poll juryleden: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden wij als jurylid van het idee van de KNHS om maar 1 proef per jury te mogen starten.

Ik vind het een super idee van de KNHS.
4 (2%)
Maakt mij niets uit, ik voorzie geen problemen.
2 (1%)
Maakt mij niets uit, het is bij ons in de regio al zo geregeld.
Geen stemmen
Ik zou niet willen jureren volgens het wisselsysteem half uur jureren, half uur wachten.
49 (26%)
Ik maak mij zorgen over de extra belasting die zou kunnen onstaan bij de M/Z juryleden.
2 (1%)
Ik ben bang dat er veel deelnemers niet of veel minder gaan starten.
67 (35%)
Ik ben bang dat dit de genadeklap voor veel verenigingen betekend.
64 (34%)

Totaal aantal stemmen: 188

EllyC

poll juryleden: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 12:18

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... um=twitter
Dit idee gonsde al maanden rond maar nu lijkt het er dan toch van te komen.
De ledenraad moet hier nog wat van vinden.
Wat vinden wij hier als juryleden eigenlijk van?

Wij zouden dan nog maar 1 proef kunnen/mogen beoordelen.
Voor deelnemers zou dit inhouden dat ze nog maar 1 proef kunnen starten als er maar 1 rijbaan beschikbaar is.
Of de vereniging zou er voor kunnen kiezen 2 juryleden uit te nodigen en deze om en om te laten jureren (wisselsysteem). Bijvoorbeeld half uur jury voor 1e proef en daarna een andere jury voor de 2e proef om daarna weer te wisselen. Van de 4 uur jureren zou je an effectief 2 uur proeven beoordelen.

Ook denk ik dat de M/Z juryleden het nog drukker zouden krijgen omdat er meer gecombineerde ringen (bv B t/m Z) zullen onstaan door de helft minder starts.

[WD-V] Poll deelnemers: Nog maar 1 proef per jury/wedstrijd starten
[WD-V] Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst? voor een algemene discussie.
Dit topic graag als jurylid benaderen.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 31-10-12 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitzroy

Re: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury (poll voor juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:33

Ik doe hier niet aan mee. Ik ga toch zeker niet een half uur tussentijds in een kantine wachten om weer een half uurtje te mogen jureren. Indoor zou ik iig niet meer gaan jureren.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:35

Ik zou als ruiter niet meer starten als ik nog maar 1 proef kan rijden.
Dan zoek ik wel plekken waar ik 2 keer kan starten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:36

Ik mag hopen dat de ledenraad tegen dit belachelijke idee gaat stemmen. Alle veranderingen van de laatste tijd leveren al een hoop (nieuwe) belasting op bij de verenigingen en om ze dan op deze manier de laatste zet te geven richting het stoppen met organiseren van wedstrijden, lijkt mij belachelijk!

Ik denk dat er weinig juryleden zitten te wachten tot het half uur/half uur systeem. Kunnen wij, als juryleden, hier niet iets tegen doen overigens?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 12:38

In het voorjaar heb ik Corrie van juryplatform al over geinformeerd. Zij zouden dit meenemen in hun "regulier" overleg met de knhs.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:41

Op zich is het wel een heel goed idee. Ik vind het zelf veel eerlijker om de 2 proeven bij verschillende juryleden te starten. Alleen brengt dit in het indoorseizoen dus veel organisatorische ellende met zich mee. En daar doe ik liever niet aan mee. Als deelnemers wil ik 2 x kunnen starten met niet al teveel tijd ertussen en als jury wil ik geen uren langer zitten en moeten wachten.

Vroeger ben ik weleens gestart indoor en dan reed je uren later je 2e proef bij een ander jurylid. Niet echt ideaal.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:42

jury schreef:
In het voorjaar heb ik Corrie van juryplatform al over geinformeerd. Zij zouden dit meenemen in hun "regulier" overleg met de knhs.

Is het niet tijd voor een petitie op het juryplatform, die wij, als juryleden, dan met een mooie brief kunnen inleveren?
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 31-10-12 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:44

Somebody_ schreef:
Zonder juryleden geen wedstrijd, zou je zeggen. Massale staking! :+

Is het niet tijd voor een petitie op het juryplatform, die wij, als juryleden, dan met een mooie brief kunnen inleveren?

