Ervaringen instructeurs Noord-Holland, omgeving Haarlem etc.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Ervaringen instructeurs Noord-Holland, omgeving Haarlem etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 09:02

Hallo allemaal,

Ik les inmiddels alweer 2 jaar bij mijn huidige instructeur, wat mij nog steeds erg goed bevalt. Wij werken tijdens de lessen voornamelijk aan de basis en het soepel houden van mijn paard.

Nou ben ik benieuwd bij wie jullie lessen en waar jullie voornamelijk aan werken tijdens de lessen. Trainen jullie anders wanneer er een wedstrijd aankomt etc.?

Kortom, ik hoor graag jullie ervaringen.

SuperRupsje

Re: Ervaringen instructeurs Noord-Holland, omgeving Haarlem etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:32

Hoihoi,

ik rij sinds 2 1/2 jaar een bijrijpaard bij Stal Elswout, en heb daar les gehad van Marjolijn Kniestedt (die zelf GP-ruiter is). Echt een geweldige instructrice, die niet alleen naar het paard, of naar de ruiter, kijkt, maar juist naar de combinatie. Wij werken in eerste instantie aan de ontspanning en rechtgerichtheid, en het gebruik van oefeningen om de ontspanning te bereiken (dus niet het rijden van bv. wijken of SB voor de leuk, maar met het doel het paard soepel en rechtgericht te krijgen). Ik startte zelf overigens niet, eigenaresse wel, maar het ging er niet echt anders aan toe als er een wedstrijd aankwam, behalve dat de proef misschien een keer werd geoefend.

Helaas houdt haar stal op met bestaan, en stop ik ook met lessen bij haar. Ik begin binnenkort met een nieuw bijrijpaardje, en zal dan ook op zoek gaan naar een nieuwe instructeur. Waarschijnlijk kan ik op stal wel tips krijgen, maar ben ook benieuwd naar reacties hier.

@TS > bij wie les jij dan eigenlijk?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:03

Ik les alweer 2 jaar bij Michel van Loon. Hij start o.a. ZZ-licht en heeft meerdere paarden naar dit niveau gereden. Wij trainen denk ik een beetje hetzelfde als wat jij hierboven verteld.

Ik heb inderdaad gehoord dat de stal wordt opgeheven. Erg jammer, want ik vind stal Elswout altijd een erg mooie stal. Waar ga je het nieuwe paardje rijden?

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:08

Ja het is idd zonde van Elswout, niet alleen was de stal erg mooi, maar werd ook nog eens top gerund. Ik ben zelf springruiter van huis uit, en had dan ook weinig kaas gegeten van dressuur. Was voor mij echt een eyeopener, om niet de oefeningen te doen voor het kunstje, maar om "problemen" mee aan te pakken en het paard door z'n hele lijf te gymnastiseren.

Ik ga nu bij Stal Aerdenhout een merrie bijrijden, is wel minder luxe dan elswout (alhoewel luxe ook een relatief begrip is, bij aerdenhout is er veel meer weidegang dan op elswout), maar volgens mij ook erg gezellig, van wat ik er die paar keer dat ik er ben geweest heb gezien.

Ben jij trouwens gestart met springen op de laatste wedstrijd van marienweide in september? Ik meen jullie van de foto's te herkennen (eigenaresse van nu ex-bijrijpaard startte ook).

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 09:06

Ik stuur je een PM.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:18

Ik les ook bij Michel van Loon, en ik vind echt dat hij gewoon super les geeft.

Hij is heel geduldig, legt alles heel goed uit en neemt de tijd voor jou en je paard.

En hij geeft altijd een berg huiswerk mee zodat ik weer 2 weken zoet ben Tong uitsteken (ik les 1 x in de 2 weken)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 09:41

Wat leuk om te horen. Ben ook erg enthousiast over hem. Hij is inderdaad heel geduldig. Ik les vaak ook 1 keer in de 2 weken, omdat ik daarnaast nog veel aan het springen ben.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:12

Niemand meer?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:52

SuperRupsje schreef:
Ja het is idd zonde van Elswout, niet alleen was de stal erg mooi, maar werd ook nog eens top gerund. Ik ben zelf springruiter van huis uit, en had dan ook weinig kaas gegeten van dressuur. Was voor mij echt een eyeopener, om niet de oefeningen te doen voor het kunstje, maar om "problemen" mee aan te pakken en het paard door z'n hele lijf te gymnastiseren.

Wat gaat Marjolijn nuj doen? Stopt ze helemaal? En wanneeer gaat de stal weg? Zonde!

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:14

Hai Clair,

Ik les bij Dorien Khöne. Zij is gediplomeerd orun instructrice (tot zz-licht). Het gaat er goed. Wij werken met woody vooral aan het reageren van been, zodat hij ook actiever wordt in het achterbeen en ook het rechtrichten.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:06

Hoi Kim,
Ik ken haar niet. Leuk om te zien hoe Woody is uitgegroeid tot een echt paard. Ik was laatst aan het rijden bij jullie in de bak en toen zag ik hem volgens mij samen met Gina in de molen staan. Ik kan me nog zo goed herrineren dat hij zo zielig was als veulentje in het begin.

