Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 16:25

Wat vinden jullie juryleden wat ik hier mee moet!!

Ik rijd op het moment M1 met 20 wp ga dus over naar M2, verder geen probleemen, paard heeft meer dan genoeg kwaliteiten en wordt correct gereden. Ik ben geen Anky maar heb wel meerdere paarden succesvol in het Z2 gereden. Ik weet dus wel een beetje waar ik mee bezig ben.Nu is er hier in de buurt een bepaalde jury waarbij ik welke klasse of met welk paard dan ook standaart 130 punten rijd!! Of ik nu een super proef neer zet of er achterstevoren op ga zitten het maakt niet uit. Ze rijd zelf ook in het M1 en waar wij beiden rijden krijg ik (bijna) altijd meer punten dan haar, wat moet ik hier nu mee!!?? Ze kan echt wel rijden heeft ook ZZ-zwaar gereden, daar ligt het niet aan op de een of andere manier moet ze mij gewoon niet, terwijl ik haar amper ken..... als ik haar na een proef vraag op een normale manier waarom zei vind dat mijn proef zulke punten waard is draait ze er een beetje omheen en een duidelijk antwoord krijg ik niet.
Dit is dus niet echt een leuke situatie, tegenwoordig ga ik al zo ver dat als ik bij aankomst hoor dat zij jureert ik netjes betaal en weer naar huis ga! Meestal weet ik van te voren wel of ze er zit en dan bel ik af maar soms komt het voor dat ik het bij aankomst pas hoor.... Wat vinden de juryleden op bokt hiervan wat raden zij me hoe ik hier mee moet omgaan.....?? Alvast bedankt in ieder geval.

Ik weet wel dat het belangrijker is dat het paard fijn loopt en dat de punten op de tweede plaats komen maar toch, dit is niet leuk meer op deze manier.

rhijnauwen

Berichten: 5046
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:04

vossie schreef:
..... als ik haar na een proef vraag op een normale manier waarom zei vind dat mijn proef zulke punten waard is draait ze er een beetje omheen en een duidelijk antwoord krijg ik niet.

misschien moet je toch eens bij de betreffende jury gaan zitten en doorvragen, zeggen wat je ervaart, dat je er van overtuigd bent dat ze een goede jury is blablabla, maar dat je bij haar vaak afwijkende punten krijgt en dat niet begrijpt etc... misschien kom je er tijdens een goed gesprek uit wat er mogelijk aan de hand is. waarschijnlijk is het niet eens een bewuste actie van deze jury -kan me niet voorstellen dat een jury iemand beoordeelt en niet een proef beoordeelt- misschien kun je anders jouw instructeur eens mee laten kijken tijdens een proef bij die jury, of opnemen op video (misschien opsturen naar de KNHS?) of een bekende laten schrijven bij de jury, die kan meeluisteren naar het commentaar van de jury

in elk geval veel succes, het is een nare situatie!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:36

rhijnauwen schreef:
of een bekende laten schrijven bij de jury, die kan meeluisteren naar het commentaar van de jury

Oh wat vals!

Ik screen mijn toegewezen schrijfsters niet volledig, maar soms zou dat wel beter zijn. Niets is erger dan een schrijfster die bewust niet meldt dat ze in relatie staat tot één van de ruiters en dan achteraf even alle inside info doorbrieft aan die ene specifieke ruiter/amazone.........
De schrijfster vertrouw ik namelijk wel eens iets méér toe dan dat ik officieel op het papier laat vermelden. Zeker als die schrijfster impliciet aangeeft ook nog iets te willen leren. Dan zég ik liever de keiharde werkelijkheid, maar leer haar gelijk hoe je zoiets correct en met eerbied omschrijft...........

Eigenlijk vind ik dat schrijfsters (m/v) een soort van geheimhoudingsplicht zouden moeten hebben.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:45

Ik denk dat die ene jury vindt dat jij een rijtechnische fout hebt. B.v. al je paarden achter de teugel of niet goed door de rug. Als zij vindt dat ze zoiets altijd bij jouw paarden terugziet zal zij ook daarop jureren.

