Is dit dan HET alternatief v. ZEER GOEDKOPE INSTRUCTIE-SET?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Is dit dan HET alternatief v. ZEER GOEDKOPE INSTRUCTIE-SET?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 15:55

Het zit al een tijdje in mijn hoofd en dat is het volgende:

Bij Vodafone kan je voor een drol en drie knikkers een prepaid telefoon kopen met daarbij zelfs een beltegoed van minimaal € 5,00 (als je adresgegevens bij Vodafone website plaatst, krijg je € 10,00 beltegoed.
Via Vodafone prepaid BloX (Voordeel naar vaste telefoon en andere Vodafone gebruikers) bel je namelijk voor 0,99ct per UUR (!)

Een Nokia 1650 kost bij Vodafone 29,99 inclusief 10,00 beltegoed. Of daarbij ook een “oortje” verkrijgbaar is, moet ik nog uitzoeken maar anders ga ik gewoon kijken naar een ander toestel waarbij wél een oortje (met microfoon) te bestellen is.

Als je nou 2 van deze toestellen en een bijbehorend "oortje met microfoon" koopt bij dit toestel (kosten zijn rond de € 29,00 per toestel? Zie website)
Voor de ruiter/amazone te paard en het andere toestel voor de instructeur, dan kan je elkaar bellen (voor 0.99ct per UUR!) Je betaald namelijk alleen maar de eerste 3 minuten en de rest van het uur is gratis.

Alles bij elkaar ben je dan voor de complete “set” € 90,00 kwijt? (tenzij je al een toestel thuis hebt liggen, dan hoef je alleen maar een oortje met microfoon bij je huidige toestel te kopen en ben je nog goedkoper uit) }>

De instructeur zit bijvoorbeeld gewoon binnen in de kantine of ergens langs de rand van de bak en kan de amazone gewoon “bellend” (via oortje met microfoon) instructies geven (voor €0,99ct per uur) !
De instructeur zou “bij wijze van spreken” zelfs in Groningen kunnen zitten en jij in Maastricht om alsnog les te krijgen of te geven. ;)

Misschien heb je al wel een prepaid toestel thuis liggen die compatible is met Vodafone prepaid en hoef je er alleen een oortje bij te kopen. :-)

Ik ben benieuwd of mensen dit een idee vinden of al aan het lessen zijn op deze wijze.
(ik heb het nog nergens gezien of gehoord)

En ALS er mensen zijn die het op deze wijze doen, wat zijn jullie ervaringen?
Of als je van plan bent om dit te gaan doen, ga je de ervaringen dan hier delen met bokkers?

Misschien zijn er mensen die het met een ander toestel willen doen dan een Nokia (dat is mijn voorkeur) en wat voor oortje met microfoon past er dan bij jouw toestel?

Zou dit de grootste concurrent worden voor de “echte” instructie-sets? Met bovenstaande weet ik zeker dat je veel meer “bereik” hebt en ook geen gekraak hebt. Mijn ervaringen met het bereik van Vodafone is goed. Voor bovenstaande heb je ook gelijk een “gewoon” toestel om normaal mee te bellen, dus er blijft ook nog een dubbele functie op dit toestel. :P
WIE dan die € 0,99ct gaat betalen lijkt mij dat er niet over gediscussieerd gaat worden…

Benodigdheden zijn dus:
2 x Nokia toestel
2 x Oortje met microfoon eraan vast
Het opwaarderen van je prepaid-kaart, vanaf € 10,00 mogelijk

Wie wil de voors en tegens onderwerpen?
Is het handig voor de instructeur?
Is het handig voor de ruiter of Amazone?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:11

Haha, ik vind hem geweldig!

Ik ga eens uitvissen wat mijn instructeur voor abo heeft, dan hoeft tie niet meer zo te gillen.....

Ik heb al zo'n telefoon met oortje :Y)

wake_up

Re: Is dit dan HET alternatief v. ZEER GOEDKOPE INSTRUCTIE-SET?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:55

Had zoiets ook al bedacht ja :j Ben eigenlijk wel benieuwd of het in de praktijk ook net zo goed werkt. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:59

Je hebt ook oortjes met een ontvanger die ze op motoren gebruiken als er iemand achterop zit, die kosten maar 35 euro, heb je ook geen bel tegoed voor nodig, Bij ons gebruiken ze dat soort dingen altijd voor de privelessen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:17

Vandaar dat ik het maar laat lezen door Bokkers en hoop ik op ervaringen te kunnen lezen, zolang ik het zelf nog niet heb gedaan, Wake-up :-)

Silly, de oortjes waar jij het over hebt.
Hoe heten deze?
Wat is de inhoud van de set? (zender, ontvanger, etc)
Waar heb jij ze gezien voor 35,00? :-)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:21

Als iemand les krijgt in groningen en de instructrice is in brabant. Hoe kan de instructrice dan zien dat de ruiter iets fout doet?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:22

Als het werkt, lijkt het me een hele slimme optie. Ben erg benieuwd of meer mensen dit zo doen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:22

Iney schreef:
Als iemand les krijgt in groningen en de instructrice is in brabant. Hoe kan de instructrice dan zien dat de ruiter iets fout doet?

