Beoordeling valt reuze mee tov kuodbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Beoordeling valt reuze mee tov kuodbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 13:59

Af en toe moeten zulke dingen ook worden gezegd. Mijn tinkerhengst loopt in de dressuur, nog 2 wp en hij mag naar de L1. Ik hoor en lees overal verhalen van ruiters die met hun koudbloeden enorm worden benadeeld omdat ze toevallig op een haf, fjord of tink zitten.

Mijn complimenten dan ook voor onze zeeuwse juryleden, het valt me reuze mee

Eventueel foto's van de combi:
viewtopic.php?f=10&t=505739&hilit=

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:02

het is altijd makkelijk om de schuld bij je paard te zoeken als het niet goed gaat, maar ik heb om me heen genoeg mensen gehaald die hogere punten met een koudbloedpaard haalden.

grid

Re: Beoordeling valt reuze mee tov kuodbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:07

Als t er goed uit ziet kunnen ze er eigenlijk niet omheen toch

Heb t meer van omstanders gehoord dan dat ik het op juryrapporten merkte (dit was met hafkruising)

Andersom heb ik dus wel eens gehad dat jury t blijkbaar heel wat vond wat ik met die haf kon --> kreeg dus voor mijn gevoel echt té hoge punten , ging toen helemaal niet zo lekker en vooral galop goed in de mist en nog 2e met winstpunt

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:59

Ik zag laatst een meisje met een Bels in de L2 (Ze had een winstpunt)

Ulbi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:27

Ik rijdt met een fjord en heb er eigenlijk nog geen last van gehad, ik zit in de L1 en de laatste wedstrijd was ik eerste en derde met 164 en 162 bij de paarden. Ik denk dat deze mensen toch eerst bij zichzelf te raden moeten gaan

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:32

Ik ben het er mee eens over het algemeen genomen zijn de juryleden wel zeer terecht.

Ik heb echter ook een keer meegemaakt met een vriendin van me(rijd op een fjord), die kreeg 128 punten voor een prima gereden proef. Met de medeling op haar coupon "Fjorden horen niet thuis in de sport en dat ziet er niet uit"

Hier is zei wel mee naar het knhs geweest. Later bleek ze die jury weer een keer te hebben en toen had ze 119 punten met de mededeling op haar coupon dat ze haar op wedstrijden niet meer wilden zien.

Het kan dus ook anders maar over het algemeen zijn de jury leden echt wel eerlijk invergelijking met de "gewone" paarden. Er lopen niet voor nisk vele koudebloeden op hoog nivo.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 23:23

neillo schreef:
Ik heb echter ook een keer meegemaakt met een vriendin van me(rijd op een fjord), die kreeg 128 punten voor een prima gereden proef. Met de medeling op haar coupon "Fjorden horen niet thuis in de sport en dat ziet er niet uit"

Hier is zei wel mee naar het knhs geweest. Later bleek ze die jury weer een keer te hebben en toen had ze 119 punten met de mededeling op haar coupon dat ze haar op wedstrijden niet meer wilden zien.

Dit vind ik te grof voor woorden!! Allemachtig! Ik zou niet voor mezelf instaan denk ik

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:48

uhhm nee dat heeft zei ook niet gedaan haar vader heeft haar naar de auto getrokken. En ze zijn onmiddelijk weg gegaan. De jury liep ook in de kantine rond waar de coupons lagen. ze was ook letterlijk woest.

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:50

Vind het ook nergens op slaan dat koudbloeden geen dressuur kunnen.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:52

Ook ik rij met een fjord in de L1. Heb nu 7 winstpunten en we gaan erg goed. Dat sommige jury's vooroordelen hebben, heb ik vaker gemerkt. Ik heb dit eigenlijk nooit als negatief ervaren. Heb eerder de neiging om de mensen eens te laten zien wat ik met mijn fjordje ervan bak. En met goed resultaat!

