blunders in het lesgeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

blunders in het lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 00:07

ben toch benieuwd, ikzelf geef nu enkele jaren les, en heb toch het een en ander wel meegemaakt met leerlingen/paarden.

reden van deze vraag? vanmiddag moest ik lesgeven aan 2 kinderen ( net 8 en net 6 jaar oud)
aan het eind van de les doen we standaard een wedstrijd, bv snelstappen, of mooiste rondje rijden etc. dit spelletje duurt eigenlijk nooit langer dan een minuut, is echt als afsluiting.
nu had ik een sublieme bedacht, ze moesten beginnen met afstijgen, en op het moment dat ze allebei hun voeten uit de beugels hadden en aan de zijkant van het zadel "hangen" om naar de beneden te glijden,moesten ze blijven hangen.
kijken wie er het langste kon blijven bungelen 8-) had zelf gedacht dat ze het na 20 seconden ofzo wel zouden opgeven.
de blunder? die 2 hielden het belachelijk lang vol :=

na een volle 5 minuten hingen ze allebei nog altijd bloedfanatiek aan de pony's.
zelfs de moeder van het ene kindje, en de helper van de andere hadden het niet meer, en lachten zich een breuk :+
uiteindelijk maar een gelijkspel van gemaakt, maar vond het wel subliem als inschattingsfout, zag er niet uit die van die hummels die zo lang bleven hangen!

ik weet zeker dat er meer instructeurs zijn met grappige/domme/ongelukkige blunders, en was erg benieuwd wat deze waren :j

wie ooh wie durft? :+

daantjuhhh

Re: blunders in het lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:09

Oooch, zat.
Kan er alleen zo niet opkomen.
Als er 1tje in mij opkomt plaats ik hem!!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:47

Nou ja, eigenlijk niet echt een blunder van mij. Of misschien ook wel.

Het meisje heeft die hele tijd problemen gehad met een nageeflijke pony. Die wilde dus niet nageven. Dus na de basistips, loslaten voor, van achter bijdrijven, begon de pony gewoon na te geven. Dus ik vraag heel fanatiek: VOEL JE DAT!? en het meisje zegt ja. Dus daarop verder gewerkt en steeds zei ze dat ze het verschil voelde.

Einde van de les: San... Ik voelde geen verschil. Oef... Bummer! :Y)

Iris_VDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:51

Haha leuk!:P
Bij ons in de les rijdt weleens iemand mee die met een soort salto van haar paard springt en dat ziet er echt heel gaaf uit!
Ze bezeert haar paard daar natuurlijk niet mee want we zijn allemaal hee voorzichtig met de lieve paardjes! :)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:56

Ik maak zovaak blunders :Y). Maar m'n beste tot nu toe is toch door een hindernis vallen tijdens de springles :'). Nou, ik was wat moe en wou even zitten, maar die hindernis wat net iets te hoog. Ik maar aan't babbelen en doen en ineens *pats* Stéphanie de grond op... Met hindernis en al :+. Heb wel een tijdje pijn gehad aan m'n bil _O-. En die mannen mij maar aan't uitlachen! Ik kon zelf niet meer bij :').

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:35

:= kon je nog waardig opstaan dan?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:05

Eerst kon ik niet meer rechtkomen van het lachen :') Uiteindelijk ben ik rechtgestaan, maar moest even bekomen :Y) Ik mag het nog steeds aanhoren _O- Ach, zo hebben we weer iets om mee te lachen he :+

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:34

Niet zelf meegemaakt maar wel van instructrice gehoord:
"Van hand veranderen"waarop de ruiters de linkerteugel in de rechterhand namen en omgekeerd.

DEEERRRRRAF: waarop iedereen van zijn paard springt.

Instructrice was belg met flink accent en gaf voor het eerst les op een nederlandse manege.

Zelf meegemaakt: Istructrice vraagt aan mij om even een beginnerslesje over te nemen aan meisje van 4/5 jaar, 2e lesje voor het kind.
Na een tijdje wil ik uitleggen hoe ze een volte moest rijden. Dus ik zeg: denk maar dat er een grote hoelahoep op de grond ligt en rij daar maar langs. De volgende week vraagt meisje aan instructrice: wanneer gaan we nog eens een hoelahoep rijden?
Instructrice stond met de mond vol tanden en begreep er natuurlijk niets van. Inmiddels is de hoelahoep wel gekend bij ruiters en lesgevers.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:01

kalaio schreef:
Niet zelf meegemaakt maar wel van instructrice gehoord:
"Van hand veranderen"waarop de ruiters de linkerteugel in de rechterhand namen en omgekeerd.