Als ze dat nou ook nog eens eerlijk aan je vertelde dan kon je er wat mee.

Ik weet dat er ook hier in het noorden( ruim begrip) een ruiter/amazone is die weliswaar vaak hoog in de punten zit maar waarop aan "de kant" altijd gemoppert wordt dat het paard door hem/haar altijd in een houding gedwongen wordt.

"iedereen " weet dat, alleen de ruiter/amazone blijkbaar zelf niet.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:45

rhijnauwen schreef:
vossie schreef:
..... als ik haar na een proef vraag op een normale manier waarom zei vind dat mijn proef zulke punten waard is draait ze er een beetje omheen en een duidelijk antwoord krijg ik niet.

misschien moet je toch eens bij de betreffende jury gaan zitten en doorvragen, zeggen wat je ervaart, dat je er van overtuigd bent dat ze een goede jury is blablabla, maar dat je bij haar vaak afwijkende punten krijgt en dat niet begrijpt etc... misschien kom je er tijdens een goed gesprek uit wat er mogelijk aan de hand is. waarschijnlijk is het niet eens een bewuste actie van deze jury -kan me niet voorstellen dat een jury iemand beoordeelt en niet een proef beoordeelt- misschien kun je anders jouw instructeur eens mee laten kijken tijdens een proef bij die jury, of opnemen op video (misschien opsturen naar de KNHS?) of een bekende laten schrijven bij de jury, die kan meeluisteren naahet commentaar van de jury in elk geval veel succes, het is een nare situatie!




Weet je wat deze bewuste jury doet, op mijn coupons staat altijd een heel mooi rijtje met vooral 5-en een aantal 4-en en een aantal-6en, echt waar standaard deze punten en wat denk je van het commentaar, helemaal niets, nada!! Geen enkele opmerking! Ben idd van plan om dit eens een keer naar KNHS te sturen, dat kan toch niet! Zondag heb ik deze mevrouw weer, weet nog niet wat ik doe, afmelden of starten en alles opnemen en insturen.... hopelijk kan ik ergens anders starten, sta op een aantal wachtlijsten.

De enige reden dat ik kan bedenken dat ze dit doet is omdat ze het zacht gezegd niet zo goed kan vinden met mijn instructrice, trouwens een PSG amazone. Ze heeft maar een klein aantal lesklanten maar al deze mensen rijden zeer lage punten bij deze jury. Weet je als ze dan maar 154 geeft met commentaar, dan kan ik er nog mee leven maar een correcte proef afstraffen met 130 punten, nee dat kan niet......

Wordt vervolgd na zondag, dan laat ik jullie iig weten hoe het allemaal is afgelopen......

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:50

CGJ12 schreef:
rhijnauwen schreef:
of een bekende laten schrijven bij de jury, die kan meeluisteren naar het commentaar van de jury

Oh wat vals!

Ik screen mijn toegewezen schrijfsters niet volledig, maar soms zou dat wel beter zijn. Niets is erger dan een schrijfster die bewust niet meldt dat ze in relatie staat tot één van de ruiters en dan achteraf even alle inside info doorbrieft aan die ene specifieke ruiter/amazone.........
De schrijfster vertrouw ik namelijk wel eens iets méér toe dan dat ik officieel op het papier laat vermelden. Zeker als die schrijfster impliciet aangeeft ook nog iets te willen leren. Dan zég ik liever de keiharde werkelijkheid, maar leer haar gelijk hoe je zoiets correct en met eerbied omschrijft...........

Gebeurt hier regelmatig dat mensen bij jurys bijschrijven en alles doorbrieven aan hun kenissen/vriendinnen.....

