Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Helaas vind ik ook dat er heel veel slap en negatief gepunt wordt. Er heerst een 5 en 6-jes cultuur bij veel juryleden. Als een onderdeel foutloos wordt uitgevoerd hoort daar ook het cijfer naar te zijn.
Als je op school in een toets een vraag foutloos beantwoord krijg je toch een krulletje?
Heb je allemaal krulletjes krijg je een 10. Zo simpel is het.
Als je iets niet laat zien of volkomen verprutst hoort hier ook een 1 te staan.
Juryleden beoordelen de losse onderdelen in de proef per onderdeel en mogen volgens mij geen rekening houden met het uiteindelijke resultaat (de optelling), want daarmee laat je het systeem van beoordelen los en gaat het jurylid teveel op persoonlijke voorkeur punten. Juist om te helpen neutraal te beoordelen wat getoond wordt is dit systeem bedacht. Mijn indruk is dat hier te veel van afgeweken wordt.
Er staat niet voor niets onderdelen 23 t/m 30 op de coupon; dàt is voor het beeld als geheel en het gehele beeld hoort niet in de onderdelen 1 t/m 22 beoordeeld te worden.
. Die coupon heb ik in stukjes gescheurd en weggegooid met zo een beoordeling kan je in de verste verte niets. Er moet iemand in de auto hebben gezeten die gruwelde van een fjord
Citaat:Je kunt van het negatieve uitgaan zoals in de openingspost maar misschien wordt er ook wel hoger gepunt omdat een jury op zo een dag alleen maar paarden van een bepaald ras bekijkt. En dus een veel beter zicht heeft op de gangen/ het kunnen van dat soort. En dus goed kan beoordelen of een paard bijvoorbeeld voldoende verruimt, maximaal voor het ras. En dat dus ook navenant beoordeelt.
crossmonster schreef:Citaat:Je kunt van het negatieve uitgaan zoals in de openingspost maar misschien wordt er ook wel hoger gepunt omdat een jury op zo een dag alleen maar paarden van een bepaald ras bekijkt. En dus een veel beter zicht heeft op de gangen/ het kunnen van dat soort. En dus goed kan beoordelen of een paard bijvoorbeeld voldoende verruimt, maximaal voor het ras. En dat dus ook navenant beoordeelt.
Een jury gaat uit van zijn basisvoorwaarden, dat een koudbloed minder souplesse heeft en daarom minder verruimt, moet op beide wedstrijden even streng beoordeeld worden is mijn mening.
Mensen kiezen er zelf voor om met een koudbloed te starten, ze weten dat dat in het nadeel kan werken omdat je tegen vaak beter bewegende elastische warmbloeden moet starten.
Ik vind niet dat men milder moet gaan jureren omdat bijvoorbeeld die middendraf voor een tinker wel een goede middendraf is.
Als de jury vind dat het verschil te weinig is, er te weinig afdruk komt, moet het punt hetzelfde zijn op een rassenwedstrijd als op een normale.

Fitzroy schreef:Volgens mij vroeg ik hier weer reacties van juryleden en niet van wedstrijdruiters die aan de betreffende wedstrijden mee doen
Het blijft moeilijk lezen geloof ik voor de wedstrijdruiters
Sythaa schreef:Als een koudbloed voldoende verruimt voor het gevraagde met voldoende afdruk zal die er in vergelijking met een rijpaard zo op het oog altijd nog bekaaider vanaf komen. Puur omdat de gang geen enkel spectakel of voorbeengezwaai met zich meebrengt. En ik vraag me af of daar altijd wel "doorheen" gekeken wordt. Overigens zit ik zelf na heel veel oefenen op een 6 voor de uitgestrekte gangen, op beide wedstrijdsoorten, meer zit er ook niet in, het is dus puur een voorbeeld wat ik aanhaal.
Fitzroy schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik meerdere keren gevraagd ben voor rassenwedstrijden van verschillende rassen/types maar het afgehouden heb omdat ik het onzin vind en bovendien zijn het gewoon niet mijn rassen.
Ik moet er niet aan denken om een hele ring alleen maar Tinkers of Fjorden te zien
Fitzroy schreef:Volgens mij vroeg ik hier weer reacties van juryleden en niet van wedstrijdruiters die aan de betreffende wedstrijden mee doen
Het blijft moeilijk lezen geloof ik voor de wedstrijdruiters
WestBest schreef:_Lisanne schreef:Juist om te zien of hij voor een tinker goed loopt. En dat is nou eenmaal niet te vergelijken met een warmbloed
![]()
Wedstrijden geven je de mogelijkheid om je proefje te laten beoordelen door een jury. Het is geen wedstrijdje 'vergelijk het warmbloed vs. koudbloed'.
Albert schreef:Bij de organisatie van een rassenwedstrijd wordt er niet hoger gepunt maar worden uiteraard juryleden gevraagd die sympathiek tegenover het ras staan. Deze zijn bekend met de voor- en nadelen van het ras en beoordelen hier ook naar. De overgrote meerderheid van de starts op zulke wedstrijdjes is overigens BB en die mag je best wat overwaarderen.

KarinvdM schreef:Nee, in mijn geval niet. Ik heb namelijk helemaal niks met Tinkers.
Nee, BB moet je niet overwaarderen. Men gaat dan denken dat ze wel B kunnen gaan starten en komen dan met een kater van een koude kermis thuis...