De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:59

Janine1990 schreef:
Loes1996 schreef:
Iemand heeft namelijk bedacht dat iedereen die minder wil betalen ook geen ovaal hoofd mag hebben


_/-\o_

Zullen we hem samen opzoeken en in elkaar timmeren??
Die man verdient zo géén Nobelprijs -O-



Haha ja laten we dit doen!! *\o/*

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:00

Ik heb geen aversie voor mensen die een cap dragen, waar haal je dat uit?
Jij lijkt aversie voor mij en voor de vraag te hebben.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:01

Festeropre schreef:
Zelf denk ik dat het een beetje gekomen is toen de hoed verdween uit de ring.

De cap kwam terug op hoog niveau en er kwamen merken die gingen sponsoren en doorontwikkelen.
Waar destijds de hoed een status had is dat nu een dure cap waaraan je vooral moet zien dat hij ook veel geld heeft gekost


Wat maakt het jou uit wat een ander voor iets betaald? Iets met jaloezie ofzo?

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:04

LiiNd_Y schreef:
Festeropre schreef:
Zelf denk ik dat het een beetje gekomen is toen de hoed verdween uit de ring.

De cap kwam terug op hoog niveau en er kwamen merken die gingen sponsoren en doorontwikkelen.
Waar destijds de hoed een status had is dat nu een dure cap waaraan je vooral moet zien dat hij ook veel geld heeft gekost


Wat maakt het jou uit wat een ander voor iets betaald? Iets met jaloezie ofzo?


En wat maakt dat op zijn beurt jou dan weer uit?
Je hoeft niet te reageren

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:07

Festeropre schreef:
MelanieB schreef:

Maar daarom koopt de ene persoon een Audi, en de andere een Fiat Panda.


Ff eerlijk, een Audi is wel echt veiliger dan een fiat panda


een KEP is ook veiliger dan een Harry's Horse :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:09

Festeropre schreef:
Ik heb geen aversie voor mensen die een cap dragen, waar haal je dat uit?
Jij lijkt aversie voor mij en voor de vraag te hebben.


Je moet wel even goed lezen. Ik heb het niet over aversie jegens mensen die een cap dragen:


Janine1990 schreef:
Ik lees vaker dit soort topics, mensen die zelf 'bewust' geen cap dragen. Bijzondere overeenkomst is dat de frustratie en de aversie tegen het dragen van een cap vaak voortkomen uit onzekerheid over hun eigen beslissingen.
Maar dat zal uiteraard aan mij liggen. :)


Ik heb het niet eens over jou gehad... Alleen over soortgelijke topics.

Ik wilde het niet meteen te persoonlijk maken door de tanks en de swarovski er bij te halen.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:10

Festeropre schreef:
LiiNd_Y schreef:

Zelf denk ik dat het een beetje gekomen is toen de hoed verdween uit de ring.

De cap kwam terug op hoog niveau en er kwamen merken die gingen sponsoren en doorontwikkelen.
Waar destijds de hoed een status had is dat nu een dure cap waaraan je vooral moet zien dat hij ook veel geld heeft gekost


Wat maakt het jou uit wat een ander voor iets betaald? Iets met jaloezie ofzo?


En wat maakt dat op zijn beurt jou dan weer uit?
Je hoeft niet te reageren[/quote]

Omdat het veroordelend overkomt? Er zijn ontzettend veel mensen die wel enorm veel gemak hebben van de duurdere caps, omdat ze een betere pasvorm en comfort hebben. Dit ervaar ik zelf ook.

Dat jij zonder cap rijdt, is jouw keus, maar ik vind dat onverantwoordelijk. Je rijdt wel op een dier dat altijd iets kan doen of schrikken.

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:13

Ik heb zelf een KEP. Hiervoor altijd HH gehad maar ik had er vaak hoofdpijn van. Met m’n KEP echt 0 last van! Ik vind het de prijs dus echt wel waard en ik vind m ook gewoon super mooi

Edit: Als ik op een jong/‘risicovol’ paard ga, doe ik wel m’n oude cap op om de kans op vallen met m’n KEP kleiner te maken

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:15

Janine1990 schreef:
Festeropre schreef:
Ik heb geen aversie voor mensen die een cap dragen, waar haal je dat uit?
Jij lijkt aversie voor mij en voor de vraag te hebben.


