Bij Vodafone kan je voor een drol en drie knikkers een prepaid telefoon kopen met daarbij zelfs een beltegoed van minimaal € 5,00 (als je adresgegevens bij Vodafone website plaatst, krijg je € 10,00 beltegoed.
Via Vodafone prepaid BloX (Voordeel naar vaste telefoon en andere Vodafone gebruikers) bel je namelijk voor 0,99ct per UUR (!)
Een Nokia 1650 kost bij Vodafone 29,99 inclusief 10,00 beltegoed. Of daarbij ook een “oortje” verkrijgbaar is, moet ik nog uitzoeken maar anders ga ik gewoon kijken naar een ander toestel waarbij wél een oortje (met microfoon) te bestellen is.
Als je nou 2 van deze toestellen en een bijbehorend "oortje met microfoon" koopt bij dit toestel (kosten zijn rond de € 29,00 per toestel? Zie website)
Voor de ruiter/amazone te paard en het andere toestel voor de instructeur, dan kan je elkaar bellen (voor 0.99ct per UUR!) Je betaald namelijk alleen maar de eerste 3 minuten en de rest van het uur is gratis.
Alles bij elkaar ben je dan voor de complete “set” € 90,00 kwijt? (tenzij je al een toestel thuis hebt liggen, dan hoef je alleen maar een oortje met microfoon bij je huidige toestel te kopen en ben je nog goedkoper uit)
De instructeur zit bijvoorbeeld gewoon binnen in de kantine of ergens langs de rand van de bak en kan de amazone gewoon “bellend” (via oortje met microfoon) instructies geven (voor €0,99ct per uur) !
De instructeur zou “bij wijze van spreken” zelfs in Groningen kunnen zitten en jij in Maastricht om alsnog les te krijgen of te geven.
Misschien heb je al wel een prepaid toestel thuis liggen die compatible is met Vodafone prepaid en hoef je er alleen een oortje bij te kopen.

Ik ben benieuwd of mensen dit een idee vinden of al aan het lessen zijn op deze wijze.
(ik heb het nog nergens gezien of gehoord)
En ALS er mensen zijn die het op deze wijze doen, wat zijn jullie ervaringen?
Of als je van plan bent om dit te gaan doen, ga je de ervaringen dan hier delen met bokkers?
Misschien zijn er mensen die het met een ander toestel willen doen dan een Nokia (dat is mijn voorkeur) en wat voor oortje met microfoon past er dan bij jouw toestel?
Zou dit de grootste concurrent worden voor de “echte” instructie-sets? Met bovenstaande weet ik zeker dat je veel meer “bereik” hebt en ook geen gekraak hebt. Mijn ervaringen met het bereik van Vodafone is goed. Voor bovenstaande heb je ook gelijk een “gewoon” toestel om normaal mee te bellen, dus er blijft ook nog een dubbele functie op dit toestel.
WIE dan die € 0,99ct gaat betalen lijkt mij dat er niet over gediscussieerd gaat worden…
Benodigdheden zijn dus:
2 x Nokia toestel
2 x Oortje met microfoon eraan vast
Het opwaarderen van je prepaid-kaart, vanaf € 10,00 mogelijk
Wie wil de voors en tegens onderwerpen?
Is het handig voor de instructeur?
Is het handig voor de ruiter of Amazone?
Ben eigenlijk wel benieuwd of het in de praktijk ook net zo goed werkt.