Grappige opmerkingen van lessers..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Grappige opmerkingen van lessers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 15:37

Ik ben weleens benieuwd naar grappige opmerkingen die leskinderen maken naar jullie instructeurs. Gezien ik bij mij in de les of tijdens de kinderfeestjes of ponykampen vaak weleens een opmerking of vraag van een kindje krijg waar ik vaak inwendig hard om moet lachen..

Laatst zat er een beginnend meisje op onze oude, lieve, luie fjord Solar. Nu is Solar al zo een 25 jaar oud en heeft zwaar overgewicht. Hij groeit echt van lucht. Nu kwam ze naast me staan en zei dat ze niet meer durfde omdat Solar net heel hoog ging steigeren.. Haha! Solar weet niet eens hoe ze moet steigeren en als ze dat wist kreeg ze haar gewicht niet omhoog..

Ook was er tijdens de ponykampen een wannabe-Anky. Tijdens de bonte avond mogen ze in groepjes altijd een proefje of toneelstukje met de pony's doen. Bij de voorbereiding, kreeg ik de vraag of ze in het proefje het paard ook mochten laten "huppelen". Tong uitsteken.. Beter krijgen we eerst de stap, draf en galop eens goed voor elkaar.

Watvoor grappige opmerkingen maken jullie lessers weleens..

levitrol

Re: Grappige opmerkingen van lessers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:47

Paar week geleden is een pony met een meisje van 10 op z'n snufferd gegaan met springen, in onze les geeft dezelfde instructrice les.
Zij wou niet dat die pony ging springen, maar het lag aan dat meisje, die reed niet goed aan.
Het meisje die er bij ons op reed wou wel meedoen met springen, mocht wel maar alleen kruisje voor inspringen.
Toen wat hoger, (80 cm) maar ze mocht niet meer.
Instructrice:
" 'naam' stop maar met Emilio, ik ben bang dat hij weer valt, hij is al vaker gevallen, de hoefsmid moet komen "
Meisje:
" Maar ik ben niet bang Haha!! "
Echt dom..
Met kleine kindjes ook vaak genoeg van die opmerkingen Tong uitsteken

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:24

Juf Juf Juf, mijn pony gaat heeeeeeeeeel hard! HELP JUF! (gaan ze aan de longe in een sukkeldrafje dat zo langzaam is dat je amper van draf kan spreken).

Ook altijd aardig maar zooooo irritant zijn van die kleine kindjes met ouders die er minstens een Anky de tweede in zien. Kindlief heeft de grootste moeite met het evenwicht te bewaren in draf, roept ouderlief vanaf de kant: "Anky doet dat echt veel beter hoor!"

Bij zitlessen: Anky hoeft geen zitles, dus waarom ik wel??? (uhhhhh, Anky volgt ook regelmatig zitlessen aan de longe en jij zal nooit een Anky worden).

Bij springlessen met pony's: "Maar er was toch ooit een pony die heeeeeeeel hoog, wel 3 meter kon springen? Waarom mogen wij dat niet?" Uhhhh Jappeloup de Luze was nog altijd wel 1.55 of zo, jij zit op een shetlander van 90cm hoog... En 3 meter heeft echt nog geen paard ooit gehaald voor zover mij bekend... Ga eerst maar eens behoorlijk over die 30cm heen. Ook het beste springpaard en zeker de ruiter heeft heel veel moeten leren... Begin maar eens met een boek lezen over paardrijden. Antwoord van zo'n 10 jarig spook: "Maar dat is saaaaaahaaaaaaai".

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:07

nou ik heb niet echt een leskindje, maar mijn 5 jarige buurmeisje, die komt elke dag helpen, want ze wil als ze groot is "paardenverzorgster worden net als Esje (Esmée, ik dus) "

Op een dag was ik de uiers van mijn merrie aan het schoonmaken, en ze vroeg wat ik aan het doen was, dus ik leg uit, dat salena een meisje, is, en dus ook "borsten" heeft, maar dat we dat uiers noemen, en ik die goed moet schoonhouden. daarop antwoordde ze: "oohwww dat zijn gewoon tieten"

En toen Nylano z'n slurfje liet zakken toen riep ze heel hard "Es, kijk! " waarop ik zei"oh hij laat m ff waaien, even de wind erlangs " Dus elke keer als hij dat gevaarte laat zakken, dan roept ze "oh Es, hij laat m weer even waaien hoor! Even de wind er langs"

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:24

[PP] > [JI]

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:30

ik had gehoord , dat een meisje aan een mn instructrise had gevraagt of ze even met haar pony van de glijbaan mocht toen ze een buitenrit aan het maken waren haha !

