Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pinacolada schreef:Maar is het een groot verschil of je nou een paard van 160 of een van 156 hebt? Dat vind ik nou geen megaverscil voor grote/zwaardere gebouwde medecursisten..
Voor mijzelf niet zo zeer in de zin van 'klein' maar wel dat ik een paard van 1.76 in de regel nog wel kan rijden, maar op 1.80 alleen maar mee kan liften
(daar zouden ze van mij ook wel eens eisen aan mogen stellen trouwens, ik heb gelukkig het heeeele grote paard van een cursusgenoot niet geloot voor examen want dan was ik zeker gezakt op Rijden). Ze moeten wel ergens een grens trekken natuurlijk, als 1.56 mag dan mag 1.52 ook en dan mag 1.48 ook
. Pinacolada schreef:Ja maar een epony is ergens anders een paard. Als je het over 1.48 hebt is het Dpony.
Urielle schreef:Ik weet niet of je gaat voor dressuur of allround maar bij het springen zit je ook nog met afstanden etc.
Alina schreef:Urielle schreef:Ik weet niet of je gaat voor dressuur of allround maar bij het springen zit je ook nog met afstanden etc.
Herrinnert zich een paardje Jappeloupe oid die bij mijn weten iets van 1.56 was en alle grote paarden er af reed met het springen
't is ook te zien hoe ruim enzo ze zijn in hun gangen...
) hebt kan het evengoed zijn dat hij/zij evenruime gangen heeft dan paarden die een stuk groter zijn...
Bovendien kunnen ze op dat niveau wel net wat beter afstand rijden dan de gemiddelde ruiter in de 1e fase van de ORUN 
Cayenne schreef:Het meisje had hem ook mee tijdens het examen, en de iets kleinere ruiters reden hierop.
Misschien door de instructeur van te voren, maar ikzelf heb nooit een lootje getrokken