Zie topic: viewtopic.php?f=29&t=509260&hilit=

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:29

Het ligt er ook aan in wat voor conditie je paard is.
Baggio ziet er super uit en heeft een prachtige uitstraling, die zal echt niet snel benadeeld komen. Maar als jij bv met een veel te dikke of harige tinker/fjord/fries/haflinger aankomt of gewoon 1 die rijtechnisch niet goed voor elkaar is dan haal je inderdaad geen punten. Veel te vaak wordt meteen naar de jury gewezen, soms terecht maar meestal is er ook echt een goede reden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:20

Dat vind ik wel te ver gaan, neillo.. Het kan zijn dat je liever een welsh o.i.d. in de ring ziet. Smaken verschillen nou eenmaal. Maar dit..

Zelf rijd ik met een Fell pony in de L1 en heb nu 3 winst

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 21:26

gabyfedde schreef:
Baggio ziet er super uit en heeft een prachtige uitstraling

Dank voor het compliment.
Hij heeft de laatste wedstrijd in de B 2 proeven gelopen, resultaat: 1e met 172 p. en 2e met 165 p.

Maar toch had ik wel iets meer verwacht mbt vooroordelen

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:55

Ook ik heb een niet alledaags dressuurpaard ( amerikaanse appaloosa, met quarter bloed etc ) en ook wij rijden prijzen/punten in de dressuur. We rijden nu L1 en de eerste L wedstrijd zijn we ook weer 1e geworden. Maar.... het is nog maar L1. In de B en L kan je vaak nog prima meekomen. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat als we ooit hoger komen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:46

Een paar jaar geleden is in Brabant een fjord bij de paarden kringkampioen geworden in de Z2.
Het bewijs dat het wel moet kunnen!!

In de B en in de L gaat het toch vooral om gehoorzaamheid? (zie proevenboekje) Dat jurylid bij die vriendin van Neillo moet nog maar eens op cursus. Het lijkt mij dat dit wel een klacht bij de bond waard is, als het zo is als je schrijft.

Wat is trouwens het gevolg geweest van de klacht bij de bond? daar ben ik wel benieuwd naar!!

blupie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:13

ik rij af en toe ook wedtrijden met haf en fjord ik heb 1 keer mee geemaakt dat ik op het ras werd beoordeelt ik was toen nog kleiner en ik reed een bixie proefje.
toen werd er gezegt het was wel een beetje sloompjes maar dat ligt aan het ras nou dat komt hard aan als je 10 jaar bent.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:03

Ik rij ook wedstrijden met een fjord. Soms heb ik wel eens een jury die me echt bagger lage punten geeft, voor een wel goed gereden proef. Meestal word ik net zoals de andere beoordeeld. Opzich zie je niet veel fjorden e.d. op wedstrijden, maar dat maakt het voor mij alleen maar leuker.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 07:56

Ik rij met mijn Haflinger ondertussen in het Z1.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik expres minder punten heb gekregen.
Heb vaak zat winst en prijzen gereden, maar ik probeer dan ook technisch foutloos en precies te rijden.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:46

ik rij met een tinker gewoon concoursen zonder startkaart. heb het geluk dat op zulke concoursen veel koudbloeden komen. Ben voor zover ik weet nog nooit benadeeld erdoor. wel 1X in de winter toen het keihard vroor dat de staart van mijn paard beter gewassen moest worden ( kreeg een 5!) excuses moi? 2 uur ermee bezig geweest met een banketstaaf emmertje water en fohn en dan een 5 terwijl het donkere paard na mij die gewoon van stal was geplukt een 8 kreeg?

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:37

Mijn zusje heeft ook een tinker, nog 1 wp in de L1 en dan mag ze dus naar het L2. Ook in het B springen zijn er al wat wp. Ze start hem nu net een jaar bij de paarden, maar ze is niet super fanatiek ofzo. Ze heeft altijd punten die wel kloppen naar ons idee.

