Buiten lesgeven...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Buiten lesgeven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 09:36

Ik ben een instructrice die eigenlijk het hele jaar door buiten les geeft.
Geen probleem, want er is genoeg goede kleding te vinden om het warm en droog te houden.
Alleen heb ik nu in deze tijd een probleem met mijn voeten.
Door de koude natte bakken, kruipt de kou dwars door mijn schoenen heen en heb ik tijdens de lessen dus last van ijsklompjes. Clown
Niet echt prettig, want daardoor krijg je het helemaal koud.
Ik heb al thermolaarzen geprobeerd en loop nu op Ariats, maar ik blijf koude voeten houden.
Iemand voor mij de gouden tip? (wel te betalen)
(ik zal je eeuwig dankbaar zijn!)

fjordnina

Re: Buiten lesgeven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:40

Heel simpel: koop 1 maat te grote klompen, opvullen met stro en zelf een plastic zakje om je voeten aandoen. Gegarandeerd warm!

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:54

Kun je niet een soort voetenstoofje maken waar de je op kunt gaan staan?
Een ouderwetse voetenstoof : bestaat uit een houten kistje, dat aan één kant open is, met gaten aan de bovenkant. In de stoof werd een "test" Pling van aardewerk geplaatst en daarin werden gloeiendhete houtskolen gelegd. De voeten werden op de stoof geplaatst zodat die warm werden. Door een deken, een jas of een jurk over de benen en stoof te doen, bleef hij lang warm en werden ook de onderbenen verwarmd.

Gat in de markt ! Wie waagt zich aan het eerste ontwerp en de heropleving van de ouderwetse voetenstoof in een nieuw jasje?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:30

UGGS die waterdicht zijn!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:34

Heb een paar outdoor schoenen van fila gekocht, ze zijn waterdicht en heel lekker warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:36

Ik ken het inderdaad. Snowboots ofzo geen idee? (geen ervaring mee zelf hoor, maar ik kan me voorstellen dat die wel warm blijven)

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:41

Bij de Aldi hadden ze deze week thermo zooltjes, ik heb ze gehaald en ze zijn geweldig Clown Lachen Voor maar 1,49 per 2 paar. Zou ik niet die lamswollen doen maar die andere; zijn warmer. Tenminste... bij mij helpt het goed.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:44

die heeft mn moeder voor me haalt..

zal ze eens in begruik nemen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:45

xx_Irisje schreef:
die heeft mn moeder voor me haalt..

zal ze eens in begruik nemen Tong uitsteken

Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:56

gebruik Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:39

Warmte moet je creeeren door laagjes kleding. Toen ik jaren geleden mijn instructeurscursus deed was het ook ontzettend koud. Stonden we daar in de bak van half 8 tot half 12. Ik heb toen 3 paar sokken over mekaar aangedaan, en ik moet zeggen dat het wel hielp.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 12:57

Die zooltjes van de Aldi heb ik al geprobeerd, help helaas niet.
Op een vaste plaats gaan staan helpt ook zeker niet, want ik moet al blijven lopen om het niet koud te krijgen.
Heb namelijk niet echt veel lichaamsvet..ik weeg 53 kilo.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:46

Ik ken het probleem, echt waardeloos koude voeten en als die eenmaal koud zijn blijven ze koud.
pure armoe.

Ugg's zou ik niet doen,die kosten € 300,- en ik weet niet of ze nog waterdicht zijn als je een uurtje in de blubber staat. (ik heb het met de mijne nog niet geprobeert,vind ik zonde)
Die ariats heb ik gister aan gehad, want dàt zouden toch zulke goede zijn, nou gewoon koude voeten.

Het enige wat "een beetje" helpt zijn mountain horse laarzen, 1 maatje te groot met een paar ski sokken erin.
Waar je goed op moet letten is dat je schoenen aantrekt waar je geen zweet voeten in krijgt, want dan worden het helemaal ijsklontjes en schoenen die te krap zitten (vooral als je dikke sokken aan doet)

Je kan wel bij ski winkels "TOE WARMERS" kopen, maar die werken een paar uur en dan kan je ze weggooien. (wel echt super!)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:51

waterdichte schoenen, thermosokken, of van die wolle sokken en anders evt. sokken over elkaar aan doen. Er zijn ook schoenen met een laagje wol aan de binnenkant.

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:14

Zorgen dat je warme voeten hebt voordat je naar buiten gaat en ik zet mijn (maddogs) altijd op de verwarming en dan houd ik
mijn voeten een hele poos warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:16

olafj schreef:
Het enige wat "een beetje" helpt zijn mountain horse laarzen, 1 maatje te groot met een paar ski sokken erin.

