), en de combinatie laat een keurig appuyement zien maar komt duidelijk voor H uit op de hoefslag, hoe dat beoordeeld wordt? Als ik qua scharen voor mijn gevoel een goed appuyement inzet kom ik enkele meters voor H uit. Tuurlijk kun je 'm zo 'afstellen' dat je bij H uitkomt, maar wat is wenselijk? Tonen wat er officieel gevraagd wordt, en dan minder scherp en minder 'goed' maar wel bij H uitkomen of gewoon scherper inzetten en daarmee een 'mooier' appuyement neerzetten (mits er vanuit gegaan dat de combi scherper ook een keurig appuyement kan laten zien)...
Bij het wijken staat de scherpte vrij namelijk, na 10 meter wijken moet je tussen E/B en H/M uitkomen, dat lijkt me prima te doen
!Ben gewoon benieuwd hoe dit officieel beoordeeld hoort te worden, want ik zet mijn appuyementen altijd zo in dat ze goed voelen en dat ik dan vóór de letter uitkom zal me worst wezen

, maar jullie zijn gelukkig niet de enigen die rijtechnisch correct gereden laten prevaleren boven "het op de letter rijden"; dat doe ik en vele juryleden met mij, maar ik vind wel dat die letters er niet voor niks bij worden gezet en dat je dat in je waardering wel mee moet nemen. En als je dan echt het stuk te lang vindt, kun je imo beter wat later beginnen dan duidelijk veel te vroeg op de hoefslag uitkomen.