Weet je wat hier ook gebeurt, misschien kan dit beter niet op bokt maar goed! Dat mensen gaan bijschrijven en bij bepaalde personen gewoon wat puntjes bijsmokkelen, dus van een 6 een 7 maken ed, als je dit 3 a 4 keer doet op een proef valt het dus blijkbaar niet echt op bij de juryleden...... dit gebeurt vooral als er weer eens een jonge merrie het sportpredikaat moet krijgen of als de nakomelingen m+5 moeten worden. Dus juryleden, let op wat je schrijfsters allemaal uitvoeren want het klopt niet altijd helemaal!!

rhijnauwen

Berichten: 5046
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:20

vossie schreef:
Weet je wat hier ook gebeurt, misschien kan dit beter niet op bokt maar goed! Dat mensen gaan bijschrijven en bij bepaalde personen gewoon wat puntjes bijsmokkelen, dus van een 6 een 7 maken ed, als je dit 3 a 4 keer doet op een proef valt het dus blijkbaar niet echt op bij de juryleden......

hier zou ik toch niet achter moeten komen als ik jureer! belachelijk!!! en dat is 'algemeen bekend?' nog erger!!
ik ben blij dat ik bijna altijd een eigen schrijver mee neem en de punten altijd optel en opschrijf....
waar zijn deze mensen mee bezig? we hebben het toch over een sport?...

vossie, ik zou het triest vinden wanneer deze jury over de hoofden van de leerlingen een meningsverschil met de instructrice uitvecht!
ben benieuwd wat er zondag gebeurd!


(ps. ik kan overigens wel voorstellen dat de leerlingen van jouw instructrice er een zelfde rijstijl op nahouden, die de bewuste jury niet kan waarderen, maar dat zou ze dan moeten kunnen beargumenteren!)

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:37

Algemeen bekend van die schrijvers wil ik niet zeggen maar ik ken 2 clubs hier in de buurt die tijdens het indoor seizoen ongeveer elke maand wedstrijd houden waar het gebeurt. Een aantal mensen die veel jonge merries voor fokkers starten voor alleen het sportpredikaat die weten dat ook! Die schrijven daar in, zorgen ervoor dat er een goede bekende zit te schrijven, starten gelijk in het Z met zo'n dier dan elke maand mee doen, ja dan kom je er wel aan die 5 winspunten! Het is niet goed ik weet het maar het gebeurt bij die clubs zeer regelmatig! En die jury's hebben het na mijn idee echt niet door!

Maar on topic idd kan het zijn dat ze de rijstijl niet goed vind, daar ben ik het mee eens, maar geef dan ook commentaar waar ik wat mee kan! Heb inmiddels iemand bereid gevonden om te filmen... indien ik niet bij een andere club kan starten rijd ik gewoon mee, en stuur de band en coupon op naar de KNHS! Ken een aantal personen daar en die gaven me ook dit advies! Er rijd nog iemand mee die ook bij dezelfde persoon les heeft, zij word ook gefilmd! Ben heel benieuwd wat de KNHS ermee gaat doen. Hopelijk hebben ze het niet te druk met de nieuwe proeven!!

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:54

Als je haar om commentaar vraagt na afloop, vossie, staan daar dan andere mensen bij ? Misschien is het handig als je haar echt helemaal alleen er op aanspreekt. In een kantine bv. zal ze misschien niet echt zeggen wat de reden is en misschien onder 4 ogen wel. Ik vind wel dat als jouw rijstijl haar niet aanspreekt, ze ook gewoon moet zeggen wat er aan mankeert.

Over dat schrijven: wil je me per PB doorgeven welke verenigingen in Gelderland dat zijn, dan regel ik daar een eigen schrijver.
Ik heb meestal wel in mijn hoofd aan het einde van de proef waar het ongeveer op uitkomt, maar als het net rond de winstpunt zit kan dat natuurlijk dan wel eens anders uitpakken.
Ik vind dat dus echt niet kunnen!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:58

Ik kreeg vorige week ook een verzoek van een amazone om verplaatsing van de zaterdag naar de zondag omdat ze zaterdag bij een jury start die "haar niet moet". Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ik heb geen plek op zondag, dus heb haar maar gemaild dat ze kosteloos af mag zeggen voor deze keer, want ik heb nog een hoop reserveruiters staan. Maar eigenlijk als je erover nadenkt, kan het natuurlijk niet......want dan blijf je dus aan de gang.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:11

