Commentaar op de instructeur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem7

Commentaar op de instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 16:41

Ik hoor heel vaak mensen zeggen, nadat gestopt zijn bij hun instructie, dat ze eigenlijk niet zo goed les hebben gehad............
Hier een voorbeeld:

Allereerst ben ik blij met mijn nieuwe instructeur, omdat deze op veel meer dingen tegelijkertijd kan letten als mijn vorige instructrice. Ook zijn we eind juni gevallen samen, wat nogal een deuk in mijn vertrouwen heeft gegeven. En als laatste is R erg scheef. Mijn oude instructrice gaf hier (te) weinig aandacht aan, dus we zijn nu volop bezig met rechtrichten en goed aan het been zijn.

Jammer is dat eigenlijk, dat het er achteraf altijd gezeikt wordt over de "oude" instructie.
Laatst bijgewerkt door anoniem7 op 19-11-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Commentaar op de instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:43

Je stapt niet zomaar over. Dan is het toch logisch dat je niet blij was met de oude?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:43

Je neemt niet voor niets een nieuwe instructeur :).

Natuurlijk hoeft die persoon niet de grond in geboord te worden maar kan me best voorstellen dat als die persoon niet op scheefheid etc let, dat je liever een ander hebt en dat best gezegt mag worden :).

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:45

Ja ik vind het idd ook best logisch.
Je stapt meestal over als de klik er niet genoeg is, of er puntjes zijn waar jij meer aandacht voor wilt maar wat niet wordt gegeven.
Ik weet niet of je het moet zien als afzeikend commentaar.
Als je netjes het heb afgehandeld met de oude instructeur en diegene dus ook zelf de reden weet waarom je overstapt, zie ik niet het probleem in om dit commentaar tegen andere mensen te zeggen als ze er bijv om vragen of je verhaal duidelijker te maken waarom het nu dus wel beter gaat... ;)

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 16:50

Ik vind dat je het dan gelijk moet zeggen tegen je instr. als ik niet tevreden ben, stap ik ook over, maar dan zeg ik wel waarom

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:53

Van elke instructeur neem je iets mee. maar je gaat inderdad niet voor niets op zoek naar een andere.
Dat zegt dus niet dat de oude slecht was maar wellicht juist voor dat moment de beste.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:54

anoniem7 schreef:
Ik vind dat je het dan gelijk moet zeggen tegen je instr. als ik niet tevreden ben, stap ik ook over, maar dan zeg ik wel waarom

Hoe weet jij of ze het niet aan hun oude instructeur hebben verteld?

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 16:55

en dan is de volgende vraag: Ligt het wel altijd aan de instructeur????? Je hebt ook mensen die hebben het gevoel voor paardrijden A-So-LUUT niet. hebben ....

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:57

anoniem7 schreef:
en dan is de volgende vraag: Ligt het wel altijd aan de instructeur????? Je hebt ook mensen die hebben het gevoel voor paardrijden A-So-LUUT niet. hebben ....

Dan is er evengoed dus geen klik tussen instructeur en ruiter

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:00

maar je hebt meer nodig om te kunnen paardrijden als een instructie.....bv gevoel en das moeilijk aan te leren

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:01

Maar het is wel aan te leren mits je een instructeur hebt die je erbij helpt :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:02

anoniem7 schreef:
maar je hebt meer nodig om te kunnen paardrijden als een instructie.....bv gevoel en das moeilijk aan te leren

Dat ben ik niet met je eens... iedereen moet bij het begin beginnen, dat je geen topruiter wordt dat kan, maar normaal een rondje rijden kan je wel degelijk leren, mits het klikt met de instructeur en zij/hij je op zo'n manier kan helpen zodat jij het leerproces goed oppakt.

isverwijderd

Het kan ook zijn dat je instructeur niet bij je past, of jij niet bij hem. Heb ik zelf ook, ik kan niet erg goed met iemand, vind dat ik niet veel van haar lessen opsteek, maar anderen steken er juist veel van op, en kunnen ook goed met die instructrice.

J92

De een kan iets nou eenmaal beter overbrengen dan de ander. Ik heb nu zelf een hele fijne instructrice van wie ik les krijg. Maar heb hiervoor meerdere malen van verschillende les gehad maar dat klikte gewoon niet, maar zal ze nooit de grond in boren! :) En die ik nu heb let gewoon ok meer op de techniek etc en dat vind ik fijn.

Maar merk wel veel op de manege enz dat mensen instructrices afkraken, dat vind ik raar!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:05

jaimy92 schreef:
De een kan iets nou eenmaal beter overbrengen dan de ander. Ik heb nu zelf een hele fijne instructrice van wie ik les krijg. Maar heb hiervoor meerdere malen van verschillende les gehad maar dat klikte gewoon niet, maar zal ze nooit de grond in boren! :) En die ik nu heb let gewoon ok meer op de techniek etc en dat vind ik fijn.

Maar merk wel veel op de manege enz dat mensen instructrices afkraken, dat vind ik raar!

Afkraken of afzeiken is ook helemaal niet netjes en zeker niet proffesioneel!!
Maar het voorbeeld wat de TS geef vind ik eigenlijk niet zo erg, waarschijnlijk ( als deze persoon het netjes heeft afgehandeld) is dit bij de oude instructeur ook gewoon bekend!

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:07

Op maneges is het ook ....ik vind dat ook erg jammer.....en het is niet proffesioneel idd

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:08

Iedere instructeur is anders.
Ieder paard is anders.
Iedere ruiter is anders.

De truc is om een combi van die drie te vinden wat goed samen gaat. Een leerling die zijn instructeur begrijpt en een instructeur die de leerling kan helpen zijn doelen te behalen en evt bij te stellen. Dit alles in combinatie met het (mogelijke) kunnen van het paard.

