Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anoniem7 schreef:maar je hebt meer nodig om te kunnen paardrijden als een instructie.....bv gevoel en das moeilijk aan te leren
En die ik nu heb let gewoon ok meer op de techniek etc en dat vind ik fijn.jaimy92 schreef:De een kan iets nou eenmaal beter overbrengen dan de ander. Ik heb nu zelf een hele fijne instructrice van wie ik les krijg. Maar heb hiervoor meerdere malen van verschillende les gehad maar dat klikte gewoon niet, maar zal ze nooit de grond in boren!En die ik nu heb let gewoon ok meer op de techniek etc en dat vind ik fijn.
Maar merk wel veel op de manege enz dat mensen instructrices afkraken, dat vind ik raar!
doom schreef:anoniem7 schreef:maar je hebt meer nodig om te kunnen paardrijden als een instructie.....bv gevoel en das moeilijk aan te leren
Dat ben ik niet met je eens... iedereen moet bij het begin beginnen, dat je geen topruiter wordt dat kan, maar normaal een rondje rijden kan je wel degelijk leren, mits het klikt met de instructeur en zij/hij je op zo'n manier kan helpen zodat jij het leerproces goed oppakt.
Miepie1980 schreef:Iedere instructeur is anders.
Ieder paard is anders.
Iedere ruiter is anders.
De truc is om een combi van die drie te vinden wat goed samen gaat. Een leerling die zijn instructeur begrijpt en een instructeur die de leerling kan helpen zijn doelen te behalen en evt bij te stellen. Dit alles in combinatie met het (mogelijke) kunnen van het paard.
Ben je niet tevreden met je instructie dan kaart je dit aan.
Heeft het te maken met hoe de persoon is dan kan je beter verder zoeken.
Heeft het te maken met dingen waar jij aandacht voor wilt maar niet krijgt dan praat je daar over en kom je daar vaak ook wel uit.
Kom je er niet uit dan geef je aan waarom je de samenwerking wilt beïndigen en ga je op zoek naar een ander.
Met modder gooien is nooit netjes. Maar zeggen: ik was niet tevreden omdat.... heb ik geen probleem mee zolang je maar duidelijk onderbouwd.
TS: heb je zelf problemen met een lesklant of instructeur? Omdat je dit zo vraagt.
anoniem7 schreef:Mooi geschreven, dit is wat ik bedoel.....en nee, maar het valt me gewoon op en was nieuwschierig of dat meer mensen opvalt. Heeft iemand op wedstrijd geen punten gereden dan ligt het ineens aan de I.....om een voorbeeld te noemen.
). Maar je moet bedenken dat iedereen anders met zijn paard om gaat en dat het inderdaad zo kan zijn dat de ruiter een andere soort begeleiding zoekt. Dat is hun goed recht. Tutchi schreef:Jij bent zelf instructrice, is het je wel eens overkomen? Het kan inderdaad op twee manieren gaan: netjes bedanken en uitleggen dat je als ruiter een instructeur hebt gevonden die beter bij je past, of botweg stoppen en achteraf zeurverhalen lopen ophangen tegen iedereen. Ik heb beide wel zien gebeuren om mij heen. Dat laatste is inderdaad niet erg tof voor de instructeur (die toch altijd maar weer zijn of haar best voor je heeft gedaan) en bovendien leert hij of zij er niets van.![]()
Ik help zelf ook wel eens een meisje bij het rijden op haar pony. Wanneer zij ineens liever een ander zou willen, zou ik me in eerste instantie wel even persoonlijk aangevallen voelen, hoe vriendelijk ze de boodschap ook zou brengen (zo ben ik). Maar je moet bedenken dat iedereen anders met zijn paard om gaat en dat het inderdaad zo kan zijn dat de ruiter een andere soort begeleiding zoekt. Dat is hun goed recht.