lesgeven met deze hitte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

lesgeven met deze hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:10

vanmiddag mag ik fijn lesgeven in een mini woestijn, zie er erg tegenop, van mij mogen ze afbellen van de manege. maar dat zit er niet in ben ik bang.
weet iemand nog fijne oefeningen waarbij het zweet je niet van het hoofd parelt en de pony's en paarden ook wat gespaard worden

Sim

Re: lesgeven met deze hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:11

Is het een kinder- of volwassenenles?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:13

kinderles

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:14

mischien een spelletje met water

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:16

Ik heb twee volwassenlessen staan, snap niet dat ze niet afzeggen, ik zou zelf echt niet gaan lessen!!! Maar goed, ik blijf in de schaduw dus heb er het minste last van.....

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:17

Ik heb vanavond ook gewoon les :j Heb het echt nodig, zeker voor mijn wedstrijden. Daarnaast vind ik het 's avonds toch echt wel te doen of 's ochtends.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:17

Laat de kinderen allemaal een bekertje met water vullen. Mogen ze elkaar proberen nat te gooien!
En aan het eind van de les mogen ze dat bij de juf proberen. :D

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:18

ik heb zelf afgezegd had er twee vandaag, doe geen van ons vijven er een pleziere mee haha

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:19

Misschien een parcours met pionnen die ze in stap moeten afleggen soort behendigheid spelletje. Je kan ook nog lepels met een ei er op leggen die moeten ze dan van de ene naar de andere kant brengen. Is niet zwaar inspannend maar wel leuk en leerzaam? Van mij hoeft het met deze hitte allemaal ook niet zo… kan me voorstellen dat je blij bent als ze afzeggen.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:19

slalomen met een bekertje water in de hand. Of een soort estafette.... Er zijn zoveel leuk espelletjes met water die vaak nog leerzaam zijn ook.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:20

ja, voor de vakantie ook gedaan, maar niet echt een succes. vanwege de meeste pony's.
helaas kan ik niet in de schaduw, binnen kan wel, maar daar kom je om van de hitte en benauwd, dus geef ik toch de voorkeur aan buiten met een windje hopelijk.
kijk als je nou wedstrijden rijdt, snap ik het, je kan dit weer ook eens op concours treffen, dus af en toe als het wat warmer is trainen, moet kunnen. maar dit is echt pal in de zon, midden op de dag.

andere spellen met water?
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 19-08-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:26

OF gewoon zelf de lessen afzeggen... dat kan ook.
Bij ons zijn de lessen ook afgezegd ivm de hitte.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:31

Als je wedstrijdruiter bent, vind ik het toch anders dan dat je manegeruiters hebt die 1x in de week komen lessen.
Immers….wedstrijdpaard en –ruiter moeten te allen tijde kunnen presteren; met wind, veel water, hagel, onweer maar ook in de hitte. Dus zo nu en dan eens flink trainen met heet weer kan dan geen kwaad, mits je paard in goede conditie is natuurlijk.

Voor de vakantie heb ik eens een spelletje met water gedaan. Eerste half uur rustig aan les gegeven. Tweede halve uur:
Op korte zijde bij A en op korte zijde bij C zet je 2 emmers.

Bij C zet je 2 emmers met water. Bij A zijn ze leeg. Bij C bekertjes met water vullen en aan de kids overhandigen. Die moeten dan in een rechte lijn naar korte zijde bij A rijden en daar bekertje leeggooien in emmer. Wie meeste water in emmer gooit, die wint. (Ze willen echt weten wie gewonnen heeft, dus vind daar iets op).
Je kunt ook nog pionnen neerzetten zodat ze met 1 hand ook nog moeten slalommen. Ik had papieren (koffie)bekers en ze mochten ook de beker tussen de tanden klemmen om zodoende te kunnen slalommen (zaten ook wat boevige pony’s bij).
Kids vonden het prachtig en pony’s bleven behoorlijk bespaard. Was best een klein succesje moet ik zeggen!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:33

dat is wel een goeie, heb alleen wat pittige pony's erbij zitten

heb net een sms gestuurd, lessen gaan gewoon door, moest er wel rekening mee houden 8)7

