Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
haha ik denk dat het best stoort voor je paard en hij heeft dan even de tijd om aan iets anders te denken en vaak doenze dan ook hun hoofd omhoog. maar t mag wel
kimmie_ schreef:Ja het mag staat in de KNHS regels als je het maar ongestoort doet en het liefst in stap ...

masja schreef:Ik heb mijn zweep met trainen altijd aan de bolle zijde van mijn paard. Dan is wisselen toch niet nodig?
aannjjaa schreef:Zag een keer iemand een proefje rijden en elke keer dat ze de andere kant opging deed ze haar zweep wisselen. Verschrikkelijk irritant!!! Deed ze wel 10 X! Verstoorde heel het beeld en zag er heel rommelig uit.
Je kunt best een keer wiselen, maar zo vaak??
Clyde schreef:aannjjaa schreef:Zag een keer iemand een proefje rijden en elke keer dat ze de andere kant opging deed ze haar zweep wisselen. Verschrikkelijk irritant!!! Deed ze wel 10 X! Verstoorde heel het beeld en zag er heel rommelig uit.
Je kunt best een keer wiselen, maar zo vaak??
Mijn dochter reed eerst op manegepaarden en daar werd het de kinderen aangeleerd. Iedere keer als je van hand veranderde moest je de zweep wisselen. Tijdens een proefje moest je dit in een hoek doen tegelijkertijd van been verwisselen.
Misschien had diegene dat ook zo aangeleerd.
.