Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:36

Ik hand dat in de winter wel. Grote baan en dan eerst iedereen de eerste proef en dan de tweede proef. Ik vond dat niet perse geslaagd...

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:36

Wow zou dan toch de tweede proef afzeggen. :=

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:49

mirjamalvaro schreef:
Wow zou dan toch de tweede proef afzeggen. :=


Ja alleen het is altijd pas bekend na de sluitingsdatum, dus dan wordt het een mega dure eerste proef of een hele dag op pad :+

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:18

Ja, opzadelen, inrijden, proef rijden, iuitstapoen, afzadelen. Half uur op de trailer. En hele riedel nog eens. Tweede keer inrijden heb ik wel korter gedaan dan normaal.
Maar ik vond het echt niet heel fijn. 1 of 2 proeven ertussen is perfect vind ik.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:28

Sanet schreef:
Ja, opzadelen, inrijden, proef rijden, iuitstapoen, afzadelen. Half uur op de trailer. En hele riedel nog eens. Tweede keer inrijden heb ik wel korter gedaan dan normaal.
Maar ik vond het echt niet heel fijn. 1 of 2 proeven ertussen is perfect vind ik.

Dat zou ik met mijn gezondheid fus niet trekken. Dan maar een dure 1e proef. :=

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:31

Ik wist het ook niet. Maar toen ik er voor de tweede keer erop zat, was het ook wel oké..

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:30

Je ziet het wel vaker inderdaad. Ik zou het zelf echt niet fijn vinden, en snap ook niet zo goed waarom. Bij de basiswedstrijden doen ze gewoon groepjes van 3 of 4.
Is vaak bij de wedstrijden georganiseerd door Fleury events, als je de startlijsten een beetje bekijkt. En dan de locaties waar maar 1 ring gebruikt wordt.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:04

Lijkt mij helemaal niets. Ben überhaupt nog aan het denken of ik niet beter 1 proef kan rijden. Vind ze pittig zat... en dan kan ik de volledige focus beste op 1 proef doen. Maar als de afstanden verder zijn (wil graag naar Kronenberg) dan twijfel ik of ik niet eens 2 proefjes moet gaan rijden...
In België is het vrij normaal dat je de gehele dag op pad bent. En dus uren op een terrein zit te wachten... Maar net wat je gewend bent.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:54

Bij ons in België is dat inderdaad nogal normaal... Zelfs in de basissport zit er veel tijd tussen bij momenten. De grotere proeven daar zit ook vaak 25 man in een rubriek (dit is dan wel een drukke proef). Nationaal kan er ook 40 man in je proef zitten :) Onze 'subtop' is dus enkel nationaal wat betekent dat er 1 wedstrijd in het hele land is of soms 1 in het Vlaamse deel en 1 in het Waalse. Ik ken ook niet beter dan dat ik tussen mijn YR proeven moet afzadelen :+ Zou ook liever niet in 1x 2 proeven rijden hoor!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:06

Vroeger bij de ZZGP was dat ook vaak het geval. Vond het niet fijn, maar je vind een manier om er mee om te gaan. Meestal inderdaad even terug op de wagen en dan kort voor de 2de proef er weer op voor een korte opwarming.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:48

Even een kleine post omdat ik zo blij ben, mijn eerste 2 punten zijn binnen! En was nog gedeeld tweede

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:50

Gefeliciteerd Haasje20 ;)

Niet voor niets geweest dus !

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:49

Wat goed Haasje, gefeliciteerd!

Ik heen sinds gisteren een nieuwe aanwinst erbij. Een jaarlinghengstje: Mondriaan vd watermolen. Een Florett As x Scandic x Sandro Hit.
Heel leuk dier, nog weinig gewend, maar erg braaf.
Hopelijk mijn toekomstige subtop topper ;)
Afbeelding
Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:53

Wat een knapperd <3

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:53

Leuk hengstje!

Ik ben nu op zoek naar een wedstrijd voor ergens de komende weken, want ik zou in ouderkerk gaan starten maar dat is helaas afgelast. Er is echt best weinig te vinden in de omgeving.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:35

Wij hadden dit weekend ook weer een puntje erbij. Geen vlekkeloze proeven en fout gereden in de tweede proef, dat kostte me mijn winstpunt en concentratie.

