Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

judithh schreef:misschien dat ik niet alleen chemisch blond ben, maar ik zat het nieuwe boekje door te lezen en daar stuite ik op een aantal oefeningen in de klasse B proef 3 waar ik dus niet uit kom!
6. C-X halve grote volte
7. van X tot X grote volte links en na enkele drafpassen de hals laten strekken.
8. C-X halve grote volte
de halve grote voltes begrijp ik nog, maarrr...hoe zit dat met die grote volte bij X?? Naar mijn idee klopt dit niet en zou het een volte 10 meter links kunnen zijn, maar dan is het halsstrekken weer niet logisch of er zou moeten staat X-C-X grote volte....
) Dit hebben ze gedaan zodat je voor het onderdeel halsstrekken een apart cijfer krijgt én voor het onderdeel C-X halve grote volte een apart cijfer! Want dat zou toch de opzet zijn van de nieuwe proeven? Alles apart gejureerd........
judithh schreef:het verhaal volte en halsstrekken geloof ik wel, maar....het gaat mij om de oefening van X tot X grote volte links, het is heel raar omschreven, want als je een grote volte zou beginnen met een volte bij X zet er dan X-C-X of X-A-X neer, ik denk dat een hoop mensen dit niet snappen.
Bettine schreef:Je moet dan toch gewoon 2
grote
voltes rijden?
Bettine schreef:Je moet dan toch gewoon 2 voltes rijden?
Eerst van C naar X.
Dan op X een grote volte halsstrekken,
En dan weer van X naar C.
Zo lees ik hem
judithh schreef:6. C-X halve grote volte
7. van X tot X grote volte links en na enkele drafpassen de hals laten strekken.
8. C-X halve grote volte
....
sans6 schreef:moet 8 dan niet zijn--> X-C halve grote volte??? Anders klopt hier echt geen hout van... of ben ik nou gek

Ludora schreef:Er zijn er al heel veel die een boekje hebben hier op bokt. Alleen de goede boekjes zijn uitgegeven.
Had mijn zin natuurlijk moeten aan passen 
Ludora schreef:Maar zoals iemand eerder al opmerkte, de meeste B ruiters gaan voor de eerste keer op wedstrijd, dus of het dan voor hun te volgen is....