Je moet wel even goed lezen. Ik heb het niet over aversie jegens mensen die een cap dragen:


Janine1990 schreef:
Ik lees vaker dit soort topics, mensen die zelf 'bewust' geen cap dragen. Bijzondere overeenkomst is dat de frustratie en de aversie tegen het dragen van een cap vaak voortkomen uit onzekerheid over hun eigen beslissingen.
Maar dat zal uiteraard aan mij liggen. :)


Ik heb het niet eens over jou gehad... Alleen over soortgelijke topics.

Ik wilde het niet meteen te persoonlijk maken door de tanks en de swarovski er bij te halen.


Een voorkeur voor het ene geeft nog geen affersie voor het andere.
Verder ben ik ook niet persoonlijk.
Dat sommige personen zichzelf aangesproken voelen is wat anders

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:16

Phoeboe schreef:
Ik heb zelf een KEP. Hiervoor altijd HH gehad maar ik had er vaak hoofdpijn van. Met m’n KEP echt 0 last van! Ik vind het de prijs dus echt wel waard en ik vind m ook gewoon super mooi

Edit: Als ik op een jong/‘risicovol’ paard ga, doe ik wel m’n oude cap op om de kans op vallen met m’n KEP kleiner te maken


Ik dacht dat KEP dezelfde voorwaarden had als Samshield?

Oh en nog een tipje... als je geen eigen paard rijdt op dat moment... De eigenaar is WA verzekerd en als je cap dan kapot gaat, kan hij de verzekering aanspreken.
Vertelde de eigenaar van mijn paard :j

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:18

Ik rij ook wel eens zonder cap op mijn stokbrave ponybeest (IJslander) wanneer ik migraine heb.
Verder heb ik hem eigenlijk altijd wel op, ik heb een BR Zenith en ben er ontzettend tevreden over.

Wat betreft de bling bling hype, ja dat zie ik ook steeds meer maar in caps vind ik dat nog wel het minst erg.
Ik zie meisjes van 10 die 30 verschillende kleuren dekjes hebben en gaan smeken bij hun moeder dat ze er nog 1 wil..
Dan nog niet te praten over hoeveel alle setjes bij elkaar kosten..

Cap is veiligheid + show, setjes zijn naar mijn mening alleen show.

maargoed dat vind ik

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:19

Festeropre schreef:
Een voorkeur voor het ene geeft nog geen affersie voor het andere.
Verder ben ik ook niet persoonlijk.
Dat sommige personen zichzelf aangesproken voelen is wat anders


Ik had het wat betreft persoonlijk zijn niet over jou, maar over mij. Hou het in mijn reacties graag bij mezelf. Ik draag een dure cap, maar probeer niet te oordelen over het doen en laten van een ander. Ook hier op Bokt.

En wederom... lees wat je wilt... Zoals ik zei, ik zie de overeenkomsten... Het zal uiteraard aan mij liggen. :) Maar wie de schoen past... neme het over.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:20

Hoorde ik hier Decathlon? Dat is geen (in NL) goedgekeurde cap.

Hier KEP en Shamshield. Beide fijne caps. De laatste vind ik iets mooier qua vormgeving.
Fijn is dat de binnenvoering eruit kan en gewassen kan. Wel zo fris.
Eenmaal caps van die kwaliteit gedragen en je wil niet meer anders. Geen pijn in je hoofd meer, geen zweethoofd meer. Ik vind het de investering wel waard.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:20

HopeMyDay schreef:
Ik rij ook wel eens zonder cap op mijn stokbrave ponybeest (IJslander) wanneer ik migraine heb.
Verder heb ik hem eigenlijk altijd wel op, ik heb een BR Zenith en ben er ontzettend tevreden over.