DEEERRRRRAF: waarop iedereen van zijn paard springt.

.

Hahaha, Dit hebben wij vroeger ook een keer geflikt.
Mans gaf mij vroeger manege les en die zei altijd:
Voorwaards DDEEEERRRAAFFFF ma rechts.
Dus wij hadden afgesproken dat wij er allemaal rechts zouden afspringen.

Hij keek, en zei: Huh wat doen jullie nu dan?????

Wij ja we moesten er rechts af.

Hihihi

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:07

geen blunder van de lesgeefster
maar soms loopt m'n paard zo super, legt de lesgever alle verschillen uit en vraagt 'ie "voel je het?" waarop ik heel leuk "euhmmm.. nee?" op antwoord, gelukkig heb 'k nu meer gevoel, maar sommige dingen voel ik écht niet!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:07

ik reed een van de eerste keren op het paard van mijn instructrice waar zij Zlicht mee starte.
dus zij mij helemaal voor enthousiastme uitleggen hoe ik een appyument moesten rijden. en hij week geen centimter voor mijn been dus ik helemaal slap van het lachen naast het paard. ze dacht dat ik haar uitlachte :Y)

maar het ging er om hoe makkelijk ze het aan het uitleggen was en het paard deed gewoon helemaal niks en ik deed super mijn best xD

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:29

Ik geef les aan twee meisjes van 7 met een hele eigenwijze pony. Eentje was er aan het rijden en de pony kwam de hele tijd naar binnen. Ik :'Hou hem in de gaten hè?', waarop het meisje haar pony stil zet, mij ietwat beledigd aankijkt en zegt: 'Juf, het is een meisje' _-:( Stond ik daar even met mijn mond vol tanden :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:46

Niet als instructeur maar als begeleider bij paardrijden voor mensen met een handicap, ik loop dan naast een paard. Deze ruiter kon al aardig rijden, ik liep alleen nog in de buurt van de pony, verder deed ze het helemaal zelf. En ze had hele koude handen. Dus ik bood aan om even mijn handschoenen te pakken, draai me om, en onze (eigenlijk hele brave) pony draait zo achter me aan: 'oh, we moeten links :)* '. Ahum. Heel gehoorzaam, maar niet helemaal de bedoeling. := Dat was dus bijna een botsing met de paarden achter haar :=

En ook een leuke, niet direct een blunder maar wel een geweldige miscommunicatie bij datzelfde paardrijden: de instructeur zet nogal eens pionnen voor slalommetjes op. Nu had 'ie ze echter in een cirkel gezet voor een stoelendans op de volte. Dus hij zei 'rij maar om de pionnen heen' en mijn ruiter dacht dat ze moest slalommen, dus die ging, op de cirkel, steeds om en om! En ze had nog nooit zo fanatiek gestuurd :D Mijn pogingen om het haar uit te leggen liepen op niets uit. Mijn pogingen om toen het paard maar naar buiten te sturen hielpen een beetje: in plaats van om de pionnen gingen we nu over de pionnen :D :D En die arme pony, die wilde zo graag doen wat ze moest en snapte er niks meer van :(:)

cemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:49

wij deden een keertje in de les bij onze favoriete instructrice als ze dan zei 'van hand veranderen' bleven we net zo lang van hand veranderen tot ze stop zei :P en bij andere dingen ook.. bij haar haalden we altijd gekke dingen uit..

ook met een buitenrit dan reed zij voorop en bij een splitsing gingen wij met de hele groep naar rechts en zij naar links.. en ze had het helemaal niet in de gaten :P totdat wij haar na 5 min. van voren tegen kwamen hahah..

jeske81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:56

Die van mij is een ongelukkige blunder. Vorig jaar ging ik voor de 1ste x lessen bij mn nieuwe instructeur. Zij hadden t boeltje overgenomen van de vorige mensen en ik heb daar toen een aantal jaar gestaan. Ik had 3 hoeken van de 4 al een x van dichtbij bekeken. En de les was bijna voorbij toen ik de 4de hoek ook maar eens van dichtbij ging bekijken. Geen goede binnekomer als je voor de 1ste x les krijgt. Konden er gelukkig om lachen

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:05

ooohh... ik ben vorige week van sirieus een manegepony afgevallen als instructrice... viel voor iemand in en we gingen lekker buitenrijden.. ik op een grote C/kleine D pony, achter mij een kast van een beest van 1.80+..

