Juryleden: Wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Juryleden: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:17

Dit weekend moet ik jureren en nu zie ik iemand op de startlijst staan.. Verhaal is als volgt. Vader van deze meid is zelf jurylid en heeft mij ruim een jaar geleden eens in een volle kantine de pan uitgeveegd over de punten van dochterlief. Dit ging op zo'n manier dat ik er een klacht naar de KNHS van heb gemaakt (vooral om het feit dat hij zelf ook jurylid is) KNHS gaf me volledig gelijk en de klacht is geregistreerd. De beste man heeft toen ook gezworen NOOIT meer bij mij te zullen starten (zijn dochter dan..) Dochterlief is overigens zelf volwassen en trok zelf dr mond niet open, daarom vind ik haar zelf net zo goed verantwoordelijk. Zij had dr vader terug kunnen roepen, maar stond erbij en keek ernaar..

Maar nu heb ik haar dus dit weekend weer in de ring. Op zich geen probleem, ik zal er niet anders om gaan punten oid, maar ik heb niet zo'n zin om eventueel weer gezeur met haar vader te krijgen.

Wat zouden jullie doen? Hem op zijn woorden attenderen? Haar niet laten starten? Doen of je gek bent en gewoon laten starten?

Volgens mij staat hier niets over in de reglementen..

Wat mij betreft is het een principekwestie dat deze meneer best nog even mag weten dat wat hij deed niet door de beugel kon, dus mijn gevoel neigt ernaar om ze weg te sturen.. Maar kan dit zomaar?

Vjestagirl

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:20

Ik zou haar gewoon laten starten, gewoon punten te geven en te doen alsof je neus bloed. Het heeft geen zin om ouwe koeien uit de sloot te halen

Mootje

Re: Juryleden: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:25

Hoelang is de startlijst al bekend? Misschien heeft de amazone nog niet gezien dat jij haar jureert?
Als ze wel komt opdagen zou ik gewoon jureren als je normaal zou doen :j

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:25

Als ik jouw was, laat haar gewoon starten en jureer haar gewoon normaal zoals je ook zou doen als dit niet was gebeurt. Zei kan er niks aan doen dat ze zo'n vader heeft. Het is bekend bij de KNHS en als hij het weer doet gewoon weer klacht indienen. Ik weet dat het moeilijk is maar je moet als jury altijd eerlijk en professioneel blijven ook al is het moeilijk.

Als je het weer ter sprake brengt is dit altijd ten nadele van jou als jurylid. Dit is een kwestie die de KNHS moet oplossen en niet jij persoonlijk. Het geeft jouw als jury alleen een slechte naam. Blijf dus professioneel en ga gewoon normaal jureren, misschien heb je wel geluk als ze jouw als jury ziet staan dat ze zelf niet eens wil starten. Veel geluk ermee en sterkte met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:28

Er staat niet op dat ik jureer.. Staat hier bijna nooit op de startlijst. Ze zien het dus pas als ze me zien zitten.

Vjestagirl, ik zou het geen oude koeien willen noemen. Ik heb ze sindsdien niet weer gezien en geen excuses oid gehad. Dan zijn het imo nog geen oude koeien :n

TAVA, ik zou ze ook zeker normaal beoordelen :j Ik verlaag me niet tot zijn niveau. En dat het haar vader is, we hebben het niet over een kind van 8, maar een volwassen meid die volgens mij best haar vader terug had kunnen fluiten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:30

Relaxed, ik ken meerdere mensen die dan alsnog zouden afgroeten op het moment dat ze zien dat er een bepaald persoon in het juryhok zit.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 22-02-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:31

Tja misschien staat ze toch onder invloed van haar vader en durft ze ook als volwassen mens er niet tegen in te gaan. Heb weleens gehoord dat zoiets gebeurt ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:33

Gewoon doen of je gek bent en laten starten. Ze heeft immers geen startverbod gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:36

TAVA schreef:
Tja misschien staat ze toch onder invloed van haar vader en durft ze ook als volwassen mens er niet tegen in te gaan. Heb weleens gehoord dat zoiets gebeurt ;)

Ja heb idd vaker gehoord dat het nogal een tiran is. Hij heeft ook niet een erg goede naam meer hier, omdat ie dus vaker zo met mensen omgaat.

Ik laat dr gewoon starten en zie wel wat ze doen, heb er ook eigenlijk sch*t aan wat ze ervan vinden :+ Ze start als een van de laatsten, dus misschien nog even gezellig praatje maken als ik klaar ben ;)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:41

Gewoon je werk naar behoren doen, dan blijf jij in ieder professioneel bezig. En wie weet, misschien zijn zij t allang weer vergeten, als ze dit blijkbaar vaker meemaken :P

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:42

Horen,zien en zwijgen dat is meestal het beste wel heel naar voor jou probeer er heel ver boven te staan!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:46

Ben het met Vjestagirl eens. Als je er nu nog over begint worden die koeien wel degelijk oud.:)
Ik zou wel zorgen dat je hem niet alleen tegen het lijf loopt om zo bij evt. problemen altid een getuige te hebben. Probeer een eigen schrijfster mee te nemen. Zet je mobiel op opname stand........ en dan zul je zien dat er veder niet gebeurd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:57

Wat jury zegt, ga ik in mee. Gewoon beoordelen, net als je alle andere combinaties beoordeelt. Als pa het er niet mee eens is hoe jij beoordeeld hebt, en tekeer wil gaan, de beste man vriendelijk verzoeken zijn mond te houden of je bent genoodzaakt wederom een klacht in te dienen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:02

Misschien valt het dit keer wel heel erg mee. KNHS heeft jou in het gelijk gesteld. Heeft hij toen een waarschuwing gehad?
Dan heb je kans dat hij zich nu gedeisd houdt.

