Stel, je gaat een Z proef starten in een 20x60 baan waar niet omheen gereden kan worden. Mag je dan de baan verkennen met een zweep? Of wordt je dan meteen uitgesloten?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Ja, dat mag inderdaad. Je bent nog niet begonnen, dan mag je je zweep erbij houden tot je het seintje krijgt te beginnen.
Je kan het ook overdrijven immers
kleinvosje schreef:Nee, dat is terug geschroefd naar 45 seconden. Te laat is -2. Vroeger werd je eruit gestuurd als je te laat begon.
Relaxed, lekker fout van die combi, goed dat je het afgestraft hebt!
Mosh schreef:Ik vraag niet om een discussie. Niet alle paarden zijn hetzelfde. Je mening baseren op één pony lijkt mij niet relevant en gelukkig krijg ik advies van personen die ervaring hebben met allerlei paarden.
Heb eigenlijk bijna nooit met zweep gestart, alleen deze heeft het echt nodig om uit haar schulp gehaald te worden. Dat lukt niet met mijn benen, daar breekt ze op zo'n moment op af.
WhySoWhite schreef:Mosh schreef:Ik vraag niet om een discussie. Niet alle paarden zijn hetzelfde. Je mening baseren op één pony lijkt mij niet relevant en gelukkig krijg ik advies van personen die ervaring hebben met allerlei paarden.
Ik maak er toch nergens een discussie. ik zeg toch ook dat dat bij MIJN pony zo gaat..
In het Z VIND IK dat je je paard fatsoenlijk rond moet kunnen sturen zonder zweep. Dat mag ik vinden. Dat je paard dan kijkerig is is het probleem van de ruiter niet van de jury.
Mosh schreef:Daar ben ik het mee eens SuzanneHeb eigenlijk bijna nooit met zweep gestart, alleen deze heeft het echt nodig om uit haar schulp gehaald te worden. Dat lukt niet met mijn benen, daar breekt ze op zo'n moment op af.
Bedankt voor de duidelijkheid!