Naar aanleiding van een ander topic even een vraag:
Mag je starten met dit bit? Ik neem aan van niet omdat er wel degelijk een vorm van hefboomwerking aan zit maar sommige zijn het niet met me eens dus ik vraag het jullie maar.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gemske schreef:Ik ben geen expert op het gebied van bitten, maar heb wel natuurkunde gestudeerd.
Voor een hefboomwerking heb je een verlenging tot je draaipunt nodig. Aangezien de teugels nog steeds direct aan de bitringen zitten is dat volgens mij hier niet het geval.
Dat de bakstukken op hun plek worden gehouden door het extra gat in het bit lijkt me juist rustiger voor de mond van het paard. Je kunt denk ik niet zoveel verschuiving veroorzaken door bv hard te trekken.
gemske schreef:Misschien minimaal, oke. Maar in vergelijking met de bitten met ogen die ik weleens zie is dit verwaarloosbaar denk ik.
vonneke schreef:gemske schreef:Misschien minimaal, oke. Maar in vergelijking met de bitten met ogen die ik weleens zie is dit verwaarloosbaar denk ik.
het mag niet, de bitringen moeten vrij door het bakstuk kunnen bewegen en dat kan hier niet.
hoe verwaarloosbaar jij het ook vind.
Liezel1 schreef:maar hier is wel officieel mee gestart, rara....
Sjoert schreef:Hey, zit jij hier zomaar mijn foto's te plaatsen.
vonneke schreef:gemske schreef:Misschien minimaal, oke. Maar in vergelijking met de bitten met ogen die ik weleens zie is dit verwaarloosbaar denk ik.
het mag niet, de bitringen moeten vrij door het bakstuk kunnen bewegen en dat kan hier niet.
hoe verwaarloosbaar jij het ook vindt.
Lovely1 schreef:ok even voor de duidelijkheid.... ze heeft het gevraagd (diverse keren aan diverse juryleden) en ze mocht er gewoon mee starten. Einde discussie toch? ik denk dat diverse juryleden het beter weten dan een stel bij elkaar geraapte bokkers
Lovely1 schreef:ok even voor de duidelijkheid.... ze heeft het gevraagd (diverse keren aan diverse juryleden) en ze mocht er gewoon mee starten. Einde discussie toch? ik denk dat diverse juryleden het beter weten dan een stel bij elkaar geraapte bokkers
vonneke schreef:ik kom je paard wel een keer rijden en ik weet zeker dat RK met me mee komt
vonneke schreef:moet je even met RK bespreken, het maakt mij niks uit.
is je paard met een ander bit niet te rijden dan?