Ik sta op het punt van de lijst met juryleden......

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Ik sta op het punt van de lijst met juryleden......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:34

afgehaald te worden!

Ik heb gisteren telefoon gehad van de kringvoorzitter (bestuur, weet ik niet precies) wel erg aardig overig, dat de KNHS hem een lijst heeft gestuurd met welke juryleden van de lijst afgehaald moesten worden.

Hij is bij elk persoon op de lijst verhaal komen halen, vond mijn verhaal vrij logisch en zou zijn best doen mijn bevoegdheid niet in te laten trekken.

Ik heb beide bijscholingen door ziekte niet bij kunnen wonen helaas, en dat is wel een eis van de KNHS.
Wat dat betreft hebben ze gelijk. Ik heb daar uitgebreide documentenstatie over overlegd, evt. met een doktersverklaring als ze dat zouden willen, dat was echter niet nodig.
Deze correspondentie is nu ook naar het hoofd van het regiobestuur.

Ze zouden natuurlijk ook kijken kijken hoe vaak iemand jureert, buitende bijscholingen om.

Moraal: jureer gewoon de 5 verplichte keren, kom naar de bijscholing en geen haan die er naar kraait volgens mij.

Ik jureer vrij veel, door mijn gezondheid wel minder, maar de verplichte 5 heb ik allang aan voldaan, alleen de bijscholing niet, en het is zo belangrijk op de neuzen dezelfde kan te op te laten wijzen.
Misschien staan mijn neus wel helemaal verkeert, maar klachten hoor ik zelden of nooit.

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen Mijn bevoegdheid intrekken (ik kan dan evt. wel bij de B/L beginnen en me zo opwerken, maar dat daar nu niet echt mijn vrije keuze is, mag duidelijk zijn..) of ik wordt totaal geschrapt, kan alle afspraken die ik nog heb staan met een gerust hart afbellen, ík ben tenslotte niet degene die de boel verpest, dat doet de KNHS. Ik hoef me dus niet meer schuldig te voelen als ik het af moet laten weten.

Zonder gekheid, ik zou graag blijven jureren, maar als dat alleen kan op de eisen van de KNHS (logisch) en die eisen zijn voor mij niet haalbaar en volgens mij nu ook niet direct merkbaar voor mijn jureren in de baan, dan moet dat zo zijn en moeten ze mij maar van de lijst halen.
Weer een Z jury minder, die toch regelmatig zit en geen vreemde uitslagen krijgt, tja hun feestje, als zij het genoeg vinden, vind ik het jammer, maar vind gerust wel weer een andere bestemming voor mijn weekend.
Misschien ga ik zelf wel weer eens starten, ik heb een ZZ-L paard klaar in de wei staan.

Kortom, ik hoop dat het een dwaling is, dat ik straks gewoon nog bij C zit, maar zo niet, bedankt voor het in mij gestelde vertrouwen.

Groetjes Jasmijn

Frantic

Re: Ik sta op het punt van de lijst met juryleden......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:08

de goede moeten onder de kwade lijden.... ik hoop niet dat ze jouw bevoegdheid zullen afpakken, maar ik schrik ervan dat er "een hele lijst" bestaat in 1 regio met mensen die op de schopstoel zitten...

Ik duim igg voor je want je verdiend het niet om bij het grof vuil gezet te worden....

Sterkte.

'

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:46

Ongelovelijk zeg!!
zelfs dus als je nog aanbied een doktersverklaring te geven, krijg je zulks...
En zeg nou zelf, zoveel stellen die cursussen ook weer niet voor hoor.
(ws. zijn ze nu wat strenger door de nieuwe proeven)
Nou, ik hoop voor je dat je je licentie behoud, want dit vind ik niet netjes van de KNHS.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:08

tjah.. aan de ene kant natuurlijk knap rot, maar aan de andere kant, die cursussen zijn er denk ik niet voor niets, en als alle jury's die stelselmatig gaan overslaan lijkt mij dat voor de sport zelf ook niet optimaal en krijg je uiteindelijk klachten omdat de jury's niet up to date zijn of niet meer deugen ( niet naar jou toe hoor!)
wel apart dat er echt een lijst van bestaat, had ik nog nooit van gehoord?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:41

belachelijk! :Laten ze eerst maar eens die bijscholingen ook echt zinvol maken, want nu is het toch een wassen neus. Iedereen kan er net zoveel mee doen en laten wat ze willen

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:59

Die bijenkomsten zijn geen garantie dat je helemaal bij bent als jury.
Ik ken een jurylid die wekelijks L en M keurt maar die op de Zeeuwsekampioenschappen er pas achter kwam dat je bij 180 pnt winst hebt. Clown
Hij dacht nml. dat hij iedereen winst had gegeven want hij rekende nog volgens de oude telling.
Ik vind eigenlijkdat jury's zelf op Z nivo gereden dienen te hebben.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 06:42

