Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Op donderdagavond 30 maart a.s. komt Rico Schuijers naar Wanroij om op het KNHS-centrum een rondje educatie te verzorgen over "Mentale voorbereiding op trainingen en wedstrijden".
Iedere ruiter kent het wel. Je paard loopt thuis in de training ontspannen, maar op de wedstrijd presteer je niet naar wens. Zenuwen, slechte nachtrust, gespannen voelen, braakneigingen krijgen of juist chagrijnig worden. Het zijn problemen die het plezier in de sport verminderen.
Op welke manier bereid jij je paard, maar vooral ook jezelf voor op een wedstrijd. Op welke manier ga je parcourslopen, losrijden of de baan verkennen. Kun je het parcours of je dressuurproef tijdens de wedstrijd rijden zoals je je had voorgesteld of kreeg je vanwege spanning foutjes.

orion1996 schreef:Die cursus zou ik graag willen doen, maar ik ga dat vandaag nooit meer redden (werken, paard rijden, jarige). Weet je toevallig of ze deze cursus vaker gaan geven of is dit iets eenmaligs?
GeJe schreef:Da's ook vreemd.. een paard wat zich niet door anderen laat rijden.
orion1996 schreef:Hij blijft de gehele proef traag en als je hem dus aanpakt, vreselijk schieterig voor je been.
Ik heb idd mijn instructeur mee gehad op wedstrijd, hij was die proef iets beter, maar als je 1 sec niet achter zijn broek aan zit komt die direct terug in tempo.
Het commando lijkt voor hem wel een teken om langzamer te gaan lopen.
orion1996 schreef:Mag dat? Is het niet zo dat de hele proef gelezen moet worden? Want als dat mag kan ik dat ook nog laten doen.
KiWiKo schreef:De proef niet voor laten lezen en uit je hoofd rijden???