Jury: deelnemer feliciteren via Facebook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jury: deelnemer feliciteren via Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:58

Onlangs zag ik op Facebook dat een jurylid een deelnemer feliciteerde met het behaalde resultaat.
Het jurylid heeft de desbetreffende proef beoordeeld.

Ik vind dit een beetje dubbel. Persoonlijk zou ik er zeer zeker niet voor kiezen dat te doen, vind het niet professioneel.

Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-13 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Re: Jury: deelnemer feliciteren via Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:02

Ik zou het zelf niet doen, omdat ik vind dat het een verkeerd beeld geef.

Aan de andere kant feliciteer ik deelnemers bij een prijsuitreiking ook met hun punten. Soms moet ik ook bekenden jureren. Die worden ook netjes gefeliciteerd.

Maar ik probeer in alle sociale media zo min mogelijk te zeggen over mijn jury-activiteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:04

Anoeska schreef:
Ik zou het zelf niet doen, omdat ik vind dat het een verkeerd beeld geef.

Aan de andere kant feliciteer ik deelnemers bij een prijsuitreiking ook met hun punten. Soms moet ik ook bekenden jureren. Die worden ook netjes gefeliciteerd.

Maar ik probeer in alle sociale media zo min mogelijk te zeggen over mijn jury-activiteiten.

Ik feliciteer deelnemers achteraf ook op de wedstrijd, dat is ook wel zo netjes vind ik.

Maar zoals je inderdaad zegt geeft het een vertekend beeld om openbaar te feliciteren via een social media.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:33

Dat ligt er toch aan. Als die jury op dat moment niet mijn proef heeft gejureerd en op facebook ziet dat ik goed gereden heb. dan mag hij/zij mij toch wel feliciteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:36

Ik heb er maar even bijgezet dat het jurylid de proef beoordeeld heeft, al lijkt me dat vrij logisch.

Wie je feliciteert buiten je functioneren is natuurlijk niet relevant.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:37

Wat is het probleem dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:55

Zooist schreef:
Wat is het probleem dan?

Het kan de schijn van partijdigheid wekken. :)
Dat moet je als jurylid altijd zien te vermijden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:56

Ik zie het probleem niet hoor.....je kunt ook overal wel wat achter zoeken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:57

Ik ben het eens met Suzanne F. hoor, dit kan de schijn van partijdigheid wekken. Hoeft het misschien niet eens zo te zijn, het kan een verkeerde indruk geven

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:58

Het is maar net hoe je daarover denkt. Je kan overal wel wat achter zoeken dan. Ik ben daar niet zo moeilijk in hoor. :)

Ik heb ook wel eens een berichtje gekregen op mijn FB. Vond het juist hartstikke leuk en attent! Gewoon als reactie op mijn eigen bericht.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:58

Dat zou betekenen dat ik bij iedereen die ik ken en op facebook heb, nooit meer iets zou kunnen zetten want stel je voor dat ik ze een keer in de ring krijg........onzin natuurlijk. En dan kun je als jury ook niet een gezellig praatje met iemand maken in de kantine, want stel je voor dat iemand anders denkt dat je partijdig bent. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je bent jury, je hebt je cursus gedaan en je beoordeelt de proef, alles eromheen is niet van belang!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:59

Het jurylid kan er dan beter voor kiezen om een persoonlijk bericht te sturen, dat ziet niemand. Zoiets openbaar plaatsen lijkt me niet echt doordacht.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:01

Tieneke schreef:
Het jurylid kan er dan beter voor kiezen om een persoonlijk bericht te sturen, dat ziet niemand. Zoiets openbaar plaatsen lijkt me niet echt doordacht.

Waarom dan niet?
Omdat er wel eens iemand kan denken dat de jury partijdig is?
Ik vind dit echt altijd zo'n bekrompen gedoe. Wat maakt dat nu uit?

Kijk, gaan ze je af zitten zeiken dan is het wat anders. Maar een: "ik heb genoten van je rit, succes verder" is toch gewoon hartstikke leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:03

Daffodil, het gaat om het feit dat je iemand een berichtje stuurt, openbaar, die je diezelfde dag gejureerd hebt.
Ik denk dat dat je idd ook beter een privebericht kunt sturen.

Ik begrijp dat je mensen jureerd en feliciteerd die je kent ik heb er zelf ook totaal geen moeite mee.

