Inlichten over starttijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Inlichten over starttijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 06:53

Ik heb het nu al een aantal keren meegemaakt dat ik voor het jureren op startlijsten de begin- en eindtijd zie van een rubriek waar ik moet jureren zonder dat ik hierover persoonlijk benaderd ben. Of nog erger: dat je helemaal niet bent ingedeeld.

Ik vroeg me af of jullie dat herkennen. Ik vind dat niet erg netjes van verenigingen. Zeker als je nog op- of aanmerkingen hebt op een lijst omdat er bv. geen pauze is ingedeeld, is het heel lastig om dat nog gedaan te krijgen onder het mom van : de startlijst staat al op internet.

Hoe is jullie ervaring hiermee?

En als je bv. helemaal niet wordt ingelicht (heb ik ook wel eens meegemaakt) maar wel ziet op startlijsten welke rubriek je hebt toebedeeld gekregen, wat doen jullie dan?
Uit goed fatsoen mail of bel ik maar eigenlijk vind ik het niet de taak van mezelf om na te bellen hoe laat ik verwacht word. Snap eigenlijk niet dat verenigingen zo laks zijn met juryleden inlichten.

EllyC

Re: Inlichten over starttijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:14

Soms zie ik de lijsten wel eens eerder op startlijsten.nl staan dan ik ze heb ontvangen. Vaak zie je dat het jurycontact door iemand anders geregeld wordt dan het maken van een startlijsten en dat er daarom vertraging in zit.

Als de lijst niet naar je zin is, kun je dan toch altijd nog overleggen. En als ze het dan te bont maken, is dat toch de laatste keer dat je daar geweest bent?

Instemming vragen over de jureren rubriek heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dat hoeft van mij ook helemaal niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 08:28

Ik denk dat jij me verkeerd begrijpt, jury.
Ik bedoel dat je helemaal niets hoort van de vereniging maar wel zelf op startlijsten hebt gezien dat je ingedeeld staat.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:38

Dat vind ik echt niet netjes, net zoals dat er verenigingen in de bevestigingsmail zetten dat je zelf in de week voor de wedstrijd de lijst moet opzoeken op startlijsten :(
Alsof ik daar aan denk :=

Hoeveel moeite is het om een mailtje te sturen naar de jury met de link of het bestand van de startlijsten, imo een hele kleine ;)
Ik heb zelfs een keer gehad, dat ik op de ochtend van de wedstrijd nog niet wist hoe laat ik verwacht werd :( ondanks herhadelijke belletjes en mailtjes van mijn kant, vervolgens heb ik een ontzettende ruzie gehad met de organisator := omdat ik een leugenaar genoemd werd toen ik zei dat ik nog steeds geen info had, vervolgens deelde ik mee dat ik die dag dus niet zou komen jureren := oke ik ben wel gegaan, voor de ruiters, maar ik ga nooit meer naar deze wedstrijd toe ;) ze mailen vaak en sturen dan een mail aan een heleboel juryleden tegelijk, ik antwoord steenvast met het feit dat ik verhinderd ben := en dat is trouwens ook zo'n frustratie := dan mailen ze een heleboel mensen voor 1 datum, ik kijk in agenda of ik kan, zet dag bezet met potlood, mail dat ik kan, krijg je een mail dat ze al iemand hebben :? mail dan niet :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:41

haha, ik dacht dat er alleen frustraties bij de ruiters waren over startlijsten e.d. en dat de jury´s als prinsesjes werden behandeld. niet dus.

ik vind het al knap dat er jury´s zijn die een dagdeel in de auto willen zitten om te jureren, zonder kun je echt niet. en dan ook nog zo behandelen.. nee..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:47

Joltsje schreef:
haha, ik dacht dat er alleen frustraties bij de ruiters waren over startlijsten e.d. en dat de jury´s als prinsesjes werden behandeld. niet dus.

ik vind het al knap dat er jury´s zijn die een dagdeel in de auto willen zitten om te jureren, zonder kun je echt niet. en dan ook nog zo behandelen.. nee..