8-)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:23

Ben ook erg benieuwd naar die oortjes waar sillie het over heeft!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:24

Hoe lang blijft zo'n aanbod eigenlijk geldig? Want als het na een paar maand is afgelopen, dan kan je wel de volle pot betalen. En kan je oneindig veel uren bellen dan per maand of zit daar een limiet op? Ik kan me voorstellen dat professionele lesgevers toch wel makkelijk 5, 6 uur les geven per dag, als het soms al niet meer is.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:24

Ik vind het niets, uit eindelijk kom je toch aardig op kosten en zo;n oortje blijft vaak ook niet zitten.
Ik men, en bij die les gebruiken we een ontvanger en hebben dus een oortje met schep (die je dus echt om je oor hangt)
Echt prettig is t niet, maar jah!!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:12

Goede vraag Izzy :-)
Je kan je prepaidkaart met oneindig veel euro's opwaarderen. Je activeert alleen per maand. Iedere maand kan je bellen naar 1200 om BloX te activeren. Zolang jij geld op je prepaidkaartje hebt staan, kan je bellen wat je wil alleen de tip is om scherp te blijven op die 30 dagen en dat je het dan gelijk weer opnieuw moet activeren op 60 halen en 3 betalen. Je kunt oneindig lang, iedere 30 dagen je telefoon op stand: 60 minuten halen / 3 betalen activeren :-)

Als je gebruik wil maken van Vodafone BloX dan "activeer" je de prepaidkaart op stand 60 minuten halen, 3 minuten betalen. (zo heet het)
Dit is geen tijdelijke actie van Vodafone.

Hieronder een zeer handige link over wat je allemaal KAN met Vodafone Blox, met je eigen Vodafone prepaid kaart die je zelfs op marktplaats kunt kopen (om bijvoorbeeld een MOOI nummer te kopen)

http://www.vodafone.nl/prive/prepaid/vodafone_blox/

Je hebt:
Zorgeloos SMS
Maximaal 1000 sms'jes per maand versturen. € 10 p/mnd

Voordeel naar Vast
Bellen naar vaste nummers binnen NL voor € 0,05 p/min.€ 7,50 p/mnd

60 halen = 3 betalen
Betaal alleen de eerste 3 minuten, en de rest van het uur bel je gratis.

Zorgeloos internet
Écht internet op je mobiele telefoon. Supersnel. € 9,50 per maand

Voordeel op Reis
Een kwartier lang voordelig naar huis bellen.€ 5 voor 30 dagen

Voordeel naar Buitenland
Voordelig bellen naar het buitenland.€ 10 per maand

Waar het om gaat voor de INSTRUCTIE-SET is 60 minuten halen, 3 minuten betalen :-)
En het maakt niet uit hoeveel je moet betalen. De vraag is hoe vaak je gaat bellen naar een vast nummer of een Vodafone nummer.

Als jij bijvoorbeeld € 24,00 op je prepaidkaart hebt staan en je wil gebruik maken van de mogelijkheid 60 halen = 3 betalen dan bel je naar 1200 en activeer je die mogelijkheid. That's all! Geen addertjes onder het gras of extra kosten. Dit is 30 dagen geldig en dan mag je hem weer opnieuw activeren. :-) Zodra je naar EEN vast nummer belt (maakt niet uit of het de tandarts is of je schoonmoeder) dan gaat het klokje tikken. Dit zelfde geldt voor bellen naar andere Vodafone gebruikers. De eerste 3 minuten betaal je bij elkaar € 0,99 ct en de rest van het uur bel je gratis.
Het is aan jou hoe vaak jij gaat bellen! :D

(ik lijk wel een Vodafone verkoper maar dat ben ik niet) Ik ben gewoon een koopjesjager :D

Persoonlijk maak ik nu bijna 2 jaar gebruik van deze actie. Er is nooit een wijziging geweest in de tarieven. Ik weet wel dat Vodafone hierdoor heel groot is geworden.
Sterker nog; hij staat als beste getest bij de consumentenbond en is hiermee ook op tv geweest hoe je het goedkoopst kan bellen vanuit het buitenland.
Vodafone zit, in mijn ogen, dus helemaal snor ;)

