solo apparatuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

solo apparatuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:07

hoi juryleden

Ik ben slechthorend en ik wil graag een solo aparatuur gebruiken op de wedstrijd om die voorlezer goed te kunnen verstaan. Ergeren jullie daar dan niet aan??
Het is voor mij heel erg fijn en hierdoor kan ik beter concentreren op me paard in plaats naar een voorlezer. Uit de hoofd leren heb ik ook gedaan en door stress en concentratie op een paard vergeet ik die proef en dat wordt voor de jury ook heel erg vervelend!

foto van die solo apparatuur komt nog !!

thomas

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:24

Volgens mij is het officieel niet eens toegestaan, zou er eerst eens goed navraag over doen!

samoth

Re: solo apparatuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:29

ik heb nu de foto's gemaakt

ontvangers en microfoon
Afbeelding
dat is een microfoon voor de lezer en enkele knoppen om in te stellen
Afbeelding
ontvanger voor mij en die is 1,5 cm
Afbeelding

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:29

Bedoel je daarmee een soort oortje waarmee je dus zonder dat een ander t hoort je voorlezer hoort? Want dat is dus niet toegestaan. Ik vrees dat je voor zoiets ook echt bij de KNHS moet zijn om daar dispensatie voor aan te vragen om dat te mogen gebruiken..... Hoe kan een jury dan horen of je in plaats van simpelweg de oefeningen niet ook wat hulp krijgt?? En als dat gebeurt kun je zelfs uitgesloten worden want hulp van derden is tijdens een proef niet toegestaan!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:33

maar anderen kunnen de voorlezer wel horen Mijn moeder kan natuurlijk mij geen les geven die lees alleen de proef voor

remember@ ik ga nu aan knhs navragen en jullie krijgt het ook te horen

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:47

En dan staat er verderop in de 'bosjes' iemand die op een ander kanaal wél aanwijzingen geeft

Nee, even zonder gekheid, het zou voor jou natuurlijk wel een uitkomst zijn, maar ik betwijfel echt of ze dispensatie zouden geven. Denk dat je grote kans hebt dat je te horen krijgt dat je je proeven dan maar uit het hoofd moet rijden.

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:47

Toch gewoon dispensatie aan gaan vragen. Want zonder dat is het simpelweg niet toegestaan en ben je iedere wedstrijd weer afhankelijk van de goedkeuring van individuele juryleden. (die niets te verwijten valt als ze het niet toestaan, ze hebben zich immer ook aan het reglement te houden, ookal 'gunnen' ze je het best)

Ik acht overigens de kans dat je toestemming van de KNHS krijgt helemaal niet zo klein.

Gewoon aanvragen!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:06

Bij ons rijd er een meisje wedstrijden met zo'n apparaatje en zij heeft er dispensatie voor gekregen. Gewoon aanvragen dus

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:13

bij ons rijd er ook een met z'on apparaatje dus tja ik zou het gewoon probreren...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:21

Hoi Thomas

Ik ben ook erg slechthorend en rijdt ook met solo. Je moet uiteraard wel eerst een vrijbrief aanvragen bij de KNHS. Ik heb nog nooit problemen gehad met jury's.

Gr Mirjam

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:13

Ik zie het verschil ook niet, je hebt een hoorapparaat nodig dus daar moet je toch toestemming voor kunnen krijgen. Je moeder leest gewoon voor, dat doe ik ook.

Natuurlijk zou je op de hoek van de baan een 2e helper kunnen hebben die andere aanwijzingen geeft, maar die heb je nu ook.
Staan ze met een groepje z.g. te babbelen op de hoek van de baan, maar eentje geeft telkens aanwijzingen aan de ruiter.

Gauw aanvragen en lekker rijden.