Ik voelde al toen ik wegreed dat het er eentje was die heel schieterig en snel reageerd (zodat je dus een klein opvliegertje krijgt als hij schrikt)..

eigenlijk ging het goed, op de terug weg waren lekker aan het draven, ik was een beetje om me heen aan het kijken nou en écht voordat ik er ergin had LAG IK ER INEENS NAAST!.. ik lag ook echt op de grond, zag dat meterslange hoofd van het paard achter me en het meisje echt zo ; Eujs....... ik dacht echt; ben ik er nou afgevallen???? jahoorr daar lag ik, lag 180 graden gedraaid, met mijn rechterarm gestrekt met in mijn hand nog de teugels waar de pony heel nonchalant aan vast stond :+ ...

was zo raar.. ik zal niet zeggen dat ik overal op blijf zitten, maar ze krijgen mij er echt niet makkelijk af maar voordat ik ook maar het duurde ook nog geen seconde!! het meisje achter me vroeg nog ; wat gebeurde er eigenlijk??.. haha echt té verrot!! Hoop dat nooit meer mee te maken :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:05

cemi schreef:
ook met een buitenrit dan reed zij voorop en bij een splitsing gingen wij met de hele groep naar rechts en zij naar links.. en ze had het helemaal niet in de gaten :P totdat wij haar na 5 min. van voren tegen kwamen hahah..

Dat vind ik wel een hele erge blunder, dat je niet eens door hebt dat je je groep kwijt bent, let ze lekker goed op zeg :7 :+

Ik geef zelf geen les, dus daar geen blunders van, maar vond dit toch wel erg :P

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:11

Telt een instructeur van ruim 1.90, die op jou vervelende E ponytje stapt omdat 'dat beest zich zo misdroeg dat hij even wou voelen van hoe en wat' en er volgens keihard afvliegt ook? :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:53

bubs euh ja...

stront eigenwijze D pony die meisje er keer op keer afbokt. Ik er dus op gesprongen. bij de eerste bocht ging ik er al naast met zadel en al.... was niet aangesingeld en met dat klein meisje wilde het wel met mijn gewicht niet ik bleef er minder lang opzitten dat het meisje dus. *auw voor de ego*

(daarna goed aangesingeld en wel ff doorgepakt hoor dat deukte mijn ego weer iets uit :P )

gollutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:27

tijdens een buitenrit hadden we de groep opgesplits en reed ik dus een andere route dan gewoonlijk met mijn groepje.. en jah hoor je raad het al.. verdwaald.. :+ gelukkig had ik allemaal vakantiegangers in mijn groepje en die hadden dus niet door dat we 2 keer het zelfde rondje reden... ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:11

Op de manege waar ik vroeger reed, hadden we een paard, Barrel.
Dat was eigenlijk het perfecte manege paard, deed altijd precies wat ze moest doen, ideaal om het op te leren :D
Ze fokte ook welleens met haar. Maar als haar veulentje net van haar weg was, werd ze altijd chaggie.
Meestal reed in die periode een intructrice op haar. Ze zette haar iets te hard aan het werk, Barrel begon te bokken, en ze lag eraf :Y)
De enige die het dus ooit gepresteerd had van dat paard af te vallen was dus de instructrice zelf haha :')

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:49

Qua lesgeven geen blunder meegemaakt, maar tijdens een les ging een fjordje midden in de bak opeens liggen!
De eigenaar die erop zat, dreef en gaf nog een tik met de zweep, maar geen reactie.
Hij moest afstappen om hem weer overeind te krijgen!
Die fjord was niet ziek, hij had gewoon geen zin! :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:54

hahaha ik een week of twee geleden nog :) :)

Ik hamer erop dat Mar NOOIT haar paard mag laten winnen...... en ik neem hem een keer over omdat hij ECHT niet wil luisteren........ en ik had de blaren op mijn handen staan :) :) EN de pownie liep los :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:54

maar ik kan er gaande weg best wel meer bedenken :D :D

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:06

Hah, ziten hele grappige tussen

Mijn lesgever dacht ook dat ie mijn eigenlwijzen tinker wel ff aankon :+ Niet dus }>
Ik reed rustig, maar hij wou niet nageven, maar zodra er een ander opstapt is ie stront eigenwijs!
Maar dat wist de lesgever dus niet en die denkt dat lukt me wel!

Hij stapt er op, gaat in draf en nolan gaat in volle galop, door het bak hek en rent zo door de trailer in, en daar stond mij instructeur dus half naast men paard |(

ik stap er weer op en rij er zo mee weg!
Toen stond ie wel ff te kijken. BLunder