Verliespunt?... Hoe zit het?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Verliespunt?... Hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:53

Hoi mensen,
ten eerste ik ben geen jury maar aangezien er hier waarschijnlijk wel zijn en ik hoop dat julllie er verstand van hebben...

Ik heb laats namelijk in de B 147 punten behaald. ik heb nog geen winstpunt, heb ik nu een verliespunt of een minpunt?

Kan iemand mij het uitleggen ik snap het allemaal niet...

Bij voorbaat dank Haha!

Groetjes Cynthia

Cynthiaaapje

Re: Verliespunt?... Hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:09

Boos! niemand?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:09

gezichtje is niet boos bedoeld trouwens...

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:10

In de B kan je geen verliespunten krijgen, dus ga lekker straten en ervaringen op doen. En zorgen voor de winstpunten Knipoog Succes!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:11

In de B kun je geen verliespunten halen, alleen in het L1 en hoger.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:18

oh Yes!!! ik was namelijk al helemaal in paniek Tong uitsteken nou gewoon doorijden dus en zorgen voor mn winstpuntjes Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:33

Ik vraag me alleen af of je niet beter thuis wat langer door kunt trainen als je 147 haalt in de B.
Deed je pony/paard erg vervelend?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:39

Oe, 147 in de B is best ernstig Bloos ... Ben ook wel benieuwd of hij erg lastig was, kan een hoop verklaren!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 08:28

eerlijk, als je 147 punten rijdt en nog geen enkele wp.... Dan kan je je startgeld beter gebruiken voor prive lessen en het volgend jaar opnieuw te proberen....

Dus de opmerking: ik kan gewoon doorijden is zeker misplaatst! Je doet er niemand een plezier mee...
Eeerlijk gezegd dan! De mensen die vinden dat je voor je plezier start, daar ben ik het dus weinig tot nooit mee eens....Tenzij je sportprestaties en plezier combineert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:58

amondi schreef:
eerlijk, als je 147 punten rijdt en nog geen enkele wp.... Dan kan je je startgeld beter gebruiken voor prive lessen en het volgend jaar opnieuw te proberen....

Idd, dit zou een slimme zet zijn.
Tenzij het natuurlijk echt heel erg slecht ging (voor je kunnen) en je andere concoursen wel goed rijd. Dan kan het een keer zo gebeuren.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:18

Als je pony een keer flipt en daardoor die lage punten heeft het niks te maken met hoe het normaal gaat. Denk niet dat wij dat achter de computer kunnen beoordelen Knipoog

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:21

Wat is bokt weer aardig. Knap dat jullie kunnen beoordelen of dit meisje les nodig heeft, en misschien allang krijgt? Hoe weten jullie nou in godsnaam of ze al geen les krijgt? En misschien is het wel gewoon niet goed gegaan, wie heeft dat nou nooit op wedstrijd? Sjonge jonge beetje triest weer hoor

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:22

wel als je nou een winspunt haalt heb je nog niet b +1 maar gewoon B+0

ik heb ook bijn een verliespunt gerede maar toen moest ik eigenlijk uitgesloten worden want ik was 4x verkeerd gereden Bloos was er met mijn gedachte niet bij Knipoog hihi..ach kan er om lachen Tong uitsteken (had nog geen verliespunt hoor Knipoog )

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:33

Hier wat over winst en verliespunten :
Percentages
In Artikel 123 staat voor alle klassen de volgende winst- en verliespuntenregeling.

Gemiddeld eindpercentage Aantal
70% en hoger 3 winstpunten
65% tot 70 % 2 winstpunten
60% tot 65 % 1 winstpunt

Gemiddeld eindpercentage Aantal
minder dan 35% 3 verliespunten
35% tot 45% 2 verliespunten
45% tot 50% 1 verliespunt

Aantal punten
Concreet betekent dit voor de klassen B t/m M2 het volgende

Score Aantal
210 punten en hoger 3 winstpunten
vanaf 195 tot 210 punten 2 winstpunten
vanaf 180 tot 195 punten 1 winstpunt

Score Aantal
Minder dan 105 punten 3 verliespunten
Vanaf 105 tot 135 punten 2 verliespunten
Vanaf 135 tot 150 punten 1 verliespunt

Concreet betekent dit voor de Z proeven het volgende

Score Aantal
238 punten en hoger 3 winstpunten
vanaf 221 tot 238 punten 2 winstpunten
vanaf 204 tot 221 punten 1 winstpunt

Score Aantal
Minder dan 119 punten 3 verliespunten
Vanaf 119 tot 153 punten 2 verliespunten
Vanaf 153 tot 170 punten 1 verliespunt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:30

In de B worden geen verliespunten geregistreerd. Dus als je al wel een winstpunt had gehad, zou je die ook niet kwijt zijn.
Bij de L1 gaat worden verliespunten van het aantal winstpunten afgetrokken, totdat een score van L1 + 0 is bereikt, je kunt bij de L1 ook niet op -1 oid komen te staan.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:30

zo gaat het toch altijd met bokt. als je geen punten rijd heb je toch gewoon nix te zoeken op een wedstrijd??
want zeg nou zelf, welke idioot kan geen winst rijden in de B?? of zelfs 2? dat hoor je toch gewoon tekunnen??