Zoals bij vossie klinkt het idd wel extreem, maar ik weet zeker dat er ook mensen zijn die dat bij mij denken, als ze zien dat ik ergens jureer.
Als ik bv. zie dat iemand erg met zijn handen werkt, dan trek ik ook consequent punten er vanaf. Dat kan een combinatie dan interpreteren als 'die jury moet mij niet' , maar zo is het natuurlijk niet. Die jury let op je handgebruik en dat staat de jury niet zo aan.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:19

daffodil schreef:
Ik kreeg vorige week ook een verzoek van een amazone om verplaatsing van de zaterdag naar de zondag omdat ze zaterdag bij een jury start die "haar niet moet". Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ik heb geen plek op zondag, dus heb haar maar gemaild dat ze kosteloos af mag zeggen voor deze keer, want ik heb nog een hoop reserveruiters staan. Maar eigenlijk als je erover nadenkt, kan het natuurlijk niet......want dan blijf je dus aan de gang.


Ik vind idd dat je niet kan maken om niet te betalen! ik meld me gewoon af en zeg de reden en dat ik het inschrijfgeld gelijk overmaak. Van mijn " probleem" hoeft de vereniging niet de dupe te worden! En het is voor het secretariaat vaak al moeilijk om met alle wensen rekening te houden, als je eens ziet hoeveel briefjes er bij coupons worden gestopt!!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:20

Nou Fitzroy, dat bedoel ik dus, waar ligt dan die grens? Ik heb van de zomer een fikse aanvaring met een jongeman gehad, die dus ook jury is, was overigens niet omdat hij jureerde maar omdat hij en zijn vriend dachten voor mijn vriendin te kunnen starten en het was gewoon hun beurt nog niet en toen wilden ze perse voor ons, nou niet dus! Maar goed, dat is een soort ordinaire scheldpartij geweest en wat nou als ik hem ooit als jury krijg? Ik heb zoiets van ik wil dat wel zien of iemand dat gescheiden kan houden, maar mijn vriendin wil hem dus echt helemaal never nooit niet, die weet zeker dat hij haar "pakt".......

Dit soort dingen komt ook ongetwijfeld voor, dat heb ik zelf ook wel gezien, maar in de regel mag je er toch wel van uit gaan dat een jury genoeg professionaliteit bezit om "alleen" je proef te beoordelen??

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:25

@fitzroy dit is idd een extreem geval! Meestal zeur ik niet echt op een jury, je bent het er soms wel soms niet mee eens en daarbij het is een jurysport en van iedereen kan je leren. Tuurlijk heb ik ook jurys bij wie ik liever rijd.... maar ja dit heeft iedereen denk ik wel! Dit is idd echt een extreem iets, ik heb nog nooit de KNHS ergens voor ingeschakeld maar ik ben het nu zat om me door in allerlei bochten te moeten wringen. Of een hele dag kwijt te zijn en van te voren te weten dat je toch geen wp rijd!

Ik wil je de verenigingen best pm maar ik wil er absoluut geen problemen mee krijgen verder, want dalijk ben ik de gebeten hond!

Anoniem

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:31

Kan je niet een jurylid vragen om met je mee te gaan om jou proef ook te beoordelen? Dan heb je een een vergelijk en kan je zien wat die ander er van vind. Als het verschil erg groot is kan je dit protocol ook aan het "foute" jurylid laten zien. En ook meesturen met je video naar KNHS.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:39

daffodil schreef:
Ik kreeg vorige week ook een verzoek van een amazone om verplaatsing van de zaterdag naar de zondag omdat ze zaterdag bij een jury start die "haar niet moet". Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ik heb geen plek op zondag, dus heb haar maar gemaild dat ze kosteloos af mag zeggen voor deze keer, want ik heb nog een hoop reserveruiters staan. Maar eigenlijk als je erover nadenkt, kan het natuurlijk niet......want dan blijf je dus aan de gang.