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:06

waarom toestemmingvoor een hoorapparaat? Je mag toch ook met een bril rijden.
Deze apparatuur heeft niets met de in de reglementen bedoelde microfoons te maken. Ieman d die deze apparatuur gebruikt kan normaal de voorlezer niet verstaan en dit geeft de mogelijkheid om de voorlezer wel te verstaan.
Het is beter wel dispensatie te vragen, maar je benadeelt er niemand mee, dus gewoon gebruiken, het is ervoor gemaakt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:13

Wij hadden eens met een andere ruiter die zei wat over de solo, dat ze dat niet vond kunnen etc.
Toen zei mijn moeder maar dan mag jij ook niet meer met bril rijden.

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:44

Met alle respect, maar je ziet (<--ghehe) toch zelf ook wel het verschil tussen een bril een een solo in deze hoop ik?

Maar zoals ik al zei, niet moeilijk doen, gewoon aanvragen en hoppa.

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:42

Er zijn veel overeenkomsten, misschien wel meer dan je denkt. Het zijn beide hulpmiddelen, de een om slechter zien te compenseren en de ander om slechter horen te compenseren. Je kunt geen stiekeme aanwijzingen uit de bosjes krijgen met deze apparatuur, juist niet.
Ik merk wel dat er weinig begrip en inlevingsvermogen is.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:17

Een bril wordt als normaal bestempeld, mensen weten wat het is en hoe het werkt. Hoorapparaten en solo zijn nog "vreemd".

Als ik mijn solo aan heb staan kan ik alleen de voorlezer horen en gene andere mensen.

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:58

Heeft niets met inlevingsvermogen te maken, nou niet op die toer gaan zeg. En begrip...ik en de meesten hier zeggen toch aanvragen die boel en de KNHS geeft echt wel toestemming... Het was de TS zelf die erover twijfelde.

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:26

Een beetje wel, want ook met alle respect, merk ik toch wat onbegrip wat het nou precies doet en waarom het dan nodig zou zijn. Voor de meesten is het verstaan van de voorlezer een vanzelfsprekendheid, daar kan ik mij wel in verplaatsen overigens.
Ik heb ook al opgemerkt dat je toestemming moet vragen, of je het krijgt weet ik niet uit eigen ervaring.

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:02

Ik wel.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:43

ik heb Dipsensatie aangevraagd en ik heb het vandaag ontvangen Nu kan ik met een goed gevoel naar de wedstrijd toe

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:31

Mooi zo! Succes alvast!

Misschien een onbeleefde vraag, maar wat kost dit systeem ongeveer? Mijn gehoor is ook niet helemaal goed en in versta mijn instructrice vaak niet/niet goed. Een luidspreker is geen oplossing (zullen haar buren denk ik niet zo waarderen), maar de solo-apparatuur zou misschien een oplossing kunnen bieden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:12

kijk eens op www.phonak.nl Je moet voor solo wel hoorapparaten hebben weet niet of je die hebt.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:19

Roxx schreef:
Mooi zo! Succes alvast!

Misschien een onbeleefde vraag, maar wat kost dit systeem ongeveer? Mijn gehoor is ook niet helemaal goed en in versta mijn instructrice vaak niet/niet goed. Een luidspreker is geen oplossing (zullen haar buren denk ik niet zo waarderen), maar de solo-apparatuur zou misschien een oplossing kunnen bieden.

ik weet niet hoeveel het kost en ik denk dat apparaatje best wel duur is...
Ik heb dat gekregen via ziekenhuis en ziekenfonds.
solo-apparatuur zou wel een oplossing bieden mits jij een paar gehoorapparaten hebt.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 06:13

Je kunt ook een 1 op 1 walkie talkie systeem kopen, als je een normaal functionerend gehoor hebt. De ruiter heeft dan een oortje in en een ontvanger aan de broekband. De instructeur heeft hetzelfde maar dan met microfoon.
Werkt erg prettig volgens Saskia en Ilona.
Merk weet ik zo niet, maar even googlen moet wel uitkomst bieden.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:35

resultaat:

183 en 201