Hoi San,
Lees gerust mee, hihi.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:39

Tjah, je weet al bij iwe ik les Haha!
Ik woon in die omgeving en heb dressuur, spring en soms ook crossles van Ronald Beukers. Moet er iedere week voor naar Oudkarspel en dat heb ik er graag voor over. En na 12 jaar went het ook.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:33

Ik ga volgende week kijken bij een les van Sander Marijnissen. Ben erg benieuwd hoe zijn lessen zijn.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 09:44

Ik hoor er erg goede verhalen over. Bij wie ga je kijken?
Van onze stal gaan ze op dinsdag altijd bij hem lessen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:03

Ik ga met een stalgenote heen, zij lest ook bij hem en is erg enthousiast.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:07

Ik les bij Maarten van Stek; is maar één woord voor: super!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:32

In welke plaats zit hij? Zegt mij helemaal niks.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:38

Hartje schreef:
Ik ga volgende week kijken bij een les van Sander Marijnissen. Ben erg benieuwd hoe zijn lessen zijn.

kennisje van mij lest daar ook met haar junioren paard en zij is razend enthousiast Ja

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:41

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:23

Sander zit alleen vol Boos!

Ik hou me ook nog aanbevolen voor iemand die leuk en eerlijk les geeft. We moeten echt weer aan de bak

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:00

Merel_Claire schreef:
Hoi Kim,
Ik ken haar niet. Leuk om te zien hoe Woody is uitgegroeid tot een echt paard. Ik was laatst aan het rijden bij jullie in de bak en toen zag ik hem volgens mij samen met Gina in de molen staan. Ik kan me nog zo goed herrineren dat hij zo zielig was als veulentje in het begin.

Hoi San,
Lees gerust mee, hihi.

Ja he ben zo trots op hem hij doet het echt onwijs goed! Ben pas begonnen (half jaartje) met starten en race er echt door heen. Rijd nu L2 met hem en hij doet het steeds beter. Hij doet zelfs al een wisssel Haha! .

Ik heb ook een paar keer van sander les gekregen. Ging best goed maar op een gegeven moment had ik het wel weer gezien haha. Hij zit in wijdewormer. Mijn vriendin staat bij hem op stal.

Het gaat met jou en merel ook goed he!

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:30

Hoi,

Ik les nu een jaar bij een andere (dressuur) instructrice. De reden van mijn overstap was dat de vorige niet echt met mijn paard overweg kon, hij drukt zich er snel uit en moest van haar met redelijk veel druk rijden. Hij werd daar erg nerveus van met het gevolg dat hij zich er nog meer uit ging drukken. Het ging volledig tegen mijn gevoel in, heb het even aangekeken omdat ik al 3 jaar bij haar les had dus moet het wel een kans geven. Toch had ik belsoten te stoppen bij haar en zijn met een goede verhouding uit elkaar gegaan. Heb toen een x aantal maanden geen les gehad en ben op mijn gemakje om me heen gaan kijken wie mij wel aan stond qua lesgeven.

Ben toen vrij snel bij mijn huidige instructice terecht gekomen en het bevalt me uitstekend, ben er heeeel erg blij mee. Ben in een jaar tijd drie sprongen vooruit gegaan. Zij werkt aan ontspanning maar wel actief en motiveren. Een andere manier van "druk". Richting wedstrijden rijden we wat meer onderdelen uit de proef en als mijn wedstrijd bv is opgenomen op de camere dan bespreekt ze het de volgende les met me en gaan we werken aan de dingen die minder goed gingen.
Het grote voordeel voor mij is dat zij ook een tuigpaard in de lichte tour heeft gereden en dat zij dus de "problemen" kent die ik met hem tegenkom. Iemand die nooit op zo'n "soort" paard heeft gereden is dat heel moeilijk voor te stellen. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen.
Bij m'n vorige instructrice ging ik de laatste tijd met soort lood in m'n schoenen naar de les en nu stap ik alweer een jaar met heel veel plezier op m'n paard.

Enne Merel_claire volgens mij "ken" ik jou van de sgw wedstrijden. Knipoog

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 12:42

Welke instructrices zijn dat? Mag ook via PB uiteraard.
Ik "ken" jou inderdaad van de SGW's. Oudkarspel toch?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 12:43

Kim, fijn te horen dat jullie zo lekker gaan! Super joh!
Met mij en Merel gaat het ook goed.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:50

bambam99 schreef:
Ik les bij Maarten van Stek; is maar één woord voor: super!

Heb ik vroeger op de pony club les van gehad!
Rij nu bij Barbara Koot en dat bevalt heel best.