Wat betreft de bling bling hype, ja dat zie ik ook steeds meer maar in caps vind ik dat nog wel het minst erg.
Ik zie meisjes van 10 die 30 verschillende kleuren dekjes hebben en gaan smeken bij hun moeder dat ze er nog 1 wil..
Dan nog niet te praten over hoeveel alle setjes bij elkaar kosten..

Cap is veiligheid + show, setjes zijn naar mijn mening alleen show.

maargoed dat vind ik


Heel erg offtopic, maar wat voor medicijnen heb jij voor je migraine dat je dan überhaupt iets kan doen?
Mijn zusje zou hier wel eens heel erg mee geholpen kunnen zijn bij haar zeldzame aanvallen.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:21

Janine1990 schreef:
Festeropre schreef:
Een voorkeur voor het ene geeft nog geen affersie voor het andere.
Verder ben ik ook niet persoonlijk.
Dat sommige personen zichzelf aangesproken voelen is wat anders


Ik had het wat betreft persoonlijk zijn niet over jou, maar over mij. Hou het in mijn reacties graag bij mezelf. Ik draag een dure cap, maar probeer niet te oordelen over het doen en laten van een ander. Ook hier op Bokt.

En wederom... lees wat je wilt... Zoals ik zei, ik zie de overeenkomsten... Het zal uiteraard aan mij liggen. :) Maar wie de schoen past... neme het over.


Als je het zo graag bij jezelf te houden, doe dst dan ook

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:23

Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt? :=

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:26

Ik vind KEP niet mooi kwa model, maar Samshield wel. Ik zou ook best veel geld willen betalen voor een fijn zittende mooie cap :j maar mijn BR viper voldoet nog dus die gebruik ik tot hij aan vervanging toe is.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:33

Babootje schreef:
Hoorde ik hier Decathlon? Dat is geen (in NL) goedgekeurde cap.

Zeker wel. Hebben gewoon een CE/EN 1384 keurmerk dat voldoet aan de eisen tot 2014. Dat mag weliswaar niet meer gefabriceerd worden, maar bij mijn weten nog wel gewoon verkocht. Niet-goedgekeurde caps mogen überhaupt niet verkocht worden en een concern zo groot als Decathlon is echt niet zo stom om op zo'n grote schaal tegen de wetgeving in te gaan.

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:36

Ik heb laatst een Horka cap gekocht met 50% korting. Was nu maar 38 euro haha. Ik vind de kep en samshield caps niet eens mooi. Plus ik vind het veel te duur. Mijn pony maakt vaak alles vies dus dat zou ook nog eens superzonde zijn. Ik ben tevreden met mijn ‘goedkope’ cap. Past perfect en geen zweethoofd.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:41

Festeropre schreef:
MelanieB schreef:
Mwah, als er bij beide een tank overheen rijd blijft er weinig van heel.
Maar om jouw stelling dan aan te pakken; duurdere caps hebben betere veiligheids certificaten, en zijn dus ook beter/veiliger. :D
Dus ook een reden om ervoor te kiezen.


Mischien dan maar een tank kopen, beplakt met svarovski smoelt dat best :-)


Maar wel een roze dan hoor <3 .


Ik heb een cap van ong 30 euro. 2 jaar terug in de uitverkoop bij Kramer gekocht.
Fijn ding en geen echt zweet hoofd. Maar ik rij dan ook niet zo fanatiek als de meeste hier. Dus hoe het is als ik een uur fanatiek zou rijden weet ik niet. Voor nu is hij prima. De voering kan eruit en in de wasmachine.

Ik zou zelf ook nooit zo'n dure cap kopen. Vind dat gewoon niet nodig en het is ook niks voor mij. Er valt nog wel eens wat of het word weggestopt in mij kastje. Daarnaast ga ik eerder voor de wat stoerdere modellen (uvex) dan die luxe bling bling met leer.

Toen die eerdere casco caps kwamen was ik heel blij. Mooi was anders maar ze waren zo lekker licht en luchtig in tegenstelling tot die dopjes die we eerst hadden. dat was altijd hoofdpijn aan het eind van de manege les...niet fijn en daardoor heb ik met mijn verzorg/eigen paard heel lang zonder gereden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:43

Jeetje wat een reacties van sommige :+ Ik draag een cap ook ten eerste voor de veiligheid, maar aangezien ze allemaal aan die eis voldoen, ga ik graag voor de mooiste :D Maar ik geef nooit meer dan 100€ uit voor een cap. Liever iets minder zelfs. Paardrijden wordt wel steeds meer "fashion", met hippe setjes, merken en kleding, of ligt dat aan mij?