Een goede zaak dat er een lijst is met juryleden die eens nader wordt bekeken. Er zit een hoop kaf tussen het koren zullen we maar zeggen. Is toch prima dat iedereen die op het punt staat erafgeknikkerd te worden gevraagd wordt om een toelichting? Op deze manier kun je uitleggen waarom je van die lijst af zou moeten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 06:45

maar die vraag kwamniet van de KNHS begreep ik, maar de regiovoorzitter nam zijn eigen initiatief!
Voor de KNHS liggen ze er al vrijwel uit, bureaucratie heet dat geloof ik...

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 06:55

Ik begrijp dat de knhs een lijst heeft gestuurd naar de regio met daarop namen van juryleden... een soort zwarte lijst dus Haha!

Ben benieuwd of die hier in Drenthe ook is aangekomen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:59

GeJe schreef:
Ik begrijp dat de knhs een lijst heeft gestuurd naar de regio met daarop namen van juryleden... een soort zwarte lijst dus Haha!

Ben benieuwd of die hier in Drenthe ook is aangekomen?

Volgens mij had de TS het over de KRINGVOORZITTER.

Mocht het toch om de Regiovoorziter gaan, dan hoeven maar weinig mensen zich zorgen te maken volgens mij.
Mijn Regiovoorzitter heeft namelijk in het najaar van 2005 al publiekelijk verklaard dat hij zijn KNHS stukken tóch niet leest......... hij stemt gewoon hetzelfde als de andere regio's doen bij stemmingen....... (tja........ je krijgt ook zóveel post tegenwoordig.....)

Flinke mensen daar bij de KNHS overigens.
Moeten de voorzitters van de kringen(?) weer het vuile werk opknappen......
Daarvoor leen je je toch niet als mens?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:01

off-topic:

Ik had deze week al eerder begrepen dat de KNHS méér belang legt bij HOE VAAK iemand jureert (of wil gáán jureren), dan bij de kennis die de betreffende persoon meebrengt.
Zo interpreteer ik althans de vragen die op het opgaveformulier voor nieuwe jury's staan..........

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:05

GeJe schreef:
Een goede zaak dat er een lijst is met juryleden die eens nader wordt bekeken. Er zit een hoop kaf tussen het koren zullen we maar zeggen. Is toch prima dat iedereen die op het punt staat erafgeknikkerd te worden gevraagd wordt om een toelichting? Op deze manier kun je uitleggen waarom je van die lijst af zou moeten.

Ik ben het helemaal met je eens als het over jurleden gaat die stelselmatig 'apart' jureren.
En als ze eens kritisch kijken naar de juryleden die de min. 5 keer jureren en verder niet.

Hier gaat het om een bijscholing, als ik schiftelijk uitlegde waarom ik niet kon komen was het geen probleem. Ze bleken toen nog een extra bijscholing geregeld te hebben, 1 in Ermelo maar toen had ik op een andere cursus moeten zitten (die ik helaas door hetzelfde probleem niet kon volgen ( en 1 in Wanrooy, wat voor mij ook geen optie is, omdat ik te lang in de auto moet zitten en geheid migraine krijg)
Ik heb toen in een e-mail aan de KNHS laten weten dat ik ook van deze bijscholingen geen gebruik kon maken (kon maken, dus niet wilde niet maken) Met dus dit resultaat

Als er commentaar was op mijn jureren, had ik allang zelf mijn spullen bij elkaar gepakt. Als je ergens niet goed in bent, is het tegenover de ruiters/amazones niet eerlijk om door te gaan.

Maar goed, feit blijft staan dat ik niet aan de eisen van de KNHS kan voldoen
- min 5 keer er jaar jureren (daar zit ik allang overheen)
- Minstens 1 keer per jaar de bijscholing bij wonen, en dat is me dus dit jaar niet gelukt. Vorige jaren wel hoor, dus het is geen stelselmatig wegblijven, maar dit jaar niet.

Zo liggen de feiten, het KNHS bestuur zal uitspraak doen en daar heb ik me aan te houden, simpel toch?
Ik zie er alleen wel tegenop om de wedstrijden die ik heb staan indien nodig af te bellen, ze zijn zo blij dat ze eindelijk een Z jury te pakken hebben.

We wachten af.

[edit cgj12, het kan ook de regiovoorzitter zijn, dat is me niet goed bij gebleven. Hij heeft zijn post dus duidelijk wel open gemaakt.]