Izzy19 schreef:
Hoe lang blijft zo'n aanbod eigenlijk geldig? Want als het na een paar maand is afgelopen, dan kan je wel de volle pot betalen. En kan je oneindig veel uren bellen dan per maand of zit daar een limiet op? Ik kan me voorstellen dat professionele lesgevers toch wel makkelijk 5, 6 uur les geven per dag, als het soms al niet meer is.
Laatst bijgewerkt door VDB op 01-07-09 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:14

Carina er zijn voor mobiele telefoontjes zoooveel oortjes verkrijgbaar, dat er vast wel een fijne tussen zit voor jouw oortjes :D
Die kan je gewoon zelf uitkiezen, als ie maar past op het toestel wat jij wil hebben :-)

CarinaR schreef:
Ik vind het niets, uit eindelijk kom je toch aardig op kosten en zo;n oortje blijft vaak ook niet zitten.
Ik men, en bij die les gebruiken we een ontvanger en hebben dus een oortje met schep (die je dus echt om je oor hangt)
Echt prettig is t niet, maar jah!!!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:16

wat een idee :D

aleen dan bv in de kantine ofzo is wel handig alleen als ze ergens anders is is het niet zo handig want ze kan immers niet zien wat jij doet... :)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:19

:D Ik heb er bij geschreven: Bij wijze van spreken ;) ;)
Maar misschien mogelijk met BEELDTELEFOON???????? }> }> }> }>
Wordt het telefoontje wel duurder in aanschaf denk ik.....

Iney schreef:

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:38

Downhill schreef:
Vandaar dat ik het maar laat lezen door Bokkers en hoop ik op ervaringen te kunnen lezen, zolang ik het zelf nog niet heb gedaan, Wake-up :-)

Silly, de oortjes waar jij het over hebt.
Hoe heten deze?
Wat is de inhoud van de set? (zender, ontvanger, etc)
Waar heb jij ze gezien voor 35,00? :-)

Geen idee hoe ze heten, maar hij had ze volgens mij bij de kijkshop vandaan, bij de meeste electronicashops hebben ze ze wel, is een zender, ontvanger met 2 oortjes erbij

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:14

Iney schreef:

Webcam :D _O-

En nu been geven....... ben je irl al 10 meter verder :')

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:05

Dit kan best maar als iemand hulp nodig heeft moet er wel altijd iemand bij zijn en eigelijk is onze instructriese er alleen om echt alles in de gaten te houden,
Maar dit is wel een heel mooi bedacht plannetje en zo zou iemand je ook privé les kunnen geven. :)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 22:15

Dit idee is eigenlijk ook bedoeld voor privéles en begeleiding op concours.
Het bereik blijft gewoon sterk want je bent aan het "bellen" maar dan met headset/oortje voor €0,99ct per UUR.
Jammer genoeg nog geen ervaringen van andere bokkers gezien die het op deze wijze doen. Zijn er mensen die het een goed idee vinden en zich erin kunnen vinden? :-)

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:06

zo dat is wel een leuk idee, dat scheelt enorm...

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:07

Zit er ook een "vergader" optie bij, handig als je de ponyclub les moet geven.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:15

Wat een idee inderdaad!
Ik meende dat Orange ook zoiets had, alleen dat je dan gratis kan bellen.. Op de Orange site vond ik dit:
onbeperkt bellen met je geliefde, je beste vrienden of je familie

Is er iemand die je vaker belt dan anderen? Zorg dan dat hij of zij ook met Orange belt. Dan wordt bellen echt voordelig. Voor € 10 per maand kun je onbeperkt bellen met iedereen bij Orange, tot een maximum van 2000 belminuten.

Dat is dus 33,33 uur..

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:17

_iDj_ schreef:
Wat een idee inderdaad!
Ik meende dat Orange ook zoiets had, alleen dat je dan gratis kan bellen.. Op de Orange site vond ik dit:
onbeperkt bellen met je geliefde, je beste vrienden of je familie

Is er iemand die je vaker belt dan anderen? Zorg dan dat hij of zij ook met Orange belt. Dan wordt bellen echt voordelig. Voor € 10 per maand kun je onbeperkt bellen met iedereen bij Orange, tot een maximum van 2000 belminuten.

Dat is dus 33,33 uur..

Ik denk dat dat te weinig is voor iemand die professioneel lesgeeft. Ik denk dat mijn lesgever op zaterdag alleen al 10u les geeft.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:36

Waarom dan geen walky-talky met een oortje.
Kost helemaal niets en zijn bij iedere speelgoedwinkel te krijgen.
Mijn vader krijgt altijd les op die manier, werkt prima :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:49

Met een walky talky uit de speelgoedzaak mag je geen kwaliteit verwachten. daarbij komt dat je een "oortje" (met of zonder microfoon) nodig hebt. Voor de westernruiters zou het een optie zijn om met een walky talky te werken want die mogen met 1 hand rijden ;-)