Ff vlug ff plaatje beoordelend vanuit een foto (geen idee of het daar overal zo soffig is)
deze combi zou bij mij zo op het oog niet te hoog scoren
Vieze voeten.
Zwart hoedje, blauw jasje
geen witte handschoenen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:[img]
http://www.dreamtimefarm.com/rj9.jpg[/img]
Ff vlug ff plaatje beoordelend vanuit een foto (geen idee of het daar overal zo soffig is)
deze combi zou bij mij zo op het oog niet te hoog scoren
Vieze voeten.
Zwart hoedje, blauw jasje
geen witte handschoenen
Lielle schreef:[img]
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... .jpg[/img]
eentje van mezelf, kan nog wel kijken wat ik toen voor punt heb gekregen.
Artikel 119 De verzorging van het geheel schreef:Conditie en toilettering paard/pony
Het paard/de pony wordt in wedstrijdconditie voorgesteld. Het al dan niet dragen van hoefijzers is voor de beoordeling niet van belang.
Voor de wijze van het correct toiletteren van het paard / de pony wordt een aantal mogelijkheden gegeven in voorkeursvolgorde. Voor paarden en pony’s van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk is, zoals Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen, is deze voorkeursvolgorde uiteraard niet van toepassing.
De manen:
a – Gevlochten in één enkele rij van dubbel geslagen vlechtjes of knotjes die afgewerkt mogen zijn met wit band. De maantop mag daarbij los blijven, maar moet dan over de frontriem worden gedragen.
b – Los gedragen goed verzorgde naar één zijde liggende manen van gelijke lengte.
c – Op andere wijze dan onder (a) aangegeven ingevlochten manen
d – Totaal afgeschoren manen. Bij voorkeur wordt vlak achter de oren een stukje manen verwijderd (‘derde oor’), zodat het hoofdstel een goede ligplaats heeft.
De bovenkant van de staart:
a – De haren van de staart ingevlochten over een afstand van tenminste een vierde deel van de staartwortel. Het mee vlechten van gekleurde linten wordt voor dressuurwedstrijden minder op prijs gesteld.
b – De haren van de staartwortel ‘bijgetrokken’.
c – De haren van de staartwortel ‘bijgeknipt’of ‘bijgeschoren’.
De onderkant van de staart:
a – recht afknipt. De lengte in ‘ gedragen’ toestand reikt tenminste een handbreedte onder de spronggewrichten.
b – gedragen in niet bijgewerkte toestand, lengte als onder (a).
Citaat:Onder de noemer 'verzorging van het geheel' wordt een beoordeling uitgebracht over:
- De conditie waarin en het toilet waarmee het paard wordt gepresenteerd;
- Het harnachement van het paard;
- De kleding en de verzorging van de deelnemer;
Aanwijzingen voor de beoordeling van het onderdeel "verzorging van het geheel", dat voorkomt in de proeven voor de klassen B en L, zijn opgenomen in hoofdstuk 1 van dit reglement.
runningkawa schreef:Hoezo moet je uitgaan van een 10?
AikePeer schreef:sorry ik vind iemand die zijn best gedaan heeft met vlechten en verder netjes gekleed is verdiend gewoon een 7.
Ik heb een schimmel en ik vertik het om hem in de winter te gaan wassen