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:25

hetzusjevan schreef:
Ik ken een jurylid die wekelijks L en M keurt maar die op de Zeeuwsekampioenschappen er pas achter kwam dat je bij 180 pnt winst hebt. Clown
Hij dacht nml. dat hij iedereen winst had gegeven want hij rekende nog volgens de oude telling.

Nagelbijten / Gniffelen mijn hemel... dat is pas balen, krijgt iedereen massaal 156 punten terwijl ze toch liever rond de 180 willen Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:07

Lowara schreef:
hetzusjevan schreef:

Nagelbijten / Gniffelen mijn hemel... dat is pas balen, krijgt iedereen massaal 156 punten terwijl ze toch liever rond de 180 willen Knipoog

Nee.. de goede man gaf wel de punten per onderdeel, maar dacht na afloop dat hij de proeven rijkelijk beoordeeld had met combinaties rond de 180 punten hehehe....

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:12

Lowara schreef:
hetzusjevan schreef:

Nou sorry hoor dit vind ik dus triest, ik hoop niet dat dit serieus is, maar anders loopt die jury wel heel erg achter en leest hij ook geen paard en sport of wat voor blad dan ook want het is toch echt al vanaf APRIL dat de nieuwe proeven zijn ingegaan, nou die jureert dus echt niet elke week !

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:25

hetzusjevan schreef:

Het was hem niet opgevallen dat het aantal onderdelen in de proef toegenomen was?
En dat 30 keer 6...= Verward
Sjongejonge, en ik dacht dat ík rekenblind ben.....

Dat verklaart ook waarom de KNHS juryleden niet selecteert op kennis maar op het aantal keren dat ze gejureerd hebben. 'Tel het aantal keren dat u dit jaar heeft gejureerd, bij elkaar op....' Als je dat lukt, kun je wellicht ook de punten voor de onderdelen bij elkaar optellen?

Misschien is het aardig om als allereerste selectiecriterium iedere jury-wannabe met zijn auto los te laten bij een dressuurring.
Iedereen die bij A gaat staan, valt af... Haha! Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:03

kataklopje schreef:
Iedereen die bij A gaat staan, valt af... Haha! Haha! Haha!

Nagelbijten / Gniffelen

........ in mijn Regio is volgens de startlijst al TWEE jaar de dressuur verreden met jury's op A en K......... ipv C en M........ Haha! Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:08

De meest serieuse site van Nederland wist het al te melden, maar wellicht is dit óók een idee voor de KNHS, om mee te geven aan nieuwe jury's ........... Haha!

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:14

........ in mijn Regio is volgens de startlijst al TWEE jaar de dressuur verreden met jury's op A en K......... ipv C en M........ Haha! Haha! Haha![/quote]

De dyscalculische jury's geven een winstpunt bij 156 punten en de dyslectische zitten bij A....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:18

kataklopje schreef:
De dyscalculische jury's geven een winstpunt bij 156 punten en de dyslectische zitten bij A....

......... en volgens de niet wintpuntenhalers: de blinde bij C ......... Haha! Haha! Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:34

CGJ12 schreef:
kataklopje schreef:

......... en volgens de niet wintpuntenhalers: de blinde bij C ......... Haha! Haha! Haha!

Volgens mij had ik pas écht een blinde...
Die gaf me een 6 voor een onderdeel wat ik helemaal niet heb getoond Nagelbijten / Gniffelen (lees: ik had per ongeluk iets vergeten)
Misschien vaker doen, zo makkelijk is het dus om aan punten te komen...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:10

Wat dacht je van een 7 voor een middendraf in het M1 die in werkelijkheid in galop werd afgelegd? Sommigen...

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:12

Of een tuigpaard dat bij het ene jurylid bovenaan staat, maar dat niet in de ring is verschenen?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:15

[quoteZo interpreteer ik althans de vragen die op het opgaveformulier voor nieuwe jury's staan..........
[/quote]

Wat voor vragen staan er nu op dan?

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:04

Helaas is dat echt gebeurt van dat jurylid op de Zeeuwse kampioenschappen.
En ik maak ook wel mee dat ik als medejurylid gevraagd wordt door een jury die moet gaan beginnen met de proef te jureren of ik even kan aanwijzen in het boekje welke proef hij moet beoordelen.
En laatst stuurde een jurylid een moeder van een ponyruiter naar het secretariaat om de 179 pnt die hij bij hem had gereden te laten te veranderen in 180 pnt want ook hij dat dat 156 winst was en had tegen de betreffende ponyruiter gezegd dat hij winst had terwijl hij in werkelijkheid 179 pnt. had.
Of het secretariaat er niet even een puntje erbij wilde doen. Clown (is niet gebeurd overigens)