

binnenkort heb ik een thuiswedstrijd van onze eigen club.

Degene die mijn ring jureerd is een lid van de club.

Dus eigenlijk zit een clubgenootje mij te jureren.

Mag dit eigenlijk wel?

missnina

Re: jureren op wedstrijd van eigen club?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:36

Ja dat mag, behalve als het je insrtructeur, familie, eigenaar van het paard of een bestuurslid van je vereniging is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:36

wel raar eigenlijk, tis wel een vriendin van me.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:02

Ja dat mag. Ik jureer ook regelmatig tijdens wedstrijden van m'n eigen rijvereniging. Of ik de ruiters nu daar jureer of een week later op een concours 10 km verderop, dat maakt toch geen verschil?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:34

Klopt; 10 kilometer verderop kom je dezefde combi's tegen als "thuis". Ik jureer alleen niet bij mijn eigen vereniging, omdat ik daar ook in het bestuur zit. In geval van nood mogen ze me wel bellen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:43

missnina schreef:
Ja dat mag, behalve als het je insrtructeur, familie, eigenaar van het paard of een bestuurslid van je vereniging is.

Ja Klopt helemaal Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:40

Idd, ik jureer ook regelmatig op mijn vereniging, moet wel zeggen dat ik niemand daar ken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:21

vvorige concours werd ik ook gewoon gejureerd door een clubgenoot die ook nog eens een instructrice van mij is geweest voor 2 jaar.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:01

Het mag wel, maar ik vind het niet kunnen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:10

imke schreef:
Het mag wel, maar ik vind het niet kunnen.

Waarom niet?
Je komt dezelfde ruiters immers een week later op een concours een paar kilometer verderop ook weer tegen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:12

ik vind het wel kunnen hoor ,denk dat ze gewoon eerlijk blijven jureren.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:22

Ik probeer altijd iets verder weg te gaan jureren. Ik vind het echt niet kunnen. Deelnemers van je eigen vereniging vinden het volgens mij niet prettig als je ze "laag" jureerd. Je krijgt er alleen maar scheve ogen van. Ik pas daarvoor. wat een andere jury doet moet hij of zij natuurlijk zelf weten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:44

Ik jureer in principe niet op mijn eigen stal (was tot afgelopen jaar ook mijn eigen vereniging, ik ben sinds 1 januarie lid van andere vereniging). Alleen als er op het laatste moment een jury afzegt en ik op die manier het wedstrijdsecretariaat uit de brand kan helpen, waarom niet?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:47

Ik heb er totaal geen problemen mee te jureren op mijn eigen vereniging. Ik ken dan ook zowat niemand daarvan dus ben ook voor de eigen clubleden een vreemde, geen scheve ogen dus Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:52

@ Cinzano: dat heb ik met mijn nieuwe vereniging ook, daar ken ik ook ongeveer niemand van.
Maar op mijn eigen stal ligt dat natuurlijk toch een beetje anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:02

Meisje wat mij jureerd is een vriendin van me en heeft tot 2 jaar geleden bij mij op stal gestaan.

op zich niet zo heel erg, maar hoe snel heb je schele ogen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:07

Nou ,

praktisch gezien is het natuurlijk normaal dat het voorkomt , je zit toch in een regio waar je vanzelf mensen leert kennen enzo.

Maar ergens klopt het niet.

Ik had vroeger ook bij de onderlinge wedstrijden dat ik het niet bepaald vond kloppen dat degene waartegen ik reed , dus een lesklant was van de jury die ons zou jureren.

Ben je aan het losrijden voor je proefje , komt de jury uit het hokje om nog even je tegenstander wat tips te geven en de puntjes op de i te zetten.

Ik snap het wel , maar het rammelt natuurlijk wel op die manier , je voelt je toch een beetje lüllig op dat moment Knipoog
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-02-07 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:08

[edit] foutje

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:10

ik hoop dat de juri's professioneel genoeg zijn om daar doorheen te kijken.
in jouw geval Vonneke, is het misschien beter om jezelf terug te trekken om scheve gezichten te voorkomen.
als je toch start, sta je volkomen in je recht maar het is hier denk ik meer een principekwestie.
moeilijk.... Ach gut
Laatst bijgewerkt door Nistria op 14-02-07 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:10

Daarom mag je op officiele wedstrijden dan ook geen leerling/instructeur relatie hebben tussen deelnemers en juryleden.

