Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GeJe schreef:Sommige paarden lopen constant met hun tong uit de mond, terwijl de anderen dit alleen doen wanneer de aanleuning niet correct is. In een proef neem ik dit (net als Judithh) mee als een aanleuningsfout.

hilbert schreef:oke jullie zien het als een aanleunings fout maar hoe wordt dit dan afgestraft alleen bij het cijfer aanleuning?? Ik moet wel zeggen dat hij juist erg fijn loopt niet tegen de hand ofzo
maar is er iets aan te doen???
, ik vind niet dat je de neusriempjes extra strak moet doen omdat je pony met zijn tong uit boord loopt
Doe de neusriem dan gewoon normaal dicht!! En accepteer het dat je niet voll scoort. Of zoek de oorzaak (is nog het beste!) en doe er wat aan.. 

Er zullen vast en zeker wel jury's op jou pad komen die zien dat je een paardje onder je kont hebt die ontspannen, voorwaarts en zonder verzet loopt! En je komt er vast wel 
En wees dan ook niet teleurgesteld als je een keer een punt minder krijgt vanwege de "aanleuning"..
Ga gewoon lekker door
zolang het paardje het alleen maar doet omdat hij het gewend is is er niks aan de hand
Zolang het andere redenen heeft, pijn ofzo toch even da naar laten kijken ofzo
Kimmie_Paard schreef:wat maakt het uit? waarschijnlijk word hij moe ofzo