Verhuizen.. Kilometervergoeding voor jureren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verhuizen.. Kilometervergoeding voor jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:15

Hallo,

Ik zal de titel ff verduidelijken.. Eind mei is het de bedoeling dat ik bij mijn vriend ga wonen, zolang ik mijn huis nog niet heb verkocht, ga ik echter nog geen adreswijz sturen.. Voor het jureren heb ik al de nodige wedstrijden op de agenda staan en zij hebben me allemaal (ik weet niet in hoeverre er echt op wordt gelet) gebeld in de veronderstelling dat ik op mijn eigen adres woon. Echter als ik straks bij mijn vriend woon, woon ik ongeveer 40 km hier vandaan.. Maar als ik daar woon, rijdt mijn auto wel daar vandaan.. Maar om nou ineens zo'n club op te zadelen met zoveel meer reiskostenvergoeding?

In hoeverre zouden jullie hier rekening mee houden in de kilometervergoeding die je rekent? Gemiddelde nemen? Of toch de werkelijke kilometers gewoon rekenen?

Uiteraard zeg ik het bij de wedstrijden waar ik nu voor wordt gebeld wel meteen erbij, maar alles wat er al staat weet het dus niet..

Storm

Re: Verhuizen.. Kilometervergoeding voor jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:23

Je kunt de verenigingen even bellen met de mededeling dat je gaat verhuizen maar nog een afspraak bij hun hebt staan. Vertel gewoon dat je nu 40 km verder woont en of dit een probleem is. Zo niet, dan kun je afspreken om het 50-50 te doen, of ze kunnen een andere jury zoeken.
Ik denk niet dat het veel problemen zal geven, de meeste verenigingen zijn bij dat ze een jury gevonden hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:37

Ik ben het helemaal eens met wat Storm zegt, even doorgeven, en ik denk niet dat ze moeilijk zullen doen.
Ik ben laatste een keer meegeweest met een jurylid om te schrijven. We moesten omrijden i.v.m. wegwegkzaamheden, scheelde zo'n 10 kilometer, dat werd ook gewoon doorberekend. Net als wanneer de vereniging een verkeerde routebeschrijving stuurt, en daardoor omgereden moet worden...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:39

Ik heb bij mijn verhuizing in mijn agenda gezet of ik mijn verhuizing had gemeld of niet. Bij degenen bij wie ik het niet had gemeld nam ik de kortste afstand.

Nu moet ik wel zeggen dat ik maar max 3 maanden vooruit plan qua wedstrijden en dat mijn paard nog vlakbij mijn oude adres staat. Dus ik moet toch dagelijks die kant uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:46

Relaxed, ik doe een wedstrijdsecretariaat en ik zou er geen punt van maken, maar ik ga er dan wel vanuit dat je een behoorlijke groep komt jureren en geen eisen neerlegt dat je er maar 25 wil jureren of iets dergelijks. Zo kunnen wij als vereniging de kosten weer een beetje spreiden over de wedstrijd en zo hoeft niemand zichzelf te kort te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:57

Lovely schreef:
Relaxed, ik doe een wedstrijdsecretariaat en ik zou er geen punt van maken, maar ik ga er dan wel vanuit dat je een behoorlijke groep komt jureren en geen eisen neerlegt dat je er maar 25 wil jureren of iets dergelijks. Zo kunnen wij als vereniging de kosten weer een beetje spreiden over de wedstrijd en zo hoeft niemand zichzelf te kort te doen.

Ik doe max 1 dagdeel, hoeveel combi's er dan zijn (buiten meestal een stuk of 30) maakt me niet uit..

Ik zal deze week de betreffende wedstrijd even bellen/mailen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:02

30 combinaties duw ik er in 4 uur doorheen inclusief pauze en dat is ook een blok waar ik op richt bij het indelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:09

Lovely schreef:
30 combinaties duw ik er in 4 uur doorheen inclusief pauze en dat is ook een blok waar ik op richt bij het indelen.