Ben je niet tevreden met je instructie dan kaart je dit aan.
Heeft het te maken met hoe de persoon is dan kan je beter verder zoeken.
Heeft het te maken met dingen waar jij aandacht voor wilt maar niet krijgt dan praat je daar over en kom je daar vaak ook wel uit.

Kom je er niet uit dan geef je aan waarom je de samenwerking wilt beïndigen en ga je op zoek naar een ander.
Met modder gooien is nooit netjes. Maar zeggen: ik was niet tevreden omdat.... heb ik geen probleem mee zolang je maar duidelijk onderbouwd.

TS: heb je zelf problemen met een lesklant of instructeur? Omdat je dit zo vraagt.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:08

............vaak weet je bij de nieuwe pas wat je bij de oude miste.......... ;)

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:09

doom schreef:
anoniem7 schreef:

Dat ben ik niet met je eens... iedereen moet bij het begin beginnen, dat je geen topruiter wordt dat kan, maar normaal een rondje rijden kan je wel degelijk leren, mits het klikt met de instructeur en zij/hij je op zo'n manier kan helpen zodat jij het leerproces goed oppakt.

Ja een rondje rijden kan iedereen, maar wil je verder dan is gevoel ook belangrijk

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:12

Miepie1980 schreef:
TS: heb je zelf problemen met een lesklant of instructeur? Omdat je dit zo vraagt.

Hihi , tja daar ben ik ook benieuwd naar aangezien ik aldoor een ja maar gevoel krijg bij de reacties van de Ts :+

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:13

Miepie1980 schreef:
Iedere instructeur is anders.
Ieder paard is anders.
Iedere ruiter is anders.

De truc is om een combi van die drie te vinden wat goed samen gaat. Een leerling die zijn instructeur begrijpt en een instructeur die de leerling kan helpen zijn doelen te behalen en evt bij te stellen. Dit alles in combinatie met het (mogelijke) kunnen van het paard.

Ben je niet tevreden met je instructie dan kaart je dit aan.
Heeft het te maken met hoe de persoon is dan kan je beter verder zoeken.
Heeft het te maken met dingen waar jij aandacht voor wilt maar niet krijgt dan praat je daar over en kom je daar vaak ook wel uit.

Kom je er niet uit dan geef je aan waarom je de samenwerking wilt beïndigen en ga je op zoek naar een ander.
Met modder gooien is nooit netjes. Maar zeggen: ik was niet tevreden omdat.... heb ik geen probleem mee zolang je maar duidelijk onderbouwd.

Mooi geschreven, dit is wat ik bedoel.....en nee, maar het valt me gewoon op en was nieuwschierig of dat meer mensen opvalt. Heeft iemand op wedstrijd geen punten gereden dan ligt het ineens aan de I.....om een voorbeeld te noemen.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:15

Volgens mij ligt het dan vaker aan de jury dan aan de instructeur :+
Laatst bijgewerkt door Plaisir op 19-11-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

anoniem7 schreef:
Mooi geschreven, dit is wat ik bedoel.....en nee, maar het valt me gewoon op en was nieuwschierig of dat meer mensen opvalt. Heeft iemand op wedstrijd geen punten gereden dan ligt het ineens aan de I.....om een voorbeeld te noemen.

Ja maar daar zijn we ook Hollanders voor, we moeten altijd wel wat te zeuren hebben _O-

Tutchi

Jij bent zelf instructrice, is het je wel eens overkomen? Het kan inderdaad op twee manieren gaan: netjes bedanken en uitleggen dat je als ruiter een instructeur hebt gevonden die beter bij je past, of botweg stoppen en achteraf zeurverhalen lopen ophangen tegen iedereen. Ik heb beide wel zien gebeuren om mij heen. Dat laatste is inderdaad niet erg tof voor de instructeur (die toch altijd maar weer zijn of haar best voor je heeft gedaan) en bovendien leert hij of zij er niets van. :n

Ik help zelf ook wel eens een meisje bij het rijden op haar pony. Wanneer zij ineens liever een ander zou willen, zou ik me in eerste instantie wel even persoonlijk aangevallen voelen, hoe vriendelijk ze de boodschap ook zou brengen (zo ben ik :o ). Maar je moet bedenken dat iedereen anders met zijn paard om gaat en dat het inderdaad zo kan zijn dat de ruiter een andere soort begeleiding zoekt. Dat is hun goed recht.

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:19

Tutchi schreef:
Jij bent zelf instructrice, is het je wel eens overkomen? Het kan inderdaad op twee manieren gaan: netjes bedanken en uitleggen dat je als ruiter een instructeur hebt gevonden die beter bij je past, of botweg stoppen en achteraf zeurverhalen lopen ophangen tegen iedereen. Ik heb beide wel zien gebeuren om mij heen. Dat laatste is inderdaad niet erg tof voor de instructeur (die toch altijd maar weer zijn of haar best voor je heeft gedaan) en bovendien leert hij of zij er niets van. :n

Ik help zelf ook wel eens een meisje bij het rijden op haar pony. Wanneer zij ineens liever een ander zou willen, zou ik me in eerste instantie wel even persoonlijk aangevallen voelen, hoe vriendelijk ze de boodschap ook zou brengen (zo ben ik :o ). Maar je moet bedenken dat iedereen anders met zijn paard om gaat en dat het inderdaad zo kan zijn dat de ruiter een andere soort begeleiding zoekt. Dat is hun goed recht.

Ja het is mij wel eens overkomen, maar gelukkig alleen op de eertse manier die je noemt. Ik hoor op de stal waar ik nu sta alleen maar gezeik over instructie.....Ik geef daar geen les trouwens hahaha en dan denk ik.....zeg het gewoon tegen je I of stop met dat gezeik.....