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:47

Ik hou ook niet van blingbling op caps etc, opvallen moet je doen door je rijkunst.. niet?

Overigens heb ik wel een dure cap namelijk de donkerblauwe croco van KEP, gewoon omdat ze heerlijk zitten. Dus ja ik heb het geld wel over voor iets wat heerlijk zit.

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:00

Festeropre schreef:
Caps en natuurlijk vele andere produkten, verheven tot ware statussymbolen,Het lijken ware kroontje op het hoofd, met de daarbij horende diamanten en edelstenen.
Doe jij hieraan mee of juist niet en waarom?
Nee, ik doe daar niet aan mee. Ik geef geen zier om status en al die blingbling dingen.

Toch heb ik deze week wel een Kask cap gekocht. Ik had een paar eisen: hij moet goed ventileren, perfect passen, licht en toch heel veilig zijn. Een Uvex voldeed redelijk aan mijn lijstje, maar die vond ik niet presentabel genoeg om de ring mee in te rijden. Tja, toen paste ik die Kask en ik was meteen verkocht! Die is gewoon voor mijn hoofd gemaakt :) Hij was inderdaad veel duurder dan ik in mijn hoofd had.

Maar hé, ik zou willen dat ik deze cap 3,5 week geleden op had gehad toen ik heel onbenullig viel met een jong paard en een oudere, simpeler cap (die overigens wel aan de oude norm voldeed). Dat had me een klap geld gescheeld en dan zat ik nu niet nog last-minute op de AVG te zwoegen.

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:11

Ik heb zelf een heel lang een cap van de decathlon gedragen, maar het werd nu toch wel eens tijd om die te vervangen ( de schelp, of hoe je dat ook noemt, was zelfs wat gebarsten dus echt niet meer zo veilig). Ik heb dan van mijn vader een cap van Uvex gekregen omdat hij de uvex fietshelmen verdeelt (bedrijfswereld enzo) en hier dus veel korting op krijgt. Ik heb wel gewoon het standaard model, vooral omdat ik zoals hier boven al vaak gezegd is, het zonde vind om zo veel geld uit te geven aan een cap met alle (onnodige, naar mijn mening) bling bling. Zelf ben ik heel tevreden over de Uvex cap!

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:19

Janine1990 schreef:
HopeMyDay schreef:
Ik rij ook wel eens zonder cap op mijn stokbrave ponybeest (IJslander) wanneer ik migraine heb.
Verder heb ik hem eigenlijk altijd wel op, ik heb een BR Zenith en ben er ontzettend tevreden over.

Wat betreft de bling bling hype, ja dat zie ik ook steeds meer maar in caps vind ik dat nog wel het minst erg.
Ik zie meisjes van 10 die 30 verschillende kleuren dekjes hebben en gaan smeken bij hun moeder dat ze er nog 1 wil..
Dan nog niet te praten over hoeveel alle setjes bij elkaar kosten..

Cap is veiligheid + show, setjes zijn naar mijn mening alleen show.

maargoed dat vind ik


Heel erg offtopic, maar wat voor medicijnen heb jij voor je migraine dat je dan überhaupt iets kan doen?
Mijn zusje zou hier wel eens heel erg mee geholpen kunnen zijn bij haar zeldzame aanvallen.


Ik heb injecties thuis liggen voor het geval het bij mij ineens komt, ik heb chronisch hoofdpijn (reden daarvoor hoeven jullie niet te weten) maar in mijn injecties zit een middel die mijn bloeddruk verlaagd zodat ik in ieder geval nog iets kan.

Hiervoor moet ze wel een doktersverklaring hebben dat je chronische hoofdpijn hebt door een te hoge bloeddruk (heeft ook met je bloedgroep te maken).