Smsen naar lesgever?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Smsen naar lesgever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:46

Hallo,
Wat vinden jullie er nou van om te smsen dat je bv niet naar de les komt of een uur later komt.
Of om bv te vragen of een pony echt verkocht is en hoelaat de wedstrijd begint van die dingen?
Wat doen jullie smsen of bellen?

pearlie

Re: Smsen naar lesgever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:47

Dat hangt er toch helemaal vanaf wat voor relatie je met je 'lesgever' hebt?
En of diegene handig is met sms?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:48

pearlie schreef:

Laten we het er op houden dat je lesgever geen vriend of meer van je is gewoon je leagever ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:49

Ik sms als ik niet kan,en er nog een korte tijd is tot de les (bijv. dezelfde dag ben ik ziek,dan stuur ik een smsje) als er nog ruime tijd is,mail ik.

Voor de vraag of er een paard verkocht is mail ik,of ik vraag het als ik les heb. Verder sms ik eigenlijk altijd,als ze bijv. op een paard zit is het erg irritant als je gebeld wordt. :)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:50

MelissaV schreef:
pearlie schreef:

Laten we het er op houden dat je lesgever geen vriend of meer van je is gewoon je leagever ;)

Dan vind ik bellen wel zo netjes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:50

Ja hoor, daar SMS ik mee, ze is mijn instructrice en om door te geven dat ik niet kom, stuur ik wel een berichtje ipv bellen. Dan kan ze het lezen wanneer ze er tijd voor heeft, ik vind het zelf ook niet fijn als ze tijdens mijn les aan het bellen is...

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:51

ik sms altijd gewoon, waarom niet? :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:52

Doe ik wel gewoon hoor :)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:54

Ik ben pas weer begonnen met lessen dus nog niet in zo'n situatie gekomen.
Bij mijn vorige lesgeefsters stuurde ik gewoon een sms als mijn les niet door kon gaan bijvoorbeeld.
Niks raars aan toch? ;)
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 28-02-12 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:54

MelissaV schreef:
pearlie schreef:

Relatie betekent meer dan de manier waarop jij 'm opvat. Relatie betekent ook de manier waarop je met elkaar omgaat. Er bestaan ook dingen als een werkgever/werknemer-relatie, en een lesgever/pupil-realtie bestaat dus ook. Ook zonder in de hooiberg te rollebollen... :D

Als je een informele relatie hebt, kun je best SMSen. Heb je een formele lesgever, die als je niet op komt draven ook een rekening stuurt, dan zou ik maar even bellen, om zeker te zijn dat-ie de boodschap ook ontvangen heeft.
Overigens vind ik dat je 'een uurtje later komen' niet kunt maken. Tenzij je paard de trailer opeens niet in wilde.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:55

mijn instructrice heeft gewoon een baan en die kan de telefoon niet opnemen overdag dus die sms ik meestal.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:57

Ik bel meestal en als er niet opgenomen word stuur ik een smsje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:57

Wij whats-appen meestal :) Zelfde als smssen dus.

Ik heb er zelf altijd een bloedhekel aan als haar telefoon gaat onder mijn les..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:58

Ik sms mijn instructeur ook regelmatig. En hij mij trouwens ook als er iets is.. Zie het probleem niet :o? ... Als er echt iets is bellen we elkaar wel natuurlijk.
Mijn eigen lesklanten smsen mij ook regelmatig.
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 28-02-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:59

Ik sms altijd, vind ik erg handig!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:01

ik sms altijd en als ik wat meer info wil geven (bijvoorbeeld resultaten/filmpjes van wedstrijden of gewoon een vraag die niet dringend is maar wel lang) dan mail ik haar.
Gaat andersom net zo, zij smst ons ook. Wordt redelijk vaak geschoven in de tijden namelijk en dan is sms'en naar meerdere personen tegelijk wel zo handig!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:02

Ik vind bellen netter, maar soms sms ik om hem op de hoogte te brengen van iets wat niet direct een gevolg heeft. Zoals dat mijn paard de volgende dag niet in de molen mag. Zo stoor ik hem niet en kan hij het lezen wanneer hij tijd heeft.
Maar is het iets wat die dag betreft dan bel ik, omdat ik direct duidelijkheid wil/ of hem op de hoogte wil brengen.
Ik zou niet smsen of bellen om te vragen of er een paard verkocht is, dat doe ik wel als ik hem in persoon zie.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:21

Wij bellen altijd als de les niet door kan gaan of verplaatst moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:23

Ik smste juist altijd met mijn lesgever, we spraken per sms af wanneer ze kon.. Maar ging dan ook wel veel met haar mee op concours enz. Denk dat je dan toch al meer een andere band hebt, dan bijvoorbeeld wanneer het je lesgever op de manege is waar je les hebt met nog tig anderen..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:25

Even vanaf de andere kant gezien. Als instructeur zet ik me geluid altijd uit als ik in bak sta (of zelf rij). Heb liever dat mensen dus een sms sturen. Die beantwoord ik daarna gewoon. Zo krijgt iedereen dan de aandacht die die nodig heeft.

Voor een manege denk ik dat mailen handiger is. Zo iso sommige manege hebben zo'n regel van 24 uur van te voren afzeggen, anders gewoon betalen. Gaat er dan wat mis, heb je altijd nog het mailtje als bewijs.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:28

Bij ons is het ook sms contact. Dat heeft ze et liefst zodat ze tijdens het lessen niet gestoord word.

Alleen als ik om een of andere reden op het laatste moment moet afzeggen dan bel ik, vaak neemt ze niet op dan spreek ik de voicemail in en stuur alsnog een sms.
Ik blijf bellen nog altijd het netst vinden om af te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:31

Veulen84 schreef:
Even vanaf de andere kant gezien. Als instructeur zet ik me geluid altijd uit als ik in bak sta (of zelf rij). Heb liever dat mensen dus een sms sturen. Die beantwoord ik daarna gewoon. Zo krijgt iedereen dan de aandacht die die nodig heeft.

Voor een manege denk ik dat mailen handiger is. Zo iso sommige manege hebben zo'n regel van 24 uur van te voren afzeggen, anders gewoon betalen. Gaat er dan wat mis, heb je altijd nog het mailtje als bewijs.

Precies, mijn juf stond ook de hele dag voor de klas of zat op het paard. Ik smste vaak de vraag of ze die week tijd had voor een les (ze kon mij altijd kwijt in dr tussenuren) en ze kon dan reageren als ze klaar was en meteen dr agenda checken. Werkte perfect!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:35

Ik sms ook altijd als er wat is. Tevens smst zij mij ook altijd als er wat is bijvoorbeeld als de hoefsmid er is en die van mij kan komen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:38

Ik bel mijn instructrice als ik niet kom of een afspraak wil verzetten, ik weet dat ze een hekel aan SMSen heeft. Ik bel dan tussen de middag of tussen de lessen door en als ik ongelegen bel dan belt ze me wel terug.

Mijn eigen lessers (verenigingsles) zeggen meestal per SMS af als ze niet komen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:38

Mijn lesgever en ik doen eigenlijk niet anders maar dat komt ook deels omdat zowel haar (ze is Italiaanse) als mijn Duits niet 100% is en er al pratend aan de telefoon snel misverstanden kunnen ontstaan.
Of ik sms of ik wip even bij d'r langs in het weekend, ze woont hier toch maar 3 km verderop :)