Instructieset, Sennheiser v.s Senrun

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pres

Instructieset, Sennheiser v.s Senrun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:35

Omdat ik bijna dagelijk lessen geef en ik toch merk dat mijn stem er steeds minder tegen kan, ben ik me gaan verdiepen in een draadloze instructieset.

Nu viel mijn oog op twee sets. Een van Sennheiser € 899,- en een van Senrun € 399,-.
Daar zit dus best een groot prijsverschil in en wil ik toch graag weten of de Senrun set ook naar tevredenheid werkt.

Zijn er bokkers die gebruikerservaring hebben met een van de sets? Verloopt de communicatie goed? Hoe is het bereik bij een 20 x 60 bak? En hoe reageert de set op bijgeluiden zoals wind, omroepers, muziek en andere concoursgeluiden?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:09

Ik gebruik de senrun. Zowel in de binnen en buitenbak. Omstandigheden als omgevingsgeluiden heb ik nagenoeg geen last van. Wat wel vervelend is, zijn mobile telefoons. Die storen toch op de overdracht. Verder is hij erg gebruiksvriendelijk.
Als ik de set gebruik tijdens de instructie, vraag ik mensen die erbij zijn om hun telefoons weg te leggen of uit te zetten, dan is het een prima systeem. De sennheiser ken ik niet, dus ik kan niet vergelijken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:17

sennheiser hoort bij de beste merken in de geluidswereld. je kunt er dus wel vanuit gaan dat je met een sennheiser safe zit, maar daar hangt ook een prijskaartje aan helaas.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:23

Ik maak al een tijdje gebruik van een Senrun set. Het bereik is top! Zelf gebruik ik de set vooral in een binnenbaan die iets groter is dan 20 x 60 en het is altijd goed te verstaan. Ik weet niet hoe de Senrun reageert op bijgeluiden zoals muziek e.d., maar van wind heeft het geen last.

pres

Re: Instructieset, Sennheiser v.s Senrun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:59

Dank voor jullie meningen en ervaringen.

Rowna, heb jij ook last van storing door mobiele telefoons?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:05

Ik moet even kijken welke wij gebruiken, maar bij die van ons heb je geen last van mobiele telefoons ofzo.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:51

pres schreef:
Dank voor jullie meningen en ervaringen.

Rowna, heb jij ook last van storing door mobiele telefoons?

Nee, ik heb nog geen last gehad van storingen ondanks dat de set bijna altijd gebruikt wordt met 3 mobiele telefoons in de buurt. Tot nu toe ben ik 100 % tevreden :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:13

Sennheiser is een topmerk, dus daarvan mag je zeker kwaliteit verwachten. Vind de Sennheiser-set ook erg fijn.

Wij werken hier ook met de Omnitronic, werkt ook super. Weinig last van bijgeluiden en 60 meter haalt 'ie makkelijk.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:17

Als de Sennheiser neemt heb je wel een super de luxe set. Misschien kan je op internet peilen wat de levensduur van beiden is en de mankementen. De Senrun is wel een heel stuk goedkoper maar als deze een veel kortere levensduur heeft dan is goedkoop kopen, duurkoop.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:58

Ik heb ook al een tijdje de Senrun en vind het een geweldig alternatief van de dure Sennheiser.
Wij hebben geen last van storingen en gebruiken hem zowel binnen als buiten en het bereik is meer dan voldoende.
Word geleverd in een mooie koffer,
heb er zelf wel een ander oortje op gezet, maar dat is puur omdat er bij niets anders past dan de sennheiser sport oortje met beugel.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:39

pres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 12:23

Ik heb uiteindelijk gewoon gekozen voor de Senrun. Ik merkte in het gebruik haast geen verschil en de gebruikerservaringen waren allemaal positief.

ullaatje schreef:
heb er zelf wel een ander oortje op gezet, maar dat is puur omdat er bij niets anders past dan de sennheiser sport oortje met beugel.