Je bent vrij om te jureren wat je wilt. Dan jureer je toch gewoon niet die betreffende wedstrijd? Dan pak je wat leuke outdoorwedstrijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:46

HTM schreef:
Ik zou als ruiter niet meer starten als ik nog maar 1 proef kan rijden.
Dan zoek ik wel plekken waar ik 2 keer kan starten.

Ik vermijd zulke wedstrijden ook altijd.

Hoop toch echt dat dit er niet doorkomt :n

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:48

Hoop ook dat het er niet doorkomt;

Mbt M/Z jury heb je helemaal gelijk in de winter kom ik als L jurylid al niet aan de bak (ivm hoge reiskosten is hier niks in de buurt) en die ene wedstrijd die hier is wil altijd een M jury zodat ze maar 1 jury moeten betalen.
Wisselsysteem wordt qua kosten niet haalbaar voor veel wedstrijden denk ik, tenzij je het hebt over ringen van meer dan 20 deelnemers, maar die locaties hebben dan toch vaak 2 ringen.
Bovendien zal dit nog meer tijd in beslag nemen lijkt mij?
Als ruiter vind ik het ook niks, moet min 45min rijden voor 20x40 baan en zeker 60min voor 20x60 baan. En dan is 1 proef (en 1 paard mee) akelig weinig.

Ik snap ook niet helemaal de reden, ja 2 jury's is fijner, maar zit het dan zo hoog? Als jury wordt je toch opgeleid objectief te kijken, als een combinatie niet meer waard is dan 185 dan zullen beide proeven rond die punten zitten(als er niks geks gebeurd). Maar als de eerste heel slecht gaat en de tweede heel goed krijg je hier toch ook de punten naar....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:48

Suzanne F. schreef:
Somebody_ schreef:
Zonder juryleden geen wedstrijd, zou je zeggen. Massale staking! :+

Je bent vrij om te jureren wat je wilt. Dan jureer je toch gewoon niet die betreffende wedstrijd? Dan pak je wat leuke outdoorwedstrijden.

Ik denk dat wij als juryleden invloed zouden kunnen uitoefenen in deze kwestie, daar gaat het mij om. Of ik het (mocht het er door komen) wel of niet ga doen, staat even niet ter discussie.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:50

Ik maak me ernstig zorgen voor de kleine verenigingen die maandelijks of misschien minder vaak leuk een indoor wedstrijd organiseren om zo extra verdiensten te creeeren als jury zijnde maakt het me niet zo heel veel uit. Ik vind alleen het argument nergens op slaan. Jaren terug was hier ook al sprake van toen is het de KNHS niet gelukt dat gaat ze nu ook niet lukken!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:17

De KNHS is blind voor kritiek en beslist over de ruggen van de hobbyruiters heen. Dit is de laatste jaren al zo vaak gebeurd. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ze mogen blij zijn met hun leden en het zou ze sieren om te luisteren naar de achterban in plaats vanuit een ivoren torentje allemaal belachelijke maatregelen te nemen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:24

Ik ben (nog) geen jurylid, maar wilde naar aanleiding van deze reacties toch even reageren.
Je hoeft namelijk niet een half uur te wachten elke keer in de kantine. Juryleden mogen vanaf die tijd ook bij elkaar schrijven. Dus dan jureert de 1 een aantal combinaties van proef 1 en schrijft de ander en bij proef 2 andersom.
Tenminste zo heb ik het begrepen van iemand uit het regiobestuur die ook bij onze vereniging in het bestuur zit.

Fitzroy

Re: poll juryleden: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:27

Dus een promotie: schrijven ipv jureren :+
Dat noem je geen wachten? Schrijven kan ik thuis ook, hele brieven, en nu in het bijzonder aan de KNHS.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:27

Niobe schreef:
Je hoeft namelijk niet een half uur te wachten elke keer in de kantine. Juryleden mogen vanaf die tijd ook bij elkaar schrijven. Dus dan jureert de 1 een aantal combinaties van proef 1 en schrijft de ander en bij proef 2 andersom.
Tenminste zo heb ik het begrepen van iemand uit het regiobestuur die ook bij onze vereniging in het bestuur zit.

