[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:27

Oh beterschap Laura!

Mooie filmpjes vibabu!

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:15

Yes! mn gekke puppy sprong zo fijn <3 foutloos in het 1e en een 1e prijs met 77.5 punten. 2e rondje was ze wat moe en hadden we wat minder focus en was ze wat aan het drammen wat resulteerde in 2 balken. Vos foutloos en 2e prijs in het 2e B parcours en 2 balken af in het L. Vos dressuurt liever, die maakte hoge school sprongen voordat ze mocht beginnen.

Heel blij met de beestjes :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:39

Vibabu gefeliciteerd!

We zijn er op blijven zitten, maar dat geklier van hem waarbij hij midden in de piste stopt zagen ze ook als weigeren dus parcours niet af kunnen maken.
ML schrijft nu een clubgenoot in met Castello om te zien wat hij dan doet.

En later in de middag met Cascade een rondje.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:34

Fijn vibabu!
En in dat kleine bakje bij jullie lijkt zo'n parcours heel hoog ;)

Wat een gedoe met castello Jes! Is het wel echt een paard waar jullie zelf mee verder willen? Zo ja, dan zou ik hem een periode bij een echt goede ruiter neerzetten die hem er door kan drukken. Maar dan nog is de kans heel reëel dat hij dat weer gaat doen zodra hij een gaatje vindt.

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:43

Haha ja klopt! al vond ik het gister ook best hoog. Maar ik mocht alles bedenken tijdens het lopen behalve dat ik geen afstanden zou zien en dat het hoog was :')

https://youtu.be/XyKn4yFIFqo

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:57

Veel te hoog!

Vervelend jes. Weet ook niet zo goed hoe ik ermee om zou gaan. Waarschijnlijk zou er iemand met een lange zweep in de baan komen om eens even te helpen vanaf de grond. Maar dan zit je alweer in oefenparcour te werken.
Een scherp spoortje?

Ik heb gister de 5 jarige voor het eerst mee genomen op concour. Ze heeft 1 oefenparcour gelopen en eigenlijk verder geen tijd gehad daarvoor, ik werk, we hebben een tijdelijke woning gekocht tot we kunnen nieuwbouwen. Slecht weer, nat, koud, donker.
Maar ze moet aan de gang, ze is een laatbloeier dus nu werd het wel tijd!
Met inspringen botste ik nog tegen iemand aan, doei stuur! :evaw: En totaal dus geen angst voor andere paarden
Het eerste rondje was echt spannend, overal stonden boompjes naast de hindernissen, zon doek langs de bakrand. Mensen die kijken. Het normale bij jonge paarden. Uiteindelijk op 8 nog uitgebeld omdat ze niet langs zwarte grond wou. Steekt ook wel erg af op zon lichte bodem. :')
Daarna gelijk nog een rondje gedaan en die liep ze door met maar 1 balkje en bijna alles uit galop. Alleen de dubbel uit draf. Sturen is moeilijk.
Ze is erg dapper en pakt onwijs fijn aan. Zwarte grond bleef spannend, maar ze ging wel braaf :j

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:19

Ik heb vandaag ook fijn gesprongen!
Eerste rondje foutloos en in de barrage een balkje,daardoor won vibabu haha! En terrecht! Wat zijn jou beide paarden toch flink vooruit gegaan!

2e rondje 2 balken eraf omdat ik zelf buiten adem was haha. Hup naar de sportschool :+

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:56

Dankje :) ik ben ook heel blij met hoe ze het doen. Stiekem ook best wat trots, zelf opgeleid zonder begeleiding :) Wel wat overleg van te voren en na afloop training maar meer dan dat ook niet.
Vooral die gekke ID, ze snapte niet dat grondbalken niet zijn om op te staan en springt nu zo al een mooi rondje (als ik knap rij)

Wel lekker weekendje geweest. 3 1e prijzen een 2e prijs en 8 winstpunten :)
Filmpje van vandaag:
https://youtu.be/5q6lpCT2nMo

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:22

Netjes vibabu, staat ook lekker vriendelijk gebouwd.
Goed bezig allemaal!
Wel vervelend dat castello dat blijft doen jes. Ben benieuwd wat je clubgenoot ermee kan.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:58

Gefeliciteerd vibabu! Lekker bezig :)
Hoe is het met jouw jonkie, Laura? Zit je er al op?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:17

FCSA schreef:
Gefeliciteerd vibabu! Lekker bezig :)
Hoe is het met jouw jonkie, Laura? Zit je er al op?