Aan de andere kant denk ik dat je je er niet blind op moet staren en gewoon moet rijden voor wat je waard bent, vonneke!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:19

imke schreef:
Ik probeer altijd iets verder weg te gaan jureren. Ik vind het echt niet kunnen. Deelnemers van je eigen vereniging vinden het volgens mij niet prettig als je ze "laag" jureerd. Je krijgt er alleen maar scheve ogen van. Ik pas daarvoor. wat een andere jury doet moet hij of zij natuurlijk zelf weten.

Die deelnemers van m'n eigen vereniging kom ik op andere wedstrijden in de regio ook tegen. Daarom maakt het mij niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:24

Nistria schreef:
ik hoop dat de juri's professioneel genoeg zijn om daar doorheen te kijken.
in jouw geval [naam], is het misschien beter om jezelf terug te trekken om scheve gezichten te voorkomen.
als je toch start, sta je volkomen in je recht maar het is hier denk ik meer een principekwestie.
moeilijk.... Ach gut

Ik heb mezelf opgegeven en naderhand kwamen ze me zelf vragen of ik er problemen mee had.
ik heb toen wel gezegd dat ik het eigenaardig vind dat een vriendin me jureerde omdat iedereen weet dat we elkaar kennen.

ze had ook een klasse kunnen jureren waar geen clubgenootjes inzitten, zoals de L2.

Onze club is erg klein en we kennen elkaar erg goed

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:35

Maar je ziet ook wel eens verenigingen die een concours organiseren waar bijna alle prijzen aan leden van die vereniging zijn vergeven.. Ik weet niet of de jury van die vereniging is ofzo.. Maar het valt wel op.. Ook als diegenen helemaal niet zo'n nette proef neerzetten op dat moment..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:42

persoonlijk vind ik dat jury's hier doorheen moeten kijken en gewoon moeten jureren zoals ze altijd doen.
Toen ik dat concours had, ging mijn paard netjes in de rechtergalop en aan de teugel daarbij. de jury ( die dus mij altijd les heeft gegeven) wist dat ik hier ik weet niet hoe ard op getraind heb en was er niet van op de hoogte dat mijn paard dit nu wel kon. ik zag haar verbaasd kijken in het hokje, maar ze heeft mij er verder geen hogere punten om gegeven of wat dan ook.
DAT vind ik neutraal jureren en dat hoort gewoon elke jury te doen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:26

ja tuurlijk moet een jury lid altijd neutraal jureren

Maar toch kijk je onbewust anders tegen een combinatie aan waar je bv zelf les aan geeft. (is niet altijd kwaad bedoeld maar onbewust gebeurd het wel)

Toen ik nog pony reed, wilde mijn eigen instructeur nooit jureren in een ring waar klantjes van hem waren. (zijn klanten reden allemaal M en hoger)
Ook op kampioenschappen oude NKB KNHS etc werd dan altijd geregeld dat hij dan een klasse jureerde waar geen klanten van hem inzaten, wel zo eerlijk dus.

maar ik heb zelf persoonlijk echt weleens meegemaakt dat op kampioenschappen er 2 jury's zaten waarvan 1 de instructeur was. en deze de betreffende combinatie zo'n hoge punten gaf dat ie toch in de prijzen viel!.

Ben zelf dan geen jury wil het ooit wel gaan doen Haha! (mits ik het aandurf met al die boze mensen haha). Maar zeker op kampioenschappen zou ik nooit een bekende klant/vriendin etc willen jureren. Dan vind ik gewoon dat je als instructeur moet zeggen, goh heel erg bedankt voor het aanbod maar die en die is en klant van mij en ik wil dus liever een andere klasse jureren kan dat Haha!