Voorlezer geeft les tijdens proef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 13:22

Wat doen jullie als de voorlezer, of soms de instructeur die op de andere hoek staat, tijdens de proef steeds aanwijzingen geeft?
Ik zet er meestal wat van op de coupon en als ik het al te gortig vind worden, trek ik ook punten af bij het betreffende onderdeel.

ElCamino

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:24

Meestal zetten wij het onder op de protocollen als terchtwijzing. In de B meestal geen punten aftrek, mits het in het redelijke blijft met hier en daar een woordje als hulp. Hogere klassen wel degelijk bestraffen met minder punten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:12

Ligt eraan hoe erg het is.
Als het niet heel erg is, dan gewoon een opmerking onderaan op het protocol en geen puntenaftrek.
Staat de voorlezer wel degelijk 'les' te geven, dan kan je ook na de proef de ruiter/amazone/voorlezer even bij je roepen en er iets van zeggen, het ook op het protocol zetten, en dus evt. ook puntenaftrek..

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:03

Ik zeg het na de proef, maar als het echt erg is, leg ik de proef stil en vermeld ik dat hulp van derden verboden is, en dat iik genoodzaakt ben de combinatie uit te sluiten als het zo door gaat.

Maar dan heb ik het niet over een enkele opmerking natuurlijk. Dat zet ik op het protocol.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:25

Hmmm .... als het echt extreem is, dan leg ik de proef stil.
Anders zeg ik na afloop tegen de voorlezer dat 'hulp van derden' niet is toegestaan en of ze daar de volgende keer rekening mee kunnen houden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:50

Ah joh........ Niet zo moeilijk doen.......... zucht.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:53

Zijn er echt mensen die dat doen? Zijn nou weer van die dingen die nooit in me op zouden komen.

mirarocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:56

mijn lesgeefster zegt alleen de proef in de les oefenen we hem dan en dan geeft ze tips en commentaar enzo maar bij wedstrijden niet (dan leest ze niet)dan hebben we iemand anders die voorleest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:41

CGJ12 schreef:
Ah joh........ Niet zo moeilijk doen.......... zucht.

Ik geloof dat wat jou betreft het hele reglement afgeschaft mag worden

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:04

Fitzroy schreef:
Ik geloof dat wat jou betreft het hele reglement afgeschaft mag worden

Ach je moet een beetje door de vingers zien zeg.
Als het nu op de Hippiade gebeurt in het Z is het ietsje anders......
Op (regio/landelijke) kampioenschappen moet je de regels duidelijk en rechtvaardig hanteren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:34

Dus als de ene combinatie geen les of aanwijzingen krijgt dan de andere ook niet. Zo duidelijk en rechtvaardig als wat.
Dan kunnen we voortaan wel vragen of de instructeur in het midden gaat staan en de jury bij C gaat zitten.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:10

na de eerste proef zeg ik er wat van en wijs ze erop dat het de tweede proef niet meer geoorloofd wordt, en gebeurd het dan weer dan volgt uitsluiting!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:22

Ik breng het wel in mindering in de punten, en ik zeg het ook tegen de ruiter aan het einde van de proef.
In het reglement staat dat je iemand zou moeten uitsluiten wegens hulp aan derden, maar dat vind ik te gortig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:00

Fitzroy schreef:
Dus als de ene combinatie geen les of aanwijzingen krijgt dan de andere ook niet. Zo duidelijk en rechtvaardig als wat.
Dan kunnen we voortaan wel vragen of de instructeur in het midden gaat staan en de jury bij C gaat zitten.

De gemiddelde instructeur blaat toch alleen maar een standaard verhaaltje. Dus enig positief effect op het rijden heeft het niet eens.........

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:53

Instructeur praat wel maar geeft geen hulp dus geef je geen aftrekpunten.
Geheel nieuwe kijk op de zaak.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:32

Katja schreef:
Instructeur praat wel maar geeft geen hulp dus geef je geen aftrekpunten.
Geheel nieuwe kijk op de zaak.

Instructeur heeft gewoon de ziekte van Gilles de la Tourette. Kan die man ook niks aan doen dat ie af en toe wat onzin rondschreeuwt...........

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:16

ik vind dat er aftrek van punten moet worden gegeven. hulpmiddelen en teugels zijn niet toegestaan op cocnours, en een instructeur die "lesgeeft' vind ik daar zeker onder vallen.
de enigen die af en toe hulp mogen krijgen zijn kinderen bij een officieel Bixie concours.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:17

Ik hoor het al.
Ik ben een véél te barmhartige jury.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 02:30

Oeh, ik ben geen jury, maar als wedstrijdruiter kan ik zooo chagrijnig worden van die voorlezers die nog aanwijzingen staan te geven tijdens de proef! Mogen ze van mij per onderdeel 5 punten aftrek voor geven, dan zal het snel gedaan zijn

Trainen moet je thuis doen, als je het in je proef niet kunt, blijf dan thuis! Applaus voor de jury's die daadwerkelijk puntaftrek geven *o/*

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:59

Als je als ruiter/amazone die paar minuten nog niet zonder hulp kan doe je toch iets niet goed..

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:02

Als je als ruiter/amazone die paar minuten nog niet zonder hulp kan doe je toch iets niet goed..

Je hebt gelijk hoor Bettine, die paar minuten moet je echt zelf kunnen doen!! Anders moet je misschien nog maar een lesje extra te nemen..

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:10

Ik ben als voorlezer wel eens bij de jury geroepen omdat ik te duidelijk articuleerde, in de zin van arbeidsDRRRAFFF, en DOOOORzitten. Desbetreffende amazone was 10 jr en reed een B proef...
Maar goed; hulp van derden mag niet - klaar. Al lijken er wel wat verschillende meningen te zijn over wat nu precies 'hulp van derden' is.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:14

Ik beken, ik maak me wel eens schuldig aan helpen.
Mijn zoon van 10 wil nog wel een op het verkeerde been lichtrijden en dat fluister ik hem dan echt wel even toe tijdens de proef. Of per ongeluk in de verkeerde galop ziet ie ook niet altijd als hij nerveus is.

Ik heb er overigens nog nooit commentaar op gehad.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:16

Melf schreef:
Ik ben als voorlezer wel eens bij de jury geroepen omdat ik te duidelijk articuleerde, in de zin van arbeidsDRRRAFFF, en DOOOORzitten. Desbetreffende amazone was 10 jr en reed een B proef...
Maar goed; hulp van derden mag niet - klaar. Al lijken er wel wat verschillende meningen te zijn over wat nu precies 'hulp van derden' is.

Tja overdrijven is ook een vak, als je als jury daar al over gaat zeuren (helemaal als je iemand van 10 aan het voorlezen bent....)...

Wat je ook wel eens hoort is dat een voorlezer bv zegt:
F-M OVER DE HOEFSLAG middendraf.

Dat 'over de hoefslag' zou je dan ook al niet mogen zeggen. Tsja dat moet toch kunnen...

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:20

Bettine schreef:
Wat je ook wel eens hoort is dat een voorlezer bv zegt:
F-M OVER DE HOEFSLAG middendraf.

Dat 'over de hoefslag' zou je dan ook al niet mogen zeggen. Tsja dat moet toch kunnen...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dus niet meer durf na dat articulatie-incident...