Diskwalificatie met dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Diskwalificatie met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 14:13

Mijn vriendin heeft een niet al te makkelijk paardje.
Hij is vaak rechts tegen de hand en blokkeerd dan en gaat dus staan te staken....
Omhoog omhoog en dat zo nog een paar keer meer. (of er nu écht iets engs is of niet hij doet 't gewoon).Nu wil ze gewoon gaan starten om ervaring op te doen buitens-huis.
Hij deed dit natuurlijk al snel in de proef (ook tijdens de baan rondrijden)
Voor het eest officieel op concours en zijn en haar eerste proefje....
(zij is absoluut niet bang en hij lijkt dan net op een lipizaner die net zo'n sprong gaat maken,hij is overigens een KWPN-tuiger mooie bouw onwijs sterk van onder maar goed bewegen).

Na 4 onderdelen "verreden" te hebben stapt de jury uit de auto en vertelde haar dat ze de ring uit moest want het werdt toch écht té gevaarlijk!!! (hahahahaha EIKEL)..

De 2e proef mocht ze natuurlijk gewoon starten en ook die ging niet zonder horten en stoten....Er werdt nog meer gestijgerd on omgedraaid!!
Máár deze jury liet haar mooi d'r proef afmaken....omdat er ook nette stukjes bijzaten.

Beide jury's gaan iets in conflict , waarbij jury nr2 gewoon zegt tegen nr1 dat ie z'n bek moet houden omdat hij meent dat ie t altijd beter weet!!! (hihihihi)

Uiteindelijk krijgt ze d'r uitslag Proef1- ring Vrijwillig verlaten (helemaal niet,gewoon weg gestuurd)

Proef2 166 pnt Met natuurlijk veel opmerkingen en na het rijden tekst hulp en uitleg van jury!!

Nu wat moet je hiermee??? Ik bedoel ...met het verhaal en de uitslag van jury1. niet vrijwillig gestopt maar eruit gestuurd dát deed hij.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:16

Tja.
Ik ken een jury die naar de afstamming kijkt, als je een stamboomloos paardje hebt, scoor je niet hoger dan 165.
Dresuur is jury sport, en zij had dan net pech met die jury..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:20

Bij uitsluiting van de jury heb je 2 verlies punten.
Bij vrijwillig verlaten niet.

Er was veel verzet, dus de jury mocht je uitsluiten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:20

Nou, dat is dan volgens mij nog coulant, eruit gestuurd = gediskwalificeerd = 2 minpunten (alhoewel het B zal zijn geweest en dat daar niet geldt?) Vrijwillig verlaten heeft geen gevolgen tegenwoordig volgens mij. Edit: Kazary was me voor.

maar een proef beoordelen met een paard dat continue in de staak gaat is niet makkelijk lijkt me (wat moet je daar nou op punten?), anders had ze beter van te voren kunnen aankondigen wat er waarschijnlijk ging gebeuren misschien?

Overigens vind ik 166 punten voor een dergelijk verzet in de proef nog redelijk aan de ruime kant. Zeg maar. Misschien kan ze zich een en ander aan kosten besparen en gewoon op het losrijterrein rond gaan rijden als ze ervaring op wil doen? Of gewoon eerst thuis de rijtechnische problemen oplossen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:21

het voordeel ervan is wel dat ze geen twee verliespunten krijgt, al is dat in het B niet van toepassing. Jury 1 had ook voor uitsluiting wegens drie vergissingen kunnen kiezen (of verzet) en dan is het twee verliespunten.

Persoonlijk vind ik het raar dat je dan op een wedstrijd verschijnt, het is geen les. En jury gaat daarmee in feite zijn rol te buiten. Als het thuis al zo'n probleem is, heeft een wedstrijd rijden geen zin. Dan kun je beter op vreemd terrein gaan lessen, ook eerlijker tegenover je mederuiters.

/add
kazary en wowamigo zijn me voor

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:22

Naar mijn mening hoor je niet thuis op een wedstrijd met een paard wat zo gaat staken. Steek liever je tijd in het uitzoeken waarom je paard dat doet. Een paard blokkeert niet zomaar.

Wat je moet met het verhaal dat er op je protocol staat dat je vrijwillig bent gestopt terwijl je de ring uit gestuurd bent? Op de jury afstappen en aangeven dat het naar jouw beleving anders was. Meer kun je er niet mee denk ik.

Meraki

Re: Diskwalificatie met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:25

Waarom gaat ze niet gewoon losrijden? In plaats van meteen te starten..

Het gaat toch om het ervaring op doen, buiten het vertrouwde terrein?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:26

Losrijden mag je niet als je geen deelnemer bent met het betreffende paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:27

en al helemaal erg onsportief tegenover andere combinaties

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:29

Wees blij dat er op het coupon stond: Vrijwillig de ring verlaten.
Dan krijg je namelijk geen verliespunten, wat wel het geval is bij diskwalificatie.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:29

kazary schreef:
Losrijden mag je niet als je geen deelnemer bent met het betreffende paard.