Nou echt niet := jureren is vaak een hondenbaan ;)
Je begint al met er een hele hoop tijd in te steken, soms voor dag en dauw op te staan.
Dan word je weggepropt in kleine donkere smerige slecht ventileren hokken :=
De zitmogelijkheden laat vaak ook veel te wensen over.
Over het algemeen moet je een hoop moeite doen om iets te drinken of te eten te krijgen, en vooral bij het laatste is het aanbod van verantwoord erg schaars, meestal alleen een vette hap te verkrijgen.
Dan krijg je na de prijsuitreiking misschien nog wel gefrustreerde ruiters op je af stormen die het niet eens zijn met je beoordeling, heb zelfs een keer gehad dat iemand mij de toegang tot mijn auto belemmerde omdat ik een winstpunt door de neus geboord zou hebben en daarmee promotie naar de volgende klasse belemmerd zou hebben :7

En dat voor een schrale vergoeding van 15 euro :=

Waarom ik het doe, ik hou van de sport en wil graag ruiters stimuleren de weg naar perfectie verder te bewandelen :P

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:54

vind ik knap echt waar....
denk niet dat ik dat er allemaal voor over had..
zeker de ondankbaarheid van de ruiters soms..

als ik ooit wat organiseer.. zal ik goed voor de jury zorgen haha

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:18

Je bedoeld dat je uberhaubt nooit benaderd bent om op de betreffende wedstrijd te jureren jury?

Ook ik/wij zijn niet perfect, 1 van de redenen dat ik graag deze topics lees, je kunt er enkel maar van leren.
Wat ik altijd doe is de juryleden telefonisch benaderen, 1 voor 1 tot ik iemand heb die kan & wil jureren op de genoemde datum & plaats. Een ruime week van te voren staat de voorlopige startlijst online. De woensdagavond voor de wedstrijd (die meestal op zaterdag is) stuur ik de jury een mail met de startlijst erin, eerder niet omdat de kans op wijzigingen dan nog redelijk groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:48

Ik krijg eigenlijk altijd wel een bevestiging voor die tijd thuis met de aanvangstijd, adres, route enz, daar zit niet altijd een startlijst bij, maar daar kijk ik eigenlijk ook nooit echt naar.. Behalve als ik wil weten hoe laat ik klaar ben ivm andere afspraken ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:36

Fitzroy schreef:
Ik denk dat jij me verkeerd begrijpt, jury.
Ik bedoel dat je helemaal niets hoort van de vereniging maar wel zelf op startlijsten hebt gezien dat je ingedeeld staat.

Zou het kunnen dat je misschien vergeten bent dat je de afspraak gemaakt hebt om te jureren of dat je een andere datum genoteerd hebt dan het secretariaat? Dit soort fouten kunnen goed ondervangen worden door helder een duidelijk per email te bevestigen wat er aan de telefoon afgesproken is, maar dan nog kunnen er vergissingen gemaakt worden van beide kanten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:02

Nee, ook dat bedoel ik niet. Ik bedoel te zeggen dat ik een afspraak heb gemaakt een aantal maanden geleden dat ik op datum X zal jureren. Vervolgens hoor ik van de vereniging helemaal niets meer, maar zie ik op startlijsten wel dat ik geacht wordt om tijdstip X te verschijnen. Als ik niet op startlijsten zou kijken, zou ik dus niets weten en dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:55

Voor wanneer is die afspraak dan? Als het voor volgende week pas is, dan belt de vereniging misschien morgen of overmorgen nog wel om eea nog even af te stemmen? Ik zet de startlijst ook wel online voordat ik de jury's nabel, maar daar zit wel een reden achter hoor. De startlijst mail ik pas een aantal dagen voor de wedstrijd omdat er de laatste week nog zoveel verandert dat het niet zoveel zin heeft om die lijst al eerder te mailen. Niet alle jury's vinden dat nodig trouwens, maar ik vraag het wel altijd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:57

Dat heb ik nog nooit gehad Fitzroy, ik krijg altijd netjes een bevestiging, per post of per mail.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:15

miep1979 schreef:
ze mailen vaak en sturen dan een mail aan een heleboel juryleden tegelijk, ik antwoord steenvast met het feit dat ik verhinderd ben := en dat is trouwens ook zo'n frustratie := dan mailen ze een heleboel mensen voor 1 datum, ik kijk in agenda of ik kan, zet dag bezet met potlood, mail dat ik kan, krijg je een mail dat ze al iemand hebben :? mail dan niet :=

Ik reageer niet meer op dergelijke mailtjes.
Als een organisatie de moeite neemt om mij te bellen of (persoonljk) te mailen wil ik kijken of ik kan. De startlijst zoek ik zo vroeg mogelijk in de week op, mocht er iets opstaan wat niet volgens afspraak is, neem ik direct contact op met de organisatie, dan kan er nog iets gewijzigd worden. Wanneer ik een datum bevestig, zeg ik er meestal bij hoeveel combinaties ik max. wil jureren en welk dagdeel mijn voorkeur heeft, daar wordt gelukkig over het algemeen wel rekening mee genomen.
Wanneer ik in een stoffig hok wordt gezet, zonder fatsoenlijke stoelen etc, of de organisatie vergeet dat een jury en schrijver ook af en toe iets wil eten of drinken, dan ben ik er voor de laatste keer geweest.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:23

miep1979 schreef:
Dat vind ik echt niet netjes, net zoals dat er verenigingen in de bevestigingsmail zetten dat je zelf in de week voor de wedstrijd de lijst moet opzoeken op startlijsten :(
Alsof ik daar aan denk :=

