[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:51

liss dat zijn nette punten toch. Super dat je met zo'n goed gevoel de ring uit bent gekomen. De rest komt dan vanzelf wel!

Mahitri vrachtwagens en auto's zijn ook eng natuurlijk. Volgende week weer een kans!

Janine ik snap ook echt niet hoe je travers zonder binnenbeen kan rijden. Fijn dat je nu over bent naar een andere instructrice, denk dat je daar weer een stuk verder mee gaat komen!

Mijn knappe veulentje is op de foto gezet door een bokker, echt super gaaf. :D
[KS-ITP] Pomme Pidou (v. Cassanova du bois) gaat los
Wij zijn nog steeds simpel aan het stappen en rondjes draven, niks bijzonders nog, maar Passion doet het zó fijn. Ik moet alleen zelf niet te afwachtend rijden, blijf toch wel een beetje voorzichtig. Maar ben zo trots op die kleine pony dat ze het mooi maar weer oppakt. :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:48

Onder het mom: hij begrijpt het niet als je je binnenbeen er bij hebt. Je moet het hem aanleren zonder binnenbeen. Ik was begonnen met.
Maar hij leek het niet te begrijpen voor het oog denk ik?
Ik voelde namelijk wel dat hij wel wilde.

En dat hoor je dan van mensen die op GP niveau rijden... ik heb me twee jaar verwonderd... :+

Heb nu idd geen commentaar gehad op lengtebuiging. Het is nog te weinig, maar hij buigt tenminste _/-\o_

Ohja en ik moet hem minder lang laten worden. Vanavond maar weer verder oefenen! Z baan staat weer op de wei.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:50

Mooi veulen!!!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:50

Klinkt goed anouk!

Ook lekker aan het knutselen dus janine

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:46

Afbeelding
Afbeelding

Verschilletje. Zonder binnenbeen een ontspannen gezicht maar geen lengte buiging. Met binnenbeen een moeilijk gezicht maar iets betere buiging.

Wel even geschrokken van mezelf. Mag wel hard aan het werk om straks weer in mijn jasje te passen. :x
Trainingslaarzen gisteren ook gemold. :x

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:49

Zit jij niet te lang met je beugels?

De foto met buiging ziet er beter uit. Net iets meer de lengtebuiging er in en dan kan hij volgens mij heel behoorlijk appuyeren! <3
Laatst bijgewerkt door Peelie op 22-05-18 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:53

Janine, toch vind ik jullie echt een super mooie combi! Ziet er goed uit hoor!
Enneh, dat laatste herken ik. Ik krijg mijn laarzen niet meer dicht. :') Volgende kortingsactie maar even nieuwe scoren. :o

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:57

Nee ik til mijn been daar op. Ik ben helaas erg lang ;(

En het vertekent denk ik aardig door mijn benen die minder dik lijken dan ze zijn.
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:00

Ik denk toch dat het je wel kan helpen je beugels een gaatje (of misschien zelfs 2) korter te doen.

In princiepe horen de beugels rond de enkel te hangen als je jou voeten uit de beugel hebt. Ik verwacht je het je ook enorm kan/zal helpen met je houding.

Wel een super knappe fries. Lekker beenwerk heeft hij :D
Laatst bijgewerkt door Peelie op 22-05-18 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:01

Dankjewel nog A_B! :) met Guusje gaat het gelukkig naar omstandigheden prima, ze heeft ontdekt hoe ze tussen drie balken door kan ontsnappen dus ze is in ieder geval lenig en creatief genoeg :+

Fijn dat je er zoveel aan gehad hebt Janine! En tsja binnenbeen... ik heb ook pas sinds een jaar een instructrice die daar op hamert inderdaad. Het gaat hier steeds beter maar mijn coordinatie heeft ook nog vaak kortsluiting hoor ik blijf het lastig vinden.
En ondanks dat je je benen optrekt op de foto vind ik op de laatste foto ook nog steeds je beugels te lang lijken eerlijk gezegd. Kom je dan wel lekker uit met je zadel etc?

Pff zaterdag wedstrijd maar ze geven 28 graden op... ik wil nu al niet haha :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:07

Die ken ik nog niet Peelie, maar mijn beugel hangt daan zeker boven mijn enkel hoor! Ik heb gewoon echt rare benen.

Zal er eens een foto van laten maken.

Maar leg voor de aardigheid eens iets over mijn bovenlichaam en daarna over mijn benen. Extreem uit verhouding. Als je mijn benen niet ziet lijkt er