1x (bij de pony's) liep ik naar de jury met de papieren en toen ze die jury (geen onbekende in Emmen eo ) dat ze niet hoefde te starten want dit type pony hoort niet in de dressuur thuis... Voordat ik wat kon zeggen heb ik de eer maar aan mezelf gehouden, mn zusje lekker laten resultaat 155... Tja het was ook geen wp waardig.
Verder loopt hier in de buurt nog een shire in de L2 met de punten voor het M en een koudbloed in de B.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:44

het maakt denk ik ook nog wel verschil of je bij de pony's loopt of bij de paarden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:31

Leonoor schreef:
Af en toe moeten zulke dingen ook worden gezegd. Mijn tinkerhengst loopt in de dressuur, nog 2 wp en hij mag naar de L1. Ik hoor en lees overal verhalen van ruiters die met hun koudbloeden enorm worden benadeeld omdat ze toevallig op een haf, fjord of tink zitten.

Mijn complimenten dan ook voor onze zeeuwse juryleden, het valt me reuze mee

Eventueel foto's van de combi:
viewtopic.php?f=10&t=505739&hilit=

In de B valt het idd nog reuze mee, maar hoe hoger je komt hoe groter de vooroordelen worden helaas.
Verder ligt het ook voor een groot deel aan de regio waar je start en wat ze gewend zijn om te zien. En of je bij de pony's of paarden start.

Er zitten helaas altijd een paar rotte appels tussen die liever een bruine met knotjes zien dan een ander ras. Ik heb altijd zoiets gehad van: ik zal je eens even laten zien wat zo'n klein geel poownietje allemaal kan. Sommigen kun je overtuigen, anderen niet.

Werpt blik naar prijzenkast met bling bling bekers en berg oranje linten..
Ach als ik dat zo zie staan glimmen dan denk ik maar: sie je wel t viel allemaal best wel mee zo slecht zijn we niet...

Ik ben zelf voorlopig gestopt met dressuurwedstrijden, heb het wel een beetje gezien, heb de deuren opgengezet voor nieuwe koudbloed combinaties, juryleden beetje opgewarmd
Je moet gewoon reeel zijn als je met een koudbloed start, niet iedereen zal het Z halen dat is voor een enkeling weggelegd (ook met een knotjespaard) met veel talent.

Succes allemaal en laat jullie niet kisten, bedenk maar zo, onze koudbloeden springen iig niet om iedere bewegende grasspriet over de hekken heen Dat is veel meer waard imo.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:49

Baggio loopt ook wel erg lekker voor een tinker hoor!
Ik weet ook wel juryleden hier in Zeeland die erg van pony's houden als je tussen de paarden rijdt.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:28

Ik rijd ook in Zeeland wedstrijden met mijn fjord en ik wil ook de juryleden een compliment geven!!! Ik ben naar mijn idee ook bijna altijd eerlijk gejureerd! Ik mag M2 starten nu en ben door de klasses heen gevlogen!! Ben 2x Zeeuws kampioen geworden en in Ermelo zijn we zelfs 7de geworden....dusse...de juryleden geven echt wel punten als je het goed doet!
Iemand met een sjieke pony krijgt ook geen punten als diegene slecht rijd

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:54

_tarja_ schreef:
Iemand met een sjieke pony krijgt ook geen punten als diegene slecht rijd

Hier ken ik dus wel enkele gevallen van, een dure sjieke pony/paard onder je kont, ookal rijd het voor geen meter de punten krijgen ze wel hoor
Een keer heeft een jury tegen mijn instructrice (was toen met haar op wedstrijd). 'We moeten de broodrijders natuurlijk wel voortrekken'
Nou jij wilt niet weten hoever onze mond openviel
Tis dat ik dan mijn goede fatsoen houd, maar als het even kon had die jury zo'n knal tegen dr kop gehad..