Ja ik zit er al op! Paar keer nu en voor t eerst in de longeerbak en de bak. Wel nog echt iemand die m vast houdt en hooguit een paar meter rechtdoor. Van de week eens kijken of we m in draf kunnen laten aandribbelen en vanuit daar dan hopelijk meer aan de longeerlijn.

Afbeelding
Pretbek <3

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:26

Mooie resultaten allemaal!!
@PL: Wat een leuk koppie heeft ie en zijn aftekening lijkt zo net een vraagteken zonder stip :D
@Vibabu: Zo hé lekker bezig!! gefeliciteerd
@Cheminee: top van je foutloze parcours!
@Jes: wat een gedoe zeg dat hij zo vervelend doet! Hopelijk kan jullie clubgenoot hem aan de gang houden.
@Cioccolato: netjes van de 5 jarige en toch het 2de parcours uitgesprongen. Ideaal dat ie niet bang is voor andere paarden!

Ben dit weekend met de 2 (half) zusjes op pad geweest. Op het laatste moment nog bedacht dat ik nog wel op wedstrijd kon gaan en dan ook nog wel redde met de tijd om weer op tijd thuis te zijn. Nou het kon net allemaal := Ze deden het beide top! Ivonne won het eerste parcours :D toppertje! en met Gucci moet ik weer wat ritme zoeken. Ik zou een rondje M hc en Z maar dat duurde mij net te lang, want ja ik moest op tijd weer thuis zijn.. dus 2x M hc gedaan en eerste rondje wat rommelig in het ritme maar het 2de parcours stukken beter en mooi foutloos.
Ben zo blij! Ze pakt het echt zo super snel weer op! :D dit was de 2de keer na haar vakantie.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:42

Heel leuk dat jullie met inrijden begonnen zijn, Laura! Lief koppie heeft hij.

Leuk om al jullie wedstrijdverhalen te lezen en filmpjes te zien :)

Ik ben nog vooral aan het buitenrijden + af en toe een springles. Hoop komend seizoen weer mee te kunnen doen. Huis staat! We kunnen er bijna in. Fundering voor de stallen is ook gegraven, dus de paarden kunnen in de lente ook over. Zo'n tof vooruitzicht!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:54

Marijke fijne rondjes gereden!
Stress om tijd is niets voor mij.

Clubgenoot is onvrijwillig afgestegen :n maar gelukkig wel gemotiveerd om nog een paar keer te springen. Dan kunnen we ook een rondje doen als ML dienst heeft, en dan hoef ik enkel het paard mee te nemen.

Met Cascade heerlijk gesprongen :)
ML in zijn categorie 4de en ik in mijn categorie 2de beide foutloos.
Ze sprong heerlijk, bij mij wel wat snel bij sommige hindernissen. En bij ons allebij tussen hindernis 4&5 5 galop sprongen (ipv 6, stond op 22 meter).
En de laatste dubbel kwamen we niet lekker uit maar tilde ze goed haar benen op.

Edit:

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:26

Fijn marijke en jes!
Super Laura!

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:26


xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:54

Cioccolato schreef:
Nou na jullie filmpjes te hebben bekeken heb ik zelf ook maar eens wat om jullie te laten kijken _O-

https://www.youtube.com/watch?v=yOZQvfiKB18&t=3s


Super braaf voor de eerste keer! Lekker kilometers maken.


Jes schreef:
Marijke fijne rondjes gereden!
Stress om tijd is niets voor mij.

Clubgenoot is onvrijwillig afgestegen :n maar gelukkig wel gemotiveerd om nog een paar keer te springen. Dan kunnen we ook een rondje doen als ML dienst heeft, en dan hoef ik enkel het paard mee te nemen.

Met Cascade heerlijk gesprongen :)
ML in zijn categorie 4de en ik in mijn categorie 2de beide foutloos.
Ze sprong heerlijk, bij mij wel wat snel bij sommige hindernissen. En bij ons allebij tussen hindernis 4&5 5 galop sprongen (ipv 6, stond op 22 meter).
En de laatste dubbel kwamen we niet lekker uit maar tilde ze goed haar benen op.

Edit:
[ Video ]


Goed bezig!! Gefeliciteerd met je prijs.