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:33

Ben ik de enige die het probleem niet echt ziet... Bij mij wordt er ook gewoon door gereden en gelest. Hier en daar een beetje aanpassen maar verder wordt er gewoon door gewerkt. Die paar x dat het zo warm is daar ga ik echt de boel niet voor afblazen.. En zeker niet als het je brood is zoals bv een manege. Tuurlijk pas je de training en de lessen hier en daar aan voor de paarden en de kids, maar afblazen, nee. Tenzij de mensen zelf afzeggen, maar ook dat doen ze bij ons eigenlijk nooit ivm het weer.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:35

heb je weleens 4 uren achter elkaar in een buitenbak gestaan met een felle zon, zo heet dat je dacht dat je omviel, en je zweette als een gek omdat je aan moest singelen? ik kan me prima aanpassen. Maar ik vind dit echt alles behalve fijn, vandaar ook de vraag naar rustige leuke spellen.

edit: kreeg allemaal smsjes en telefoontjes van bezorgde moeders, of het wel door ging, dus ja, dan ga je even nadenken, en wist ook niet wat t beleid van de manege was met deze dagen.
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 19-08-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:37

Een emmer water aan beide kanten van de bak, 1 leeg 1 vol, teams maken en dan wie er binnen 5 minuten zoveel mogelijk water aan de overkant heeft, paarden met ruiter omstebeurd naar overkant en terug.
Verder zonder zadel oefenen, voltige op een rustige manier kan ook goed met die weer. Dat zijn dingen die wij bij de pony club met dit weer meestal deden.
Bij ons werd de les ook eigenlijk nooit afgezegd maar wel verkort en niet intensief gereden.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:38

Ik heb ook gewoon les vanmiddag na de les zet ik mijn pony heerlijk in de douche vind ze heerlijk en dan lekker in de wei, rustig blijven dan valt het wel wat mee.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:39

jannie86 schreef:
heb je weleens 4 uren achter elkaar in een buitenbak gestaan met een felle zon, zo heet dat je dacht dat je omviel, en je zweette als een gek omdat je aan moest singelen? ik kan me prima aanpassen. Maar ik vind dit echt alles behalve fijn, vandaar ook de vraag naar rustige leuke spellen.

Wel langer zelfs ;) . Maar goed dat is mijn mening. Wil er geen discussie van maken. Iets met water doen is inderdaad een goed idee alleen moet je daar wel de pony's voor hebben.
Laatst bijgewerkt door pyrrhus op 19-08-09 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:40

Eigenlijk zie ik het probleem ook niet zo? Iedereen moet gewoon werken toch... Ik krijg ook geen vrij omdat het zo warm is :+
Wat moeten die mensen dan wel niet die altijd buiten werken, de hele dag door? (dakbedekkers, tuinmannen, bouwvakkers, ga zo maar door).
Is verder niet aanvallend bedoeld hoor!

Spelletjes met water is voor kinderen natuurlijk altijd leuk, maar ook erg leerzaam. Onbewust zijn ze erg bezig met de behendigheid, het zitten en bijv. evenwicht bewaren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:40

Maar wordt zo'n emmerwaterwedstrijd niet echt een wedstrijd? Met alle 'schop em in draf', 'trek aan de teugels', en 'zo snel mogelijk weer terug' van dien?

Ik kan me voorstellen dat je een rustige les wilt verzinnen, maar daar hoort een wedstrijd toch niet echt bij? Dan lijkt het me weer allerminst rustig.

Tenzij ik het heel verkeerd zie natuurlijk....

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:42

en wat doe je dan aan? ik bedoel, ik verbrand binnen een kwartier zelfs met factor 48. speciaal tegen zonne allergie

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:43

mijn lessen gaan ook gewoon door met dit weer..
natuurlijk het is warm, maar dan kun je altijd wel de lessen afzeggen want wanneer is het wel geschikt weer?

daffodil

Nou ik vind boven de dertig graden toch wel echt uitzonderlijk hoor, er zijn bedrijven zat waar werknemers die in de buitendienst zitten dan een aangepast rooster draaien!

En daarbij, de één kan beter tegen de hitte dan de ander, makkelijk oordelen van sommige mensen hier zeg!

Abeltje77

Ik zou een licht flodderend katoenen shirt zoeken. En zeker géén rijbroek!