Maar Mountain Horse rockt ook de pan uit. Ik ben ook echt verslaafd aan mijn heerlijk warme MH-jas.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:32

Heeft iemand ervaring met Dubarry's?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:25

Sokken over elkaar aan trekken helpt alleen als je die in verschillende maten koopt. zeg oplopend 38 39 40
zijn ze allemaal dezelfde maat dan heb je een probleem. Je voeten worden dan afgekneld.
Hoe meer luchtlagen hoe minder warmte er door zal komen. Liever heel veel kleine dunne laagjes dan een paar grote dikke lagen. De lagen dienen niet te dik op elkar gepakt te zijn.
Jou probleem ligt voornamelijk in het stilstaan waardoor je koude voeten krijgt. je zult er dus op moeten letten dat je in beweging blijft. Je schoenen moeten niet te strak zitten en natuurlijk waterdicht. ga regelmatig even dooe je knieen en trek af en toe je hakken naar je kont toe. stukje meedraven is ook geen overbodige luxe. Voordat je in je laarzen/schoenen stapt moet je er voor zorgen dat die al warm zijn. (zowel je voeten als je laarzen van binnen). als je er al koud ingaat dan zul je de boel eerst moeten opwarmen en dat lukt niet als je steeds stil staat.
Snowboots doen het vaaak erg goed als ze eenmaal warm zijn. lekker van die billige bij de scapino. maar zorg wel dat ze waterdicht zijn!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:30

Ik heb gewoon een paar van die wandel/berg schoenen van scapino, heerlijk warm!

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:32

Ik weet dat er laarzen zijn met thermo / vacht van binnen die waterdicht zijn en tot een paar graden onder 0 warm blijven. ik zal eens voor je navragen.

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:38

Sinds kort is er elektrisch verwarmde kleding verkrijgbaar, waardoor koude handen of voeten voor iedereen tot het verleden kan gaan behoren.Terwijl het product nog maar kort op de markt is, wordt het al in diverse landen in Europa verkocht.
De handschoenen, sokken en broeken zijn zodanig ontwikkeld, dat deze perfect bruikbaar zijn voor ruiters, menners, mensen met buitenberoepen, tijdens het fietsen of wandelen en ga zo maar door. Daarnaast is het een uitkomst voor mensen die beperkingen hebben en mede daardoor een deel van het jaar niet kunnen doen wat ze zouden willen, omdat het te koud of vochtig is.
Helemaal nieuw is de verwarmde want, speciaal ontwikkeld voor iedereen die de toppen van de vingers nodig heeft. Deze wanten worden momenteel geïntroduceerd binnen de hengelsportwereld.
Het principe van de verwarmde kleding is op zich heel eenvoudig. De kledingstukken zijn voorzien van draadjes, welke via pluggen worden aangesloten op een lichtgewicht accu met thermostaat. De verwarmingsdraadjes zijn zodanig aangebracht, dat de hele handen en voeten worden verwarmd. Doordat er gebruik gemaakt wordt van zwakstroom en de pluggen spatwaterdicht zijn, kan de kleding ook gebruikt worden als het regent. De accu is zodanig klein en licht (slechts 600 gram)dat deze in een binnenzak gestoken kan worden. Door middel van de thermostaat kunnen de kledingstukken precies op de gewenste temperatuur worden gehouden. Voor mensen in een elektrische rolstoel kan de ook op de accu van de rolstoel aangesloten worden. Hiervoor wordt een speciaal snoer bijgeleverd.

Dit is bij onze ruitersportzaak te koop misschien ook een idee, werkt goed hoor! ik heb het vorig jaar een keer uitgeprobeerd bij het lesgeven buiten bij -3 graden

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:48

Maartje78 schreef:
Sinds kort is er elektrisch verwarmde kleding verkrijgbaar, waardoor koude handen of voeten voor iedereen tot het verleden kan gaan behoren.Terwijl het product nog maar kort op de markt is, wordt het al in diverse landen in Europa verkocht.
De handschoenen, sokken en broeken zijn zodanig ontwikkeld, dat deze perfect bruikbaar zijn voor ruiters, menners, mensen met buitenberoepen, tijdens het fietsen of wandelen en ga zo maar door. Daarnaast is het een uitkomst voor mensen die beperkingen hebben en mede daardoor een deel van het jaar niet kunnen doen wat ze zouden willen, omdat het te koud of vochtig is.
Helemaal nieuw is de verwarmde want, speciaal ontwikkeld voor iedereen die de toppen van de vingers nodig heeft. Deze wanten worden momenteel geïntroduceerd binnen de hengelsportwereld.
Het principe van de verwarmde kleding is op zich heel eenvoudig. De kledingstukken zijn voorzien van draadjes, welke via pluggen worden aangesloten op een lichtgewicht accu met thermostaat. De verwarmingsdraadjes zijn zodanig aangebracht, dat de hele handen en voeten worden verwarmd. Doordat er gebruik gemaakt wordt van zwakstroom en de pluggen spatwaterdicht zijn, kan de kleding ook gebruikt worden als het regent. De accu is zodanig klein en licht (slechts 600 gram)dat deze in een binnenzak gestoken kan worden. Door middel van de thermostaat kunnen de kledingstukken precies op de gewenste temperatuur worden gehouden. Voor mensen in een elektrische rolstoel kan de ook op de accu van de rolstoel aangesloten worden. Hiervoor wordt een speciaal snoer bijgeleverd.

Dit is bij onze ruitersportzaak te koop misschien ook een idee, werkt goed hoor! ik heb het vorig jaar een keer uitgeprobeerd bij het lesgeven buiten bij -3 graden

Tja maar helaas ook peperduur!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:50

Maar misshcien wel een gode inverstering Knipoog

aan wat voor prijzen moet ik denken ?

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:54

Ik heb laatst voor €20,- gevoerde laarzen gehaald bij de Boerenbond. Echt héérlijke laarsjes en de voet is waterdicht!!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:55