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:30

qt_shetties schreef:
nou ik heb niet echt een leskindje, maar mijn 5 jarige buurmeisje, die komt elke dag helpen, want ze wil als ze groot is "paardenverzorgster worden net als Esje (Esmée, ik dus) "

Op een dag was ik de uiers van mijn merrie aan het schoonmaken, en ze vroeg wat ik aan het doen was, dus ik leg uit, dat salena een meisje, is, en dus ook "borsten" heeft, maar dat we dat uiers noemen, en ik die goed moet schoonhouden. daarop antwoordde ze: "oohwww dat zijn gewoon tieten"

En toen Nylano z'n slurfje liet zakken toen riep ze heel hard "Es, kijk! " waarop ik zei"oh hij laat m ff waaien, even de wind erlangs " Dus elke keer als hij dat gevaarte laat zakken, dan roept ze "oh Es, hij laat m weer even waaien hoor! Even de wind er langs"

Hahhah ik vind deze wel leuk hoor! Haha! Kinderuitspraken zijn altijd zo geweldig.... Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:31

De pony's moesten weer in een rijtje, en een meisje sneed diegene die achter haar reed flink. Uitspraak 'achterruiter': 'Jij hebt zeker nog nooit van ritsen gehoord!' Huilen van het lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:27

Nadat er diverse jarigen hadden uitgedeeld riep ik in de les: jongens, niet zo vaak jarig zijn hoor, dan word ik veel te dik! Om de volgende conversatie te volgen moeten jullie het volgende weten: ik ben voorzien van de nodige extra kilo's. Babs is een Fjord, ook voorzien van wat extra rondingen.

Dus een jongetje roept: ja juf, dan word je net zo dik als Babs!
Waarop een meisje weer roept: wel nee, zo dik is Babs niet!

Ik vraag me nog steeds af of dat nou een compliment is voor Babs of voor mij? :-s

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:28

Juf, mijn pony wil eten, maar hij heeft zijn gebit nog in!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:31

Ilja000 schreef:
Juf, mijn pony wil eten, maar hij heeft zijn gebit nog in!

ROFL

Ik geef zelf dan geen les, maar mijn neefje (toen 5) zei:
Taaal, je kan niet rijden er is iets mis met je paard...
Ik: Wat dan?!
Neefje: Hij loopt krom! Vork (euhm lief neefje dat is nageeflijk Nagelbijten / Gniffelen )

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:35

Yeps, het goede beestje had zijn hoofdstelletje nog in. Na controle gelukkig ook nog alle tandjes en kiezen Lachen

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:50

Ik ken een kindje en die vond het geweldig als ie van zn pony afviel (zolang het geen pijn deed). Dan zei hij vol trots: Zag je me vliegen..

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:08

opdemanege waar ik stage loop kwam vorige week een klein meisje rijden,die moest op Salona, een beestje van 35 en de braaftste en sloomste vanallemaal. komt na een kwartier vaderlief binnen om te zeggen: mijn dochtr vind Salona eng. Hebben jullie geenander modelletje XD

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:40

Nieuwe ( 6 jarige) leerling bij kennismaking aan de paarden hier;

heeej dat is een indianenpaard! :+ dank je wel.......

en tijdens de lessen heb ik altijd wel van die grandioze opmerkingen van die kids, maar weet er even zo geeneen. mmm eens even in de gaten houden wat ze deze week gaan vertellen en even opschrijven :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:50

whaha hilarisch allemaal.
Bij ons op de stal was een ruin "zijn" merrie aan het dekken.( deed hij alleen bij deze merrie) Roep mij nichtje keihard. " heey ze dansen de polonase"!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:11

Ilja000 schreef:
Nadat er diverse jarigen hadden uitgedeeld riep ik in de les: jongens, niet zo vaak jarig zijn hoor, dan word ik veel te dik! Om de volgende conversatie te volgen moeten jullie het volgende weten: ik ben voorzien van de nodige extra kilo's. Babs is een Fjord, ook voorzien van wat extra rondingen.

Dus een jongetje roept: ja juf, dan word je net zo dik als Babs!
Waarop een meisje weer roept: wel nee, zo dik is Babs niet!

