Als eerste starten: voordelig of nadelig??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_Jarin

Als eerste starten: voordelig of nadelig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:38

Het is misschien een beetje raar, maar ik heb altijd het idee als ik als eerste moet starten dat ik dan altijd het slechtste rij...omdat de jury nog helemaal geen combinaties gezien heeft...als ik ergens in het midden moet starten presteer ik altijd beter..nu ligt dat voor het grootste deel aan mij gevoel...

Misschien een hele rare vraag, maar hoe kijken jullie jurys tegenover de eerste combinatie en dan vooral de eerste combinatie van de dag...hebben jullie dan wel het gevoel dat jullie even moet inkomen en dat het steeds soepeler gaat...want ik heb dat wel eens een jury horen zeggen!!!!!!!!!!

Luci

Re: Als eerste starten: voordelig of nadelig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:58

Volledig neutraal. Bij de eerste weet ik wat ik zien wil, bij de vijftiende combinatie ook en zelfs bij de zesenveertigste ben ik het nog niet vergeten. Nerd

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:04

Het maakt mij helemaal niets uit. Als je goed rijdt kan d ejury niet om je heen.

Als ik zelf jureer heeft het ook geen invloed, de eerst kan net zo goed de beste zijn als de laatste.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:36

KarinvdM schreef:
Het maakt mij helemaal niets uit. Als je goed rijdt kan d ejury niet om je heen.

Als ik zelf jureer heeft het ook geen invloed, de eerst kan net zo goed de beste zijn als de laatste.

helemaal mee eens !

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:52

mijn vriendin moest gisteren 2x eerste starten in de Z1, ze had in de eerste ring een 2e prijs en de 2e ring een 1e prijs. Dus dat zegt helemaal niets over het eerst starten denk ik.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:24

Mijn dochter heeft gisteren met haar pony's als eerste en als laatste gereden en was met beide pony's eerste geplaatst. Het maakt dus weinig uit.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:47

Moest gister als eerste en was in beide ringen 1e met 187 en 192 punten, niks geen nadeel dus Haha!

DAAHN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:49

Als je als 1e moet starten, en je rijd sterk .. dan zetje denk ik een puntentotaal neer waar de rest tegenop moet rijden. En als je als laatste moet starten, denken ze misschien datje toch echte de beste was uit de ring

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:20

Zit tussen je oren denk ik Knipoog
Ik start graag als eerste, ben ik gelijk klaar, is het heerlijk rustig op het inrijterrein, de ring is nog mooi en ik heb nooit het gevoel gehad dat de jury mij minder punten gaf omdat ik de eerste combinatie was Knipoog Een jury geeft ook 7-ens en 8-en aan de eerste combi hoor Knipoog
En idd, als jij je proef netjes rijd, kan de jury echt niet om je heen Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:50

ik wil ook het liefste als 1e rijden Haha! als je dan een grote groep heb, kan ik willem eerst lekker thuis brengen en later terug komen.

voor de punten maakt het echt niet uit hoor. dat zijn ook dingen waar ik me niet druk om maak. als ik slecht rij, komt dat echt niet daardoor Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:09

Het moet niet uitmaken, als je goed genoeg bent krijg je je punten echt wel of je nou als eerste of twintigste moet starten. Als de rest toch hoger rijdt was je niet goed genoeg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:10

Ik heb me daar nog nooit druk om gemaakt. Ik rijd graag als eerste, dan ben ik lekker al klaar met mijn paard als de prijsuitreiking begint.
Verder maakt het bij mij als jury echt niet uit of je nu als eerste of als laatste start. Ik beoordeel wat ik zie en ga niet onderling zitten vergelijken ofzo.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:07

Ja inderdaad, mij maakt het ook niet uit. Als je als eerste bent heb je lekker de tijd voor de naverzorging van je paard (en jezelf Knipoog )zonder je een beetje opgejaagd te voelen omdat iedereen op jou wacht voor de prijsuitreiking. Soms denk ik ook nog wel dat ik liever na een mindere combi wil dan na een geweldig combi of liever niet als eerste maar dat zit gewoon tussen mijn oren. Ik heb nog nooit gehad dat ik bij een prijsuitreiking dacht dat ik te weinig punten had omdat ik als eerste was.