Dat heb je wel goed opgelost. Als het geen kampioenschap is en het niet volledig uit de klauwen loopt zou ik er niet zo'n probleem mee hebben om iemand naar de andere dag te brengen. Zolang je dat maar niet aan de grote klok hangt en nog 15 ruiters naar de andere dag willen.
Die amazone had trouwens beter huilend kunnen opbellen met de medeling dat ze op zaterdag niet kon ivm werk of zo..........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:40

Anoniem schreef:
En ook meesturen met je video naar KNHS.

Dat is zielig, kansloos en nogmaals zielig.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:57

Nou ik vond dat ze wel heel eerlijk was en als ik plek had gehad op zondag, had ze van mij ook wel naar de zondag gemogen......ben niet zo heeeel erg moeilijk! Maar het komt dus vaker voor dat mensen met bepaalde juryleden echt problemen hebben!

Als ik heeel heeeel eerlijk ben, kijk ik uiteraard met het indelen van de wedstrijden ook wel naar de jurynamen....ik rijd zelf in de L1 en de M1 en kan dus kiezen........erg he! Maar ja dat is dan weer het voordeel van het hele wedstrijdsecretariaat regelen!!! En voorkeuren heeft iedereen toch??

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:05

@CGJ12 Moeten wij zulke opmerkingen serieus nemen? Als je naar je onderschrift kijkt doen we dat maar niet!!!

Ik denk dat het een heel goed idee is om iemand mee te laten schrijven die je kent... ik schijrf ook wel vaak en als ik dan een bekende in de ring zie zeg ik dat ook gewoon..... zo van: Hey das een vriendin van mij en dan geef ik gewoon de punten die de jury zegt !!!! Als ik zelf punten wil gaan geven volg ik wel eerst een cursus..... dus niet alle schrijvers zijn zo met een bekende in de ring.....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:23

Ook het onderschrift van GCJ moet je NIET serieus nemen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:06

Als schrijvers de kans krijgen om cijfers te vervalsen, dan ligt imo de fout ook een klein beetje bij de jury zelf. In de hogere proeven is het wel moeilijker, maar heel even spieken naar het protocolblad kan toch wel.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:06

Casca schreef:
@CGJ12 Moeten wij zulke opmerkingen serieus nemen? Als je naar je onderschrift kijkt doen we dat maar niet!!!

Ik denk dat het een heel goed idee is om iemand mee te laten schrijven die je kent...


Schrik dan later niet dat de waarheid (in de ogen van de jury) wel eens KEIHARD kan zijn.........

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:33

Sorrie, ik geloof het niet( ik wil het ook niet geolven!)

Kijk nou eens naar je schrijfster( ooit al eens een jongen toegewezen gekregen?) Een beetje vertrouwen graag in de jeugd van tegenwoordig. Daarbij weet je als jury toch eigenlijk heel goed of je op weg bent naar een WP of niet?

Als je schrijfster dan opeens op winst uitkomt dan kijk je het toch gewoon even na.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 14:26

Ja dan kijk je het na maar weet jij nog wat je in het begin van de proef heb gegeven.... een vijf of een zes? En als je al een uur lang naar slaapverwekkende combie's heb gekeken.... Maar goed je moet zelf weten wat je gelooft natuurlijk. Het is niet zo dat dat bij elke combie gebeurt maar op 2 a 3 uur jureren kun je makkelijk bij een combie de punten wat aanpassen zonder dat de jury het doorheeft. Maar goed daar gaat het topic hier niet over......

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:07

CGJ12 schreef:

Eigenlijk vind ik dat schrijfsters (m/v) een soort van geheimhoudingsplicht zouden moeten hebben.


dat lijkt mij niet echt nodig. Als je gewoon de waarheid zegt en daar achter staat hoef je daar toch geen geheim van te maken.

Bovendien moet de ruiter zelf weten wat die met het commentaar doet. Ik heb juist liever dat ik al het commentaar hoor, geef mij maar een videoband van mijn proef met al het commentaar van de jury, daar kan ik wat van leren!