Afbeelding

Misschien komen we ooit nog eens uit deze klasse :D

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:36

Gefeliciteerd met je punten Haasje!
Mooi veulen Liquorice.

Wij zijn geïnterviewd. Is een leuk stukje uitgekomen :j
http://www.buitenruiters.nl/sport/buiten-bak-lotte-houtert/

Hier is de komende tijd ook echt niets in de buurt. Ja, doordeweeks, maar dan werk ik gewoon. Dus we pakken nu de tijd om te trainen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:45

Wij hebben het NK er weer op zitten :)

L2 is subtopklasse en de L1 is de topklasse bij ons, snap dat t wat verwarrend kan zijn :Y)

Op vrijdag hebben we de pleasure L2 voor de tweede keer meegestart, Grace was overdonderd door de vele paarden in de bak en was de linkergalop even kwijt op de lange zijde. Daarna de horsemanship L2, die ging best netjes, we werden 8e. Daarna de reining L2 all ages, was even zoeken samen, vervolgens de reining L1 all ages, deze ging beter, een mooie 5e plaats!

In de avond was de uitreiking, ik had al te horen gekregen dat ik daar moest zijn. Met de knappe Mea, die er nu een maandje niet meer is, heb ik met de shows maarliefst 500 punten bij elkaar gespaard en dus kregen wij ter ere van Mea een oorkonde, een stalplaat en een zilveren schaal. De zilveren schaal en stalplaat worden nog nagestuurd, die waren er nog niet, dus nog even wachten tot we ze echt in handen hebben, maar wat een eer om dat met Mea behaald te hebben!!

Op zaterdag een reining dagje, in de reining L2 senior net buiten de linten met een 7e plek, in de reining L1 senior genoten maar helaas ook buiten de linten. Vervolgens was de WEM (western earned money) reining aan de beurt, lekker gereden en kunnen ontspannen op m’n runs, daardoor een 4e plek met een mooi lint en een geldbedrag.

Toen gisterochtend, als eerste hadden we de in hand trail L2, pfoeh wat een pittig proefje.. maar Grace deed het super en hier behaalden we BRONS en dus een mooie derde plek met een beker en lint. Vlak erna was de in hand trail L1 aan de beurt, op een paar kleine dingetjes na dezelfde proef, Grace deed het weer top! En dat resulteerde in ZILVER met een tweede plek en een mooie beker en lint, dus gewoon echt letterlijk tweede in de hoogste klasse van Nederland.

Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:30

Wauw, gefeliciteerd Wieneke !!
Je hebt dat NK toch mooi afgesloten zo.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:30

Haasje en Wieneke gefeliciteerd :D

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:07

Lekker bezig hier hoor. Ik moet nog 2,5 geduld hebben. Schimmelplekken zijn genezen, de huid is weer helemaal heel en gaat niet bloeden. Maar wel zwarte kale plekken op een schimmel aan de rechtkant van zijn buik richting flank. Steekt precies onder dekje uit. Gelukkig gaan de haren nu goed groeien dus hoop dat tegen die tijd er niet meer zoveel te zien is.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:45

Vervelend suikermeisje, hopelijk zijn de plekken snel niet meer kaal en kan je weer lekker aan de slag!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:51

Mirranda schreef:
Wauw, gefeliciteerd Wieneke !!
Je hebt dat NK toch mooi afgesloten zo.


Dankjewel! Ja onwijs blij mee :D


mirjamalvaro schreef:
Haasje en Wieneke gefeliciteerd :D

Dankjee *\o/*


suikermeisje schreef:
Lekker bezig hier hoor. Ik moet nog 2,5 geduld hebben. Schimmelplekken zijn genezen, de huid is weer helemaal heel en gaat niet bloeden. Maar wel zwarte kale plekken op een schimmel aan de rechtkant van zijn buik richting flank. Steekt precies onder dekje uit. Gelukkig gaan de haren nu goed groeien dus hoop dat tegen die tijd er niet meer zoveel te zien is.

Fijn dat de schimmelplekken genezen zijn en de haren gaan groeien, nog eventjes geduld :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:07

Nog even geduld dus suikermeisje.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:06

Kan al wel weer rijden en gaat ook gewoon prima zonder dat er iets kapot gaat. Maar ja, schimpie heeft een zwarte huid dus valt goed op die plekken.