Welk oortje heb jij nu precies? en waar heb jij die gekocht? Het originele oortje lijkt velen te passen alleen niet bij mij. Mijn oor is te klein schijnbaar :+

_Lott schreef:
ik wilde een nieuw topic openen maar dacht het kan ook zo

hier worden veel goedkopere instructie setten aangeboden van motorola, http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... instructie

nu twijfel ik enorm, voor de senrun gaan of is de motorola van dezelfde kwaliteit?

Het grootste verschil is dat een motorola gebruik maakt van een portofoontechniek. De Senrun en de Sennheiser gerbuiken een andere techniek waardoor de verbinding sneller en constanter is zonder ruis en storing van buitenaf. De Motorola zal dus best gewoon werken maar de kwaliteit is gewoon minder. Tenminste dat heb ik mij door verschillende mensen laten vertellen ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:09

oke, wat voor techniek? of weet je dat niet

pres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:04

Ik weet niet meer hoe ze dat precies noemen maar het is vergelijkbaar met een intercom. Als je iets zegt word het direct overgedragen aan de ontvanger. Met een portofoon heb je daar altijd wat vertraging in. Dit kan heel vervelend zijn tijdens je les. Je aanwijzing komt dan later aan dan je zou willen.

Vanmiddag heb ik zelf even met de Senrun gereden. Hij werkt perfect. Geluid is kraakhelder, geen ruis oid. en het bereik was meer dan voldoende. Ik had ook geen gedoe met ontvangst of hoeven zoeken naar kanalen. Het ontvangertje is makkelijk te bevestigen en zeer licht. Je merkt niet dat je hem bij je hebt.

Daarna heb ik er ook nog een les mee gegeven en ook mijn lesklant was zeer tevreden.

Wat ik ook prettig vind voor de lesklanten is dat ze indien gewenst hun eigen oortje kunnen gebruiken. De meeste oortjes passen er gewoon op.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:06

oke ideaal :) thxs voor de tip.

denk inderdaad dan ik dan beter naar een senrun kan kijken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:14

Wat voor microfoontje en oortje zit er bij de Senrun? Microfoon met boom en oortje met schelp of wat?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:46

Ieder gewenst oortje kun je erbij gebruiken. Of dat nou van de Hema is of van een ander duur merk. Als het maar een 3,5 mm plugje is. Het microfoontje is een zogenaamd dasspeld microfoontje.

Ik heb geen afbeelding van het oortje wat ik heb maar het lijkt hier veel op....

Afbeelding

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:01

Ik volgde dit topic al even omdat ik een ander instructieset wil. Ik heb nl nu de Midland portofoon set en inderdaad erg last van vertragingen. Maar waar ik ook heel erg last van heb is dat de ontvanger vaak een babyfoon hoort of andere mensen die er doorheen praten ongeacht welk kanaal ik kies. Is dat met de senrun ook weg?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 08:54

Daar heb je dan met de Senrun inderdaad geen last meer van.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:08

Gebruik je zo'n set als je een op een aan het lesgeven bent of ook met meerdere personen in een bak en tot hoeveel zijn deze set uit te breiden?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 09:16

Ik gebruik hem als ik een op een les aan het geven ben. Hij is wel uit te breiden met meerdere ontvangers. Je kunt hem ook aansluiten op een versterker voor bij bijvoorbeeld groepslessen en clinics.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:54

pres schreef:
Daar heb je dan met de Senrun inderdaad geen last meer van.

Helemaal super :D Dan ga ik toch maar eens kijken naar hoe of wat.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:06

Klinkt heel goed! Vind het oortje alleen wat minder, mijn instructrice had er ook zo een en die viel continu van mn oor af :\

Ik ga maar 's ff een spaarvarken kapotmeppen. Gnagna. ~~}>

pres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:46

Dat oortje moet inderdaad maar net passen. Maar gelukkig kun je zo voor een paar euro iets anders kopen wat je wel goed zit.

Arm spaarvarken :=

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:51

Ja daarom, heb hier thuis nog wel een stel oortjes liggen die mij in ieder geval passen (heb een beetje vreemde oren ofzo, mij passen dat soort oortjes bijna nooit := ) en dan nog een 'universele' voor iedereen met normale oren :+