Ik vraag me nog steeds af of dat nou een compliment is voor Babs of voor mij? :-s

Haha, ik vervloek kinderen ook weleens.. Heb ook de nodige extra kilo's.. Tijdens een feestje wat ik deed met een 15-jarig sprietje (Ja, Thamar ik weet dat je mn berichten meeleest), wist een jongetje mijn naam niet. Hij had het daar met een ander kindje over. Dus dat kindje wijst naar Thamar en zegt : "Zij"?? Nee zegt dat kereltje, die met die dikke kont.. :o
Grrrr, soms wil ik weleens kleine kinderkeeltjes dichtknijpen..

Maar wat een leuke uitspraken komen er al naar voren.. :D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:23

Ik heb de hoop opgegeven, heb er geen geduld voor en bovendien kost 1 kleine kinderlesje geven mij net zoveel energie als 4 volwassen-lessen (of oudere kinderen), dus ik geef geen kleintjes les meer. Vooral de veel aanwezige angsten onder de kids van tegenwoordig, kan ik niet handelen, om al niet over de meeste ouders/begeleiders te praten…

Onder andere door de volgende ervaring…

Ik stond aan die hummeltjes eens, járen geleden, heel enthousiast wat uit te leggen en probeerde daarbij de meest sprekende voorbeelden te bedenken. De kids had ik al in stap laten gaan zodat ze goed konden luisteren naar wat ik aan het uitleggen was. Ik probeerde ze dus echt wat wijs te maken. Daarop roept 1 van de koters….juhuuuuuuuf….dus ik ‘ja?’, waarop koter zegt: ‘ik heb een nieuwe fiehieeeets’….Kind bleek dus met alles bezig te zijn in haar koppie, behalve paardrijden.
Nou dan breekt écht je klomp. Dus ik begin er niet meer aan en laat het over aan mijn ‘collega’s’ die hiermee beter overweg kunnen.

Maar natuurlijk alle standaard ervaringen en opmerking heb ik meegemaakt en gehoord, wat natuurlijk altijd leuk blijft!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:24

Hahaha, zooo herkenbaar..

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:36

leuk om zulke dingen te lezen,
bij ons op stal kwam ook wel eens een meisje en zei:
huh? dat paard is veel groter dan die terwel die kleine veel ouder is.
dus ik netjes uitleggen dat het niet alleen met de leeftijd te maken heeft dat die andere zo groot is maar aan de papa en mama
waarop dat meisje terug zei; oo net als sylvia (stalgenootje die vrij lang is) die heeft dus ook een lange papa en mama. Waarop wij heel hard moesten lachen, en zei ons aankeek waarom lach je nou?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:01

een stalgenootje van me heeft een bont, breed paard met een korte hals en een vrij groot hoofd.
Ik was hem aan het rijden komt er een meisje naar me toe. Dat lijkt wel een grote shetlander :+

Is geen lesser ik weet het maar moest wel heel hard lachen. Stalgenootje was er zelf bij en die vond het minder grappig...

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:19

Ik kreeg een nieuw meisje in de les.
Ze had al wat longe lesjes gehad.
Ik vroeg aan haar "wat heb je allemaal al geleerd??"
"ow eh gebroken hart enzo" :D ( ze bedoelde een gebroken lijn)

Een jongetje vroeg aan mij "is het hier heel oud ofzo? Er ligt allemaal zand" :+

Een klein ventje komt naar me toe met zn pony, of ik de pony even wil vasthouden.
Doet zn Capje af en gaat op zn hoofd krabben :D Haha hij had kriebel op zn kopje.

Een klein meisje zat op een pony en ze zegt tegen me "juf hij doet steeds zn gezicht naar beneden. ;)

En weer een lief ventje zegt tegen me : "juf ik heb een 1 2 3 speler gekregen van papa :D

En ik heb aan de kindjes een keer gevraagd: wat zijn je kuiten??"
Haha geweldige recties kreeg ik, er waren maar weinig die wisten waar ze hun kuiten hadden.
Voortaan leg ik eerst even uit waar die dingen zitten :D En wat ze ermee kunnen doen haha.

Heerlijk om kindjes les te geven ;)

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:29

Ha ik geef helemaal geen les maar vind de reacties hilarisch om te lezen! Geweldig die kids

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:05

Ik geef ook geen les, maar ik kwam eens in de bak met mijn verzorgpaard. En de les van de kleintjes was net afgelopen, zegt een meisje: Hey, die heeft echt een lange nek, lijkt wel een giraffe!

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:15

Ook ik geef les aan kindjes van 7-10 jaar.
één van mn leskindjes vroeg laatst of we weer een keer "voltage" konden doen. Waarop ik vroeg wat ze precies bedoelde, zei ze: "Ja, van die kunstjes op de pony aan de logeerlijn"