Hoeveel moeite is het om een mailtje te sturen naar de jury met de link of het bestand van de startlijsten, imo een hele kleine ;)
Ik heb zelfs een keer gehad, dat ik op de ochtend van de wedstrijd nog niet wist hoe laat ik verwacht werd :( ondanks herhadelijke belletjes en mailtjes van mijn kant, vervolgens heb ik een ontzettende ruzie gehad met de organisator := omdat ik een leugenaar genoemd werd toen ik zei dat ik nog steeds geen info had, vervolgens deelde ik mee dat ik die dag dus niet zou komen jureren := oke ik ben wel gegaan, voor de ruiters, maar ik ga nooit meer naar deze wedstrijd toe ;) ze mailen vaak en sturen dan een mail aan een heleboel juryleden tegelijk, ik antwoord steenvast met het feit dat ik verhinderd ben := en dat is trouwens ook zo'n frustratie := dan mailen ze een heleboel mensen voor 1 datum, ik kijk in agenda of ik kan, zet dag bezet met potlood, mail dat ik kan, krijg je een mail dat ze al iemand hebben :? mail dan niet :=

Ja dat had ik laatst ook, iemand mailde of ik op een bepaalde datum wilde komen jureren (indoor), ik antwoordde dat ik wel kon, maar toen kreeg ik al bericht dat ze al iemand hadden gevonden. Later zag ik dat ze de bewuste mail naar 8 juryleden hadden verzonden!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:26

Ik snap je wel hoor Fitz want ik maak het ook regelmatig mij, mijn vriendin vorige week nog. Had inderdaad enige tijd geleden ja gezegd en vervolgens niets meer gehoord, dus ook geen bevestiging ontvangen!!! Kijkt uit nieuwsgierigheid op de startlijst en ziet zichzelf staan......

Daar maak ik dus echt woorden aan vuil hoor, dan maar niet gezellig! Ik hoop dan altijd maar dat ze er voor een volgende keer van leren.

Heb gelukkig wel een aantal heel fijne verenigingen waar ik ook regelmatig kom, die alles helemaal compleet doen. Dus eerst via de mail bevestigen. Week ervoor startlijst en routebeschrijving sturen, gewoon netjes zoals het hoort!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:12

[/quote]

Nou echt niet := jureren is vaak een hondenbaan ;)
Je begint al met er een hele hoop tijd in te steken, soms voor dag en dauw op te staan.
Dan word je weggepropt in kleine donkere smerige slecht ventileren hokken :=
De zitmogelijkheden laat vaak ook veel te wensen over.
Over het algemeen moet je een hoop moeite doen om iets te drinken of te eten te krijgen, en vooral bij het laatste is het aanbod van verantwoord erg schaars, meestal alleen een vette hap te verkrijgen.
Dan krijg je na de prijsuitreiking misschien nog wel gefrustreerde ruiters op je af stormen die het niet eens zijn met je beoordeling, heb zelfs een keer gehad dat iemand mij de toegang tot mijn auto belemmerde omdat ik een winstpunt door de neus geboord zou hebben en daarmee promotie naar de volgende klasse belemmerd zou hebben :7

En dat voor een schrale vergoeding van 15 euro :=

Waarom ik het doe, ik hou van de sport en wil graag ruiters stimuleren de weg naar perfectie verder te bewandelen :P[/quote]

Alles wat je beschrijft heb ik inderdaad wel eens meegemaakt. Maaaar: dan heb ik het over zo'n 10 jaar jureren, gemiddeld 25/30 keer per jaar. M.a.w. Ben je niet vreselijk negatief over jureren. Mijn eerste reactie was: stop er dan mee als het zo vervelend is.
Een prima hobby waar veel voldoening uit te halen is, en ja, soms heb je wel eens zo'n dag..............

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:39

Er staat me dus nog vanalles te wachten? :D

Ik heb nu sinds dit jaar mijn papiertje. Dus voor mij is het allemaal nog nieuw. Ben inderdaad al heel wat keren gebeld. Hoe het verder gaat met lijsten e.d heb ik nog niet gehoord/gemerkt.