Kortom: het zit gewoon tussen je oren Haha! Gewoon rijden dan komt het wel goed, of je nou als eerste, middelste of laatste bent (misschien is de jury dan wel moe en heeft geen zin meer Clown )

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:32

k heb vaak genoeg gewonnen door als 1e te starten!! Ja Het maakt mij echt helemaal niks uit..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 06:34

Citaat:
Vierspanrijder Koos de Ronde bijt van zich af
Koos de Ronde bijt van zich af in een column, exclusief in De Paardenkrant: "De paarden liepen in Breda in alle onderdelen prima. De juryleden dachten daar anders over. Nadien heb ik gevraagd wat er in hun ogen niet goed was. Van één jurylid kreeg ik een schokkend antwoord: mijn proef was op zich wel goed, maar ik had de pech dat ik zo vroeg moest starten! Ik was sprakeloos, want ik voelde me bestolen qua punten, zeker toen ik andere menners ’s middags met slechte(re) proeven goed zag wegkomen. Ik weet dat vroeg starten nadelig kan zijn. Maar dat een jurylid – eentje die volgende maand aan de ring zit in Aken – zo’n redenering geeft voor mijn score en vervolgens niet zegt waar het echt aan schortte, daar word ik woest van. Echt boos. Net zoals ik echt boos ben dat ik nu drie wedstrijden achter elkaar te horen krijg van een jurylid dat de oogkleppen van mijn marathontuig paardonvriendelijk zouden zijn omdat deze te dicht op de ogen zitten, zodat de paarden te weinig zien. Te idioot voor woorden! Maar ja, deze juryleden zitten nagenoeg allemaal weer in Aken. Als ik dit weer ‘flikte’ in Aken, zeiden ze, dan had ik een echt probleem. Einde boodschap." lees verder in De Paardenkrant

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:06

Als ruiter heb ik er geen problemen mee. Vaak in de prijzen ook al moest ik als eerste starten. Als jury punt ik gewoon wat ik zie.
Ik kan er niet bij dat andere juryleden zuinig punten op de eerste combinatie. Dat leer je ook helemaal niet op de cursus.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:17

Het enige nadeel aan als eerste starten is dat je vroeg je bed uit moet Haha!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:36

Hamont schreef:
Het enige nadeel aan als eerste starten is dat je vroeg je bed uit moet Haha!

Haha tja, ik had het meer over als eerste van je rubriek, dus dat hoeft niet perse vroeg te zijn Knipoog Als ik in de eerste rubriek 's ochtends rijd wil ik liever niet als eerste nee Bloos

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:39

Sommige jury's bekijken het wel anders, tijdje geleden reed een kennis die moest als 1e starten in de M2 na de wedstrijd kwam het jurylid naar haar toe en zei: als je niet als 1e was gestart had je 3 wp gekregen (in 1 proef)! Want hij zei ik wist niet dat het niveau verder zo laag lag na jou! Ze was wel 1e hoor daar niet van met 2 wp..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:43

Hum, dat vind ik eigenlijk niet helemaal correct. De punten zouden toch niet zo erg afhankelijk moeten zijn van het "algemene" niveau, als dat slecht is krijgt niemand winst, als dat heel goed is krijgt iedereen 1 of meer wp's... Maarja, aan de andere kant, jury's zijn ook maar mensen en ik geloof best dat het moeilijk is om altijd volkomen objectief te zijn. Maar blijkbaar schamen ze zich er ook niet voor als ze dat zelfs gewoon zo zeggen.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:07

en is het nadelig dat als er eerst 2 groepen l2 komen en dan een b groep en je moet als eerste? in de l2 rijden ze toch wel iets netter....

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:10

Ik wil altijd als eerst. Dan is er zoiezo geen super goede ruiter voor je geweest, want natuurlijk is het vergelijken.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:25

In principe hoort t niets uit te maken hoor!

Maar als je dat stukje leest wat amondi heeft geplaatst Nagelbijten / Gniffelen das wel heel triest!! Dat die jury dat ook toegeeft zeg Verward

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 07:47

Het hoort eigenlijk niks uit te maken maar helaas blijkt wel eens het tegendeel en dat hoort niet te kunnen

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:11

Er heeft laatst een stuk in de Quest gestaan hierover. En uit onderzoek blijkt dus dat het zeker wel nadelig is om als eerste te starten. Zal kijken of ik het kan inscannen.