Ik vind het meer onverstandig omdat je op die manier toch de schijn van parijdigheid kunt wekken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:05

Zooist, de reden waarom is hier toch duidelijk gemeld? Ik zou er zelf geen aanstoot aan nemen, maar kan wel begrijpen dat anderen misschien dat wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:06

Het gaat me er ook niet om of het wel of niet mag/kan.

Ik vraag me gewoon af of anderen het verstandig vinden om te doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:07

Ik blijf het onzin vinden.....en jullie gaan niet in op het voorbeeld wat ik stel, mag je dan ook niet meer praten met iemand op de dag van een wedstrijd als je diegene al kent? Of uberhaupt met iemand praten want stel je voor.....

Of zelf starten op de dag dat je ergens jureert? Dan wordt er namelijk ook gerust geconcludeerd dat je zelf zeker sh*tpunten hebt gereden omdat je te streng bent. Dus dat mag ook niet meer, of eigenlijk helemaal niet meer starten want stel je voor dat je mensen tegenkomt die je een keer in je ring krijgt 8)7

Echt hoor, als je daar al wat achter moet gaan zoeken. Jullie moeten het jureren ook niet belangrijker maken dan het is.....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:08

Ik zie het probleem niet hoor. Mensen kennen elkaar nu eenmaal.

Zou je dan ook liever een ruiter niet in je ring zien omdat....de jury van dezelfde club komt, in dezelfde les rijd, ze samen bosritjes rijden, enz enz.

Je kunt niet verwachten dat een jury zichzelf eenzaam opsluit, geen vrienden en kennissen mag hebben en er niet tegen mag praten omdat jij misschien eens een proefje in zijn/haar ring moet rijden.

Nee hoor, elkaar even feliciteren is wat mensen nu eenmaal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:09

Ik vind social media gewoon niet geschikt voor dit soort uitingen, laten we het daarop houden ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:11

Je kan straks niet meer zonder Social Media.

En juist het makkelijkste medium hiervoor. Lekker snel, makkelijk te plaatsen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:12

Veel succes bij het uitbannen van social media maar Vonneke, hoe ga je dan om met de voorbeelden die ik noem?

Nogmaals, ik denk dat je de taak als jury echt veel te zwaar neemt, het is vrijwilligerswerk hoor, het moet leuk zijn!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:12

Het wordt dan voor ons als vereniging wel heel moeilijk juryleden te vinden.
Ik bedoel een jury mag zijn leerlingen niet jureren.
Maar als je nu vrienden, kennissen en vage bekende ook niet zou kunnen jureren omdat het misschien partijdig is wordt het wel heel erg.
Ik heb in mijn vrienden en kennissen kring veel juryleden.
Deze zouden mij dus niet kunnen feliciteren openbaar op fb met behaalde resultaten.
Tenminste niet als ze die zelf hebben beoordeeld
Dat vindt ik raar.
Ik ben het dan ook volledig met daffodil eens

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:13

Daffodil, van mij mag je hoor, ik heb daar geen problemen mee. Ik denk dat mensen gewoon liever niet zien dat een deelnemer die wint (goed) bevriend is met een jurylid. Als jurylid kan je er ook voor kiezen om daar discreet mee om te gaan.

Maar mij niet gelaten hoor. Ik snap alleen wel dat anderen daar misschien wel een raar gevoel bij krijgen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:13

vonneke schreef:
Ik vind social media gewoon niet geschikt voor dit soort uitingen, laten we het daarop houden ;)

Waar is social media dan voor?
Juist leuk toch als iedereen je feliciteert met je behaalde resultaten.
Of je een hart onder de riem steken als het eens niet zo goed is gegaan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:15

Maar wie concludeert dan of je goed bevriend bent? Ik praat namelijk met iedereen en daar zouden conclusies uit getrokken kunnen worden maar ligt dat dan aan mij of ligt dat aan degene die die conclusie trekt? Ik zeg het laatste want als je op wedstrijd gaat om je alleen maar druk te maken of anderen misschien wel niet bevoordeeld worden, ben je niet goed bezig. Je rijdt voor jezelf en het zou je worst moeten wezen of iemand de jury kent.

Dus draai het maar eens om en aan wie ligt het dan? Aan de jury die een leuke dag wil hebben en met mensen praat of aan die mensen die alleen maar in hun eigen negativiteit blijven hangen en daardoor overal complottheoriën zien?