FCSA schreef:
Heel leuk dat jullie met inrijden begonnen zijn, Laura! Lief koppie heeft hij.

Leuk om al jullie wedstrijdverhalen te lezen en filmpjes te zien :)

Ik ben nog vooral aan het buitenrijden + af en toe een springles. Hoop komend seizoen weer mee te kunnen doen. Huis staat! We kunnen er bijna in. Fundering voor de stallen is ook gegraven, dus de paarden kunnen in de lente ook over. Zo'n tof vooruitzicht!


Wat fijn! Je paarden aan huis is toch wel een droom haha.


vibabu schreef:
Dankje :) ik ben ook heel blij met hoe ze het doen. Stiekem ook best wat trots, zelf opgeleid zonder begeleiding :) Wel wat overleg van te voren en na afloop training maar meer dan dat ook niet.
Vooral die gekke ID, ze snapte niet dat grondbalken niet zijn om op te staan en springt nu zo al een mooi rondje (als ik knap rij)

Wel lekker weekendje geweest. 3 1e prijzen een 2e prijs en 8 winstpunten :)
Filmpje van vandaag:
https://youtu.be/5q6lpCT2nMo


Goed bezig 8-)



Ik ben vanavond op ander terrein wezen oefenspringen met de gup, eerst een rondje 90. Beetje gespannen, maar wel braaf foutloos. Daarna mezelf een schop onder m'n kont gegeven en ons eerste meter rondje gereden :D. Super trots en ook meteen foutloos, knap paard :).

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:41

Carola heel fijn rondje zo!
Vibabu blijf het een prachtig paard vinden!
Vera ook al zo lekker gereden, top!

Hier nog twee foto's van zondag
Afbeelding
Afbeelding

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:17

Gaaf die springfoto!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:26

Wat een goede resultaten en mooie rondjes!
En Jes wat een gave foto's!

Mijn zusje was vanavond weer foutloos in de BB. Ik zit sterk in dubio of ik nog 1 rondje op 27 december met Schimmel start in Mariënheem tijdens de Sallandse Ruiterdagen. Normaal moet je per se 2 parcoursen rijden maar dat wil ik niet aangezien er 3/4 uur zit tussen beide parcoursen. Wil haar niet zolang op de trailer laten nu ze drachtig is en ik wil haar daar ook niet op stal wil zetten. Nu het aanbod gekregen om 1 parcours te rijden, maar weet niet zo goed of ik dat wil of niet. Lijkt me wel heel erg leuk aangezien het dan onze laatste wedstrijd is, maar betere afsluiting na laatst kunnen we niet hebben. :D

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:25

Leuke foto's Jes!

Begrijpelijk ED dat het nog kriebelt om nog een keer te starten met de schimmel als afsluiting. Gewoon voor de fun kun je het altijd doen 1 parcours. Is dat een leuke wedstrijd?

Ik ben een beetje op zoek naar leuke wedstrijden. Sommige wedstrijden in de regio gaan niet door en het is een beetje beperkt. Dus pak ik de door de weeks wedstrijd maar weer mee. Wil toch wat ritme erin houden. Voordat je het weet krijgen we wel echt vorst en k weer. Dan is het gewone trainen buiten geen doen meer.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:32

Ja Marijke een hele leuke wedstrijd! Top georganiseerd, mooie bak + aankleding en heel veel publiek! Hangt dus een hele leuke sfeer, enige nadeel is dat je lang moet wachten omdat er tussendoor een andere klasse (dus de B in dit geval) wordt verreden en dat er tussen beide parcoursen dus zo 3 uur zit.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:52

Indoor hartje Beilen in januari is ook leuk Marijke, maar weet niet of dat al vol zit. Rij je heel makkelijk heen over de N31-N381, manege ligt vlak naast de afslag beilen-noord.

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:54

Ik heb weer 2 opgegeven in januari. In Wezep BB, en in Hellendoorn BB en mag t L paard weer eens mee. En dan is indoor Ermelo weer aan de beurt als we zin hebben!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:33

Nou ik heb mijn allereerste B rondje overleefd vandaag. Genoeg huiswerk mee om weer aan te werken.. Had een balkje en een volte gedraaid, moet echt werken aan een beter grondtempo in het parcours. Dat wordt een weekje scherp maken aan het been en schakelen oefenen :=. Al met al was het wel een goede ervaring. :)

Afbeelding

Afbeelding