Woeps, geen goeie tip dus :o
Maar een ander terrein zonder wedstrijd dus.

Maar als ik eerlijk ben zou ik met deze gewoon thuisblijven tot ik hem fatsoenlijk voor elkaar had.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:30

Eerste keer dat ik dit hoor :D

Ik zou dan gewoon inderdaad thuis of bij anderen ervaring op gaan doen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:31

en dat mag ook niet en is IMO onsportief.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:31

de jury een EIKEL noemen ????
vind ik dus echt niet kunnen... :(

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:37

Ik dacht zelfs dat je de tweede proef niet mag beginnen als de eerste voortijdig is afgebroken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:43

dat mag wel, alleen niet meer als je bent gediskwalificeerd (is anders dan uitsluiting)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-04-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:44

Oke dus omdat jouw vriendin haar paard niet in de hand heeft en dus terecht de ring uit is gezet is de jury een eikel?
Lekkere mentaliteit zeg.
Laat je vriendin eerst maar eens flink oefenen en lessen voordat ze nogmaals op een wedstrijd verschijnt.
Ik vind 166 punten nog erg veel voor een paard die dit soort dingen uithaalt.
Ik heb ook een pittige onder mn kont maar dit soort fratsen haalt ie mooi niet uit.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 14:54

Alvast bedankt voor de vele reakties!
Nou met het losrijden deed meneer het maar 2keer (ze had er welal bijna 3kw opgezeten)....
Dus dan wil je met goede moet aan je proefje beginnen met zo min mogelijk druk erop...dit om nog meer omhoog te voorkomen.
Maar goed... Deze 1e jury was zo'n zekere oude ***.
Die andere 2e is ook oud (moet meetje22 gelijk geven)..idd te hoog beoordeeld. (heb zelf ooit bij hem 1e met 2winstpnt gestaan met 10pnt los van nr2 en dat ik nou zó goed had gereden...)..Maar goed.
Ze had er ook goeie stukken bijzitten.
Idd moet zij goed les gaan nemen want alleen met niet bang zijn kom je er niet. (ik hoop ook dat ze dat nu gaat doen)..

Jury1 had ook niet gezegt dat ze de 2e proef in de volgende ring niet meer mocht starten...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:56

ik vind jouw commentaar op jury 1 echt ongepast, hij heeft wat ik er zo van zie volkomen gelijk. Jury 2 is wel aardig maar niet conform de regels.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:57

Ik ben t wel met Lielle eens, ook al ben je het niet eens met de jury ik vind dat je de jury wel met respect behoort de behandelen. :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:58

Ik vind het (net as de mensen hiervoor) niet zo netjes om die jury's hier te betitelen als oude *** etcetera, die mensen zitten er ook voor je vriendin hoor. Dat ze nou niet de hoeraatjes kreeg die ze misschien verwacht had doet daar niks aan af. Ik begrijp nou dat ze dus nog geen les heeft? Dan kon het best zo zijn dat dat "niet zo makkelijke paard" wel verandert als ie anders gereden wordt, wie weet.

Je vriendin mocht ook wel starten omdat ze vrijwillig de ring verlaten had volgens jury 1. Dus die oude *** heeft je vriendin gewoon gematst. Zogezegd.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:59

Inderdaad, als hij het officieel op uitsluiting had gehouden (waartoe hij geheel in zijn recht stond), dan had ze de tweede proef niet mogen rijden.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:00

Hihihihi nou er stond een GP-ruiter naast me en die zei meteen jeej die man ziet té weinig en weet niet wat "gevaarlijk" is. Wat een onzin, nu zo denken wij er ook over en je moet ergens beginnen...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:01

Oh, als een GP ruiter het zegt is het natuurlijk waar... :=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:02

vivana schreef:
Alvast bedankt voor de vele reakties!
Nou met het losrijden deed meneer het maar 2keer (ze had er welal bijna 3kw opgezeten)....
Dus dan wil je met goede moet aan je proefje beginnen met zo min mogelijk druk erop...dit om nog meer omhoog te voorkomen.
Maar goed... Deze 1e jury was zo'n zekere oude ***.
Die andere 2e is ook oud (moet meetje22 gelijk geven)..idd te hoog beoordeeld. (heb zelf ooit bij hem 1e met 2winstpnt gestaan met 10pnt los van nr2 en dat ik nou zó goed had gereden...)..Maar goed.
Ze had er ook goeie stukken bijzitten.
Idd moet zij goed les gaan nemen want alleen met niet bang zijn kom je er niet. (ik hoop ook dat ze dat nu gaat doen)..

Jury1 had ook niet gezegt dat ze de 2e proef in de volgende ring niet meer mocht starten...

Ze had der paard voor elkaar moeten hebben ipv de tijd te verdoen van deze oude ***

Vind het trouwens een schandalige manier, om op deze manier je ongenoegen te tonen!