Hier rekenen ze dan meestal 7/8 minuten per combi. Heb er zaterdag 26 van 1330 tot 1700.. Dus das idd redelijk gelijk, zit geen pauze in btw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:04

Jammer van die pauze, die hoort er wel in te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:12

Lovely schreef:
Jammer van die pauze, die hoort er wel in te zitten.

Nou ook al is ie ingedeeld dan heb je hem nog de helft van de tijd niet.. En dan is het buiten ook zo dat je niet eens tijd hebt om naar een wc oid te lopen, omdat dat tever weg is.. Nee ik ga liever gewoon in 1 ruk door en eten doe ik tussen de proeven door wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:19

Je ziet het inderdaad vaak op wedstrijden dat die pauze wegbezuinigd wordt en dat de catering ook nog vaak ernstig te wensen over laat. Ik schrijf wel eens bij een jury en dan nemen we steevast zelf wat te snacken en te drinken mee, just in case. Er zijn gelukkig wel verenigingen waar je aangenaam verrast wordt en daar wil ik met onze vereniging ook graag bij horen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:25

Pauze's :?
Als ze al ingedeeld zijn moet ik ze helaas meestal opofferen omdat ik uitloop door bijvoorbeeld late / trage starters :( mensen die de boel ophouden, valpartijen e.d.
Helaas moet mijn blaas wel af en toe geleegd worden :D

Enne wat betreft catering, ik verzorg mezelf wel ;)

Om op de vraag van TS terug te komen, zou het netjes zijn als je gemaakte afspraken inlicht over je situatie en tot een compromis komt. Bij mij waren ze in hun voordeel :+ ik verhuisde 50 meter naar "voren" toe :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:40

Nou de catering is hier altijd best goed, meestal krijg je wel een tas of mand met eten en drinken mee.. :j

Ik heb er een stuk of 4/5 waar ik echt verder weg van ga wonen, dus die bel ik nog ff :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:43

En waar is hier :? Dan wil ik daar ook jureren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:45

Drenthe ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:52

Chips...... te ver weg dan vind ze me te duur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:56

Miep, in welke regio zit jij dan?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:03

Utrecht, Zuid Holland.

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik met moeite 1 bakje koffie kreeg. Uhm betalen voor toiletbezoek, alleen maar vette hap te krijgen dus niets kunnen eten.....

Het aller aller aller ergste wat mij is overkomen, tot 2 keer toe dat ik in een ruimte gezet werd die zo gruwelijk vies, smerig, goor was dat ik direct mijn kleding bij thuiskomst moest wassen en ik zo ziek als een hond van stofallergie was er dus de hele dag niets meer heb kunnen doen en zelfs de verzorging van mijn eigen paarden uit handen heb moeten geven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:06

Welke klassen jureer je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:07

O nee, dat is hier niet zo.. Iedere keer als ze coupons komen halen vragen ze eigenlijk wel of je wat wilt eten/drinken :j Zomers 9 vd 10x een tas met eten en drinken mee en als het echt warm is komen ze nog met drinken langs :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:07

Lovely schreef:
Welke klassen jureer je?

Dat zou er niet toe moeten doen lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:08

Jawel, want B/L jury's zijn heel makkelijk te vinden en Z jury's dan weer niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:11

Lovely schreef:
Welke klassen jureer je?

Nu nog B en L hopelijk dit najaar de IM te kunnen volgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:12

Lovely schreef:
Jawel, want B/L jury's zijn heel makkelijk te vinden en Z jury's dan weer niet.

Ow hihi, ik dacht voor de verzorging en plaats van jureren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:16

Hahahaha, nee daarin maken we geen onderscheid. Alhoewel, hele strenge jury's krijgen misschien wat meer zoetigheid te snacken :)).
Voor later dit jaar zoek ik nog wel jury's en aangezien wij vlakbij 2 provinciegrenzen zitten, kun je dus makkelijk over de grens kijken. Een jury uit het westelijke deel van Utrecht is voor mij goedkoper dan een uit de kop van Noord-Holland. Bovendien wil ik naast de zeer gewaardeerde regelmatig terugkomende jury's ook wel eens een nieuwe gezicht in het juryhok.