Of misschien draaien ze zich wel om zodra ze jou zien zitten. Dat is dan hun probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:45

Scum schreef:
Misschien valt het dit keer wel heel erg mee. KNHS heeft jou in het gelijk gesteld. Heeft hij toen een waarschuwing gehad?
Dan heb je kans dat hij zich nu gedeisd houdt.

Of misschien draaien ze zich wel om zodra ze jou zien zitten. Dat is dan hun probleem.

Ik weet niet of hij toen een waarschuwing heeft gehad, moet ik de brief nog eens opzoeken..

Jury, telefoon op opnamestand vind ik dan weer overdreven. Ben niet bang voor m ofzo, het is voor mij meer een principekwestie.. Als het iets prive zou zijn geweest had ik er nu echt wel iets van gezegd, dan had ik hem zeker aan zijn woord gehouden. Maar nu in officialfunctie moet je je toch gewoon aan de regels houden en dus beoordelen en geen stampij maken. Ik ben iig niet van plan om stampij te maken, nu afwachten wat hij doet :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:34

Relaxed schreef:
Vjestagirl, ik zou het geen oude koeien willen noemen. Ik heb ze sindsdien niet weer gezien en geen excuses oid gehad. Dan zijn het imo nog geen oude koeien :n

En je denkt dat je ze wel gaat krijgen als je haar nu de ring uit stuurt? Tuurlijk niet! Kom op, professioneel gedrag, gewoon laten starten, daarmee laat je zien dat je hier boven staat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:17

Als hij stampij maakt en jij blijft gewoon rustig, dan zet hij alleen zichzelf voor schut.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:37

Gewoon doen wat je moet doen. En dat is jureren, objectief, zonder vooroordelen. Beoordeel wat je ziet en niet naar persoon of achtergrond.
Wat die man er van vindt moet hij zelf weten. Mocht hij jou zien zitten en zijn dochter bevelen de baan te verlaten, so be it. Prima.
Als ze het niet doorhebben dan rijdt ze gewoon en dan jureer jij gewoon zoals je bij ieder ander zou doen. Mocht hij een drama maken in de kantine, dan meld je dat weer bij de KNHS. Gewoon zoals je dat bij ieder ander incident zou doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:24

Relaxed schreef:
Ja heb idd vaker gehoord dat het nogal een tiran is. Hij heeft ook niet een erg goede naam meer hier, omdat ie dus vaker zo met mensen omgaat.
:? Wat is dat nou voor onzin? Ik kan het prima met hem vinden en heb nog nooit problemen met hem gehad. Ik vind het ook niet echt gepast om dit hier zo neer te zetten.

Ik hoop dat je de amazone in kwestie gewoon zonder vooroordelen kan beoordelen, zij kan staat hier verder immers buiten...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:30

Ze mag het toch een tiran vinden??

Ik vind overigens dat bepaald gedrag best iets verder gaande gevolgen mag hebben. Misschien leert hij er van. Ik zou niet gejureerd hebben, ze zoeken het maar uit. Maar ik ben geen jury. :')

Amazone staat erbuiten????? HUH?
Als amazone ben je toch verantwoordelijk voor je lezer/groom.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:39

ik zou op 179 of 203 uitkomen }>
haha nee hoor, gewoon gaan en zien wat eruit komt.
Wie weet valt het allemaal ook nog wel mee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:40

Van mij mag ze dat vinden, maar je hoeft niet alles wat je denkt en vindt op internet te zetten. Zeker niet als het een mening van een jury over een collegajury is.

Ja, je bent verantwoordelijk voor je lezer, maar om deze amazone niet te laten starten om iets wat haar vader gezegd heeft vind ik wel wat ver gaan.
Verder is het moeilijk om van zulke dingen iets te zeggen, ik ben er immers niet bij geweest en een verhaal heeft vaak twee kanten.
Wellicht kijk ik er anders tegenaan omdat ik de meneer in kwestie ken als een vriendelijk en behulpzaam iemand

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:47

Relaxed, persoonlijk zou ik het anders doen, ik zou het secretariaat van de vereniging contacten en het voorval uitleggen, dan kunnen zij de keuze maken de amazone in te lichten. Waarom zou je het opzoeken? Oude koeien of niet..........

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:50

Misschien is haar vader er niet eens bij joh, als jij zegt dat ze zelf volwassen is kan ze ook gewoon alleen komen. Niet te druk om maken. Misschien is het wel fijn om het secreatriaat hierover wel in te lichten, dan zijn zij op eventuele stampij voorbereid.

En de knhs heeft hier toch over uitgesproken, misschien heeft meneer hier wel van geleerd ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:58

Gewoon jureren maar het secretariaat inlichten dat je geen contact wil met de vader van betreffende amazone. Overigens heb ik meerdere aanvaringen gehad met mensen maar ik selecteer geen startlijsten erop, laat maar komen, ik doe gewoon wat ik hoor te doen. Mocht zo iemand opnieuw de discussie aangaan, zeg ik wat altijd zeg, laten we dat na afloop bij het secretariaat doen. DAn breng ik een schrijfster niet in verlegenheid, zorg ervoor dat de wedstrijd gewoon door kan gaan zonder vertraging en ik zorg ervoor dat de ergste emotie er vanaf is want als iemand een uur moet wachten voordat iets besproken kan worden, zal ie lang zo hard niet meer tekeer gaan als dat het a la minute gebeurt.

Regels zijn er om nageleefd te worden en zolang er geen startverbod opgelegd is, zul je haar gewoon moeten laten starten en ik zie niet in waarom je dat niet zou doen. Maar nogmaals, het secretariaat inlichten dat je geen contact wil met haar vader gezien ervaringen uit het verleden, kan geen kwaad.