verlies in de B?? dan moet je toch zo ongelooflijk stom zijn, heb je zeker achterste voren op je knol gezeten.

nee dit is absoluut niet mijn mening.. maar kennelijk wel van degene die hier commentaar over hebben. waarom zou ze in godsnaam haar geld in het trainen moeten stoppen en nietgewoon lekker verde starten

B is nog steeds de beginnersklasse, al denken er veel tegenwoordig anders over deze klasse.

laat iedereen toch eens lekker in hun waarde zeg.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:50

mmm op zich is je puntenaantal wel extreem laag,maar we weten inderdaad niet wat er is gebeurd Lachen
dus als je winstpunten in de B hebt en het gaat een keer mis, kunnen ze er niets vanaf halen? dat is wel positief!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:54

Over de punten ga ik niks zeggen maar over het feit dat er in de B geen verliespunten kunnen worden gereden wel, dit had je namelijk gewoon in de reglementen van de KNHS kunnen vinden...

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:38

Het kan toch zo zijn dat je paard in 1 proef erg vervelend is. Ik had zaterdag mijn eerste wedstrijd met een paard 1e proef 150, maar de 2e proef zaten we al weer op 170 punten. B is toch juist ook om je paard te laten wennen aan wedstrijd gebeuren. Daar is de B voor.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:28

Uiteraard zijn de bokkers weer erg aardig en vooral stimulerend!! Al gaat het thuis nog zo goed het komt vast vaak voor dat er op de wedstrijd even niets van gebakken wordt. Volgens mij is het dan juist goed om meer wedstrijden te rijden zodat de combinatie meer ervaring krijgt in het rijden van wedstrijden en het onder controle krijgen van alle zenuwen etc. Juist daarom worden er geen verliespunten geregisteerd in de klasse B zodat men de echte beginners ook nog een kans geven om tijdens de wedstrijd ervaring op te doen zonder direct in de stress te moeten schieten omdat men wel eens een verliespunt kan halen!! Cynthiaaapje heel veel succes voor de volgende keer!! Ik hoop dat het dan beter gaat en maak je niet druk om die verliespunt!! toi toi

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:09

@ oversized: amen...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 18:36

Bedankt "bijna" iedereen... Mijn lage punten komen vooral door mezelf en het zijn dan ook de bij het begin al aangeleerde dingen die ik fout doe en daar ben ik thuis en overal ook heel erg mee bezig om daar op te letten. Dat gaat telkens beter en ik heb het probleem dat de meeste jury liever geen kwpn tuigpaard zien. wat die van mij dus grootendeels is. Maar ik ben best trots op hem en vorige wedstrijd hadden we 157 punten dus al 10 meer. Misschien de volgende keer weer 10 meer :p en ik doe mn best en krijg al 2 x in de week les, maar dat is telkens weer mijn zit waar we mee bezig zijn.

dus dit was even mijn toelichting.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:14

Cynthiaapje, je probleem zit toch echt bij je zelf en niet bij de jury. Het is wel erg makkelijk om het weer bij de jury neer te leggen omdat jij met een tuigpaard start.
Gewoon verder trainen en dan komt het ook met een tuigpaard goed.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:30

dan kan je bij ieder ras wel een excuus zoeken waarom de jury dat niet zou willen zien als je lage punten hebt.

ik ben het L1 ook begonnen met 133, dat werd al snel iedere keer 10 punten hoger tot ik zelfs 161 had. bij de nieuwe proeven begon het met 154 en heb mijn 2e keer nieuwe proeven wel 180 gehaald.
het ligt niet aan mijn paard en de jury, maar puur aan mijn wedstrijdspanning. ik heb wel last van verliespunten, ik zat er ook bijna tegenaan. vandaar dat ik nu ook fnrs proefjes 1 keer in de maand rij, puur voor mijn wedstrijdspanning. maakt nl niet uit wat voor een proef ik rij Haha! zodra ik witte hekjes zie en dat apepakkie aan moet rij ik al op de helft van mijn kunnen.

dus mijn tip, gewoon lekker veel starten. iedere punt die je hoger hebt is weer een stapje vooruit en doe vooral iets met het commentaar. je zal zien dat dat over het algemeen hetzelfde zal zijn, dus dan kan je er ook wat mee

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:42

Met een tuiger starten hoeft echt geen nadeel te zijn..
Ik rij 1.5 jaar wedstrijden en ben M startgerechtigd. Er hangen hier 22 lintjes aan de muur en ik start gemiddeld 1 x per maand.. Ik zou zeggen thuis nog ff lekker doortrainen totdat je het gevoel hebt dat je echt alles beheerst en dan pas gaan starten. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik benadeeld ben omdat ik met een tuiger starte.. Als jij netjes rijdt kunnen ze je echt niet negatief beoordelen. Er zal dus wel iets meer mis zijn.