En ook de voor de vergoedingen. Kijken jullie dan zelf op internet hoeveel km jullie maken en aan de hand van die km x 0.28 cent geven jullie aan hoeveel er naast de 15 euro bij komt voor reiskosten?

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:42

als organisator van dressuurwedstrijden stuur ik de juryleden netjes een brief met alle gegevens. adres, telefoonnummers en ook de starttijd en het aantal combinaties. ik verzoek de jury's een half uur voor aanvang aanwezig te zijn. dan kan er altijd nog iets geregeld worden als het nodig is.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:44

Ik heb pas 1x gehad dat ik een startlijst van te voren had. Ik heb zaterdag voor het eerst een pauze ertussen zitten. 10 minuten en totaal van 27 combinaties. Ik jureer sinds vorig jaar ook dressuur en mijn 1e keer met pauze.
Ik moet volgens de brief wel 3 kwartier van te voren aanwezig zijn.
Adres staat er niet op maar heel toevallig weet ik waar het is.

@ tientjuh ik kijk van te voren op routeplanner hoeveel km het is x2 x 0,28 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:57

Ik kreeg vorige week een bevestiging voor een wedstrijd van komend weekend.. Stond in, aanvang 8.00 uur. Dus ik dacht, die beginnen mooi op tijd.. Kijk ik net op de startlijst, beginnen alle ringen gewoon om 8.30.. Maar goed dus dat ik keek, anders had ik er zeker rond 7.45 (of eerder) al gestaan.. :n

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:56

Hoe vaak ik al niet 'smorgens vroeg een half uur van te voren aanwezig ben......in mijn eentje want het secretariaat is dan dus nergens te bekennen!!!! Ik doe dat dus echt niet meer hoor, kwartier vind ik ruim zat, zeker smorgens vroeg.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 05:56

Laatst verloor ik mijn uitlaatn op weg naar een juryafspraak en toen was ik toch echt blij dat ik een half uur aangehouden had.
Met het wisselen van de 2e jury naar ring 1 (gaf mij extra kwartier) kwam ik zo nog net op tijd.
Zo ook al een keer een voor mij onverwachte wegafsluiting en giga file meegemaakt op zondagochtend.
Bij een nieuwe lokatie neem ik zelfs een kwartiertje meer. Mocht ik het dan in 1 x vinden dan heb ik gewoon wat te lezen mee om de tijd te doden.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 07:17

Fitzroy schreef:
Nee, ook dat bedoel ik niet. Ik bedoel te zeggen dat ik een afspraak heb gemaakt een aantal maanden geleden dat ik op datum X zal jureren. Vervolgens hoor ik van de vereniging helemaal niets meer, maar zie ik op startlijsten wel dat ik geacht wordt om tijdstip X te verschijnen. Als ik niet op startlijsten zou kijken, zou ik dus niets weten en dan?

ik maak het ook weleens mee.
ook dat je gewoon niet wordt ingedeeld omdat ze inderdaad meerdere jury's hebben benaderd en je vervolgens van de lijst kieperen. terwijl je wel een bevestiging hebben gestuurd.
en als je dan op startlijsten kijkt staat er soms ook niet welke rubriek je moet jureren.
meestal zeg ik het als ik die dag arriveer. in de trant van: geluk dat mijn internet er niet uit lag, anders hadden jullie nu niemand gehad.
is me namelijk ook een keer overkomen.
heb ook een keer gehad dat ze de avond van tevoren belden dat het niet de middag maar de ochtend werd.
tja, bleek ik er dus ook nog een leven naast te hebben met afspraken.
zooooooo, ze waren boooooos....
reactie: ik begrijp jullie standpunt. succes met het zoeken op deze korte termijn naar een andere jury.
dus wat Fitzroy aankaart heb ik ook mee te maken.
en heus niet schokkend veel, maar toch wel een paar keer per jaar.
maar er zijn natuurlijk ook verenigingen waar het super geregeld is, bij deze mijn complimenten.
organiseren is toch een hele klus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:39

daffodil schreef:
Hoe vaak ik al niet 'smorgens vroeg een half uur van te voren aanwezig ben......in mijn eentje want het secretariaat is dan dus nergens te bekennen!!!! Ik doe dat dus echt niet meer hoor, kwartier vind ik ruim zat, zeker smorgens vroeg.

Nou idd en dan vooral omdat ze zelf vaak pas 5 minuten voor aanvang eens coupons uit gaan delen.. Moet je dan nog haasten om op tijd bij de ring te zijn :+