Ons paard heeft blijkbaar de verkeerde aanleuning hierdoor heeft hij de neiging om zijn tong naar buiten te hangen.
mag de jury dit meenemen in de punten
Graag een mening hierover
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sizzle schreef:Mijne doet het ook, maar eigenlijk juist als ze fijn loopt en dus eigenlijk de aanleuning juist goed. Ik heb wat geexperimenteerd met bitten. Op een dubbelgebroken doet ze het nooit en en met een enkel gebroken altijd (ook aan de longe). Ze vind het notenkrakerprincipe op de tong misschien niet prettig(?). Ik heb daarom in eerste instantie (t/m M1) op een dubbelgebroken gestart, maar kon daarmee net niet de juiste hoeveelheid nageeflijkheid en buiging vragen. Het M2 start (en train) ik nu dus met een enkelgebroken en negeer ik het tonguitsteken volledig tijdens de training en doe ik voor de proef het sperriempje even een gaatje strakker. Voor springen gebruik ik nog steeds dubbelgebroken en dat heb ik ook weer aan mijn stang en trens. Ik zou dus even een dubbelgebroken variant proberen.
Gilles schreef:aanleuningsfouten zijn niet veel mensen vreemd:
http://youtube.com/watch?v=uy3873F1Bio
ik wed dat geen één paard zijn tong uit steekt als hij bitloos gereden wordt. Misschien zou de jury hiervoor extra punten moeten geven

Faelivrin schreef:Gos gaan we er nou een compleet drama van maken met tè overdreven foto's van wel héél overdreven overtredingen met het bit? Moeten we nu allemaal maar overstappen op bitloos? Denk je dat iedereen zo rijd?![]()
Ik heb vandaag ook geschreven en een paard ook een punt minder moeten opschrijven, door dit geval met de tong naar buiten. En als commentaar inderdaad 'verzet'.

domitjuhh schreef:Ik heb dat grapje ook ooit 1 keer gehad. Ik rij ondertussen alweer een tijdje wedstrijden en mijn paard doet het nooi alleen 1 keer op een wedstrijd legde ze haar tong tegen de zijkant van haar mond aan en toen kreeg ik in 1 keer aftrek.
Dat vond ik zo raar, want iedereen zei dat ze haar tong helemaal niet uitstak.. rare dingen heeft de jury af en toe

femiaans schreef:Dit is echt een aanleuningsfout, en bij elke onderdeel waarbij het paard het doet, krijg je punten aftrek wegens verzet met tong. Meestal ziet het er ook al wat gespannen uit, waardoor je "normale" cijfer ook al niet zo hoog zijn. Lastig probleem hoor, zeker als je een paard hebt gekocht die dat al bleek te doen.