:')
Really?

Daar zou ik nou helemaal niet op zitten te wachten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:31

Suzanne F. schreef:
Niobe schreef:

:')
Really?

Daar zou ik nou helemaal niet op zitten te wachten.

Je haalt de woorden uit mijn mond!
Je zou toch maar 2 juryleden bij elkaar hebben zitten die elkaar echt niet moeten, dat wordt dan een spetterend effect in dat hokje. Of de één is het niet met de ander eens en schrijft andere dingen op... Nee, ik zie deze constructie niet werken!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 31-10-12 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:31

Tuurlijk is het wachten, maar iets zinniger dan in de kantine. Je hoort mij ook niet zeggen dat ik het ermee eens ben :P maar ik ben geen jury, dus ik moet naar het andere topic eigenlijk :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:35

Nou het is nog onzinniger wachten. Nee ik jureer voor mijn hobby dus geen hele dag. Het is ook mijn vrije weekend. Ik vind 3 uur jureren genoeg, reistijd erbij en je zit al aan een middag.

San

Re: poll juryleden: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:41

Ik zou er ook niet op zitten te wachten. Naast dat het de hobby is en je er dus geen hele dag aan kwijt wilt zijn (het moet wel leuk blijven) kan ik er ook geen hele dag aan kwijt. Ik zie het al voor me... Een fulltime baan, huishouden, zelf de sport nog beoefenen en dan nog eens een hele dag kwijt aan jureren. Dat gaat hem niet worden. In die tijd dat ik steeds tussendoor zou zitten te wachten (uitgaand van 4x een half uur in het beste geval) kan ik mijn huishouden doen... of mijn paard rijden. Nee dan is de keuze snel gemaakt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:45

Fitzroy schreef:
Dat noem je geen wachten? Schrijven kan ik thuis ook, hele brieven, en nu in het bijzonder aan de KNHS.

_O- _O- _O-

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:47

Hier in de regio kan je bijna nergens 2 proeven rijden, voor mij zou er dus weinig veranderen.
Maar ik zou niet willen jureren in een om en om systeem en steeds een tijd in de kantine moeten wachten.
Schrijven bij je collegajurylid vind ik helemaal een bespottelijk en slecht idee.

Ik vind het ook geen goed idee om de 2e proef niet meer voor punten in aanmerking te laten komen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:49

Niobe schreef:
Ik ben (nog) geen jurylid, maar wilde naar aanleiding van deze reacties toch even reageren.

Sorry hoor, als ik zou willen schrijven als hobby had ik niet de juryopleiding gedaan. Bovendien kom ik daar dus niet voor. Ik jureer of ik ben er niet, heel simpel.
En het wisselsysteem heb ik enkele malen meegemaakt: WAARDELOOS!!!. Nutteloze wachttijd in de kantine zit ik niet op te wachten. Daarbij komt dat de argumenten van de KNHS niet echt steekhoudend zijn als je naar de praktijk kijkt.
Dat geklets over 2x zelfde jury is niet goed, is echt complete onzin. De hogere en hoogste klasses hebben continue zo ongeveer dezelfde juryleden. Mooi voorbeeld, de laatste O.S. Alle dagen het zelfde groepje, maar verdeeld over andere letters. Nou, das eerlijk zeg.
En dan wel de basissport in de gordijnen jagen met dit slechteplan. Bah, KNHS, je bestaat bij de gratie van de basiswedstrijdsport en de recreatieruiters , vergeet dat nu eens niet en luister naar deze zo belangrijke groep leden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:50

Fitzroy schreef:

Precies, je haalt de woorden uit mijn mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:51

Fitzroy schreef:
Ik doe hier niet aan mee. Ik ga toch zeker niet een half uur tussentijds in een kantine wachten om weer een half uurtje te mogen jureren. Indoor zou ik iig niet meer gaan jureren.

Hier precies zo.. :n Ga echt niet 5 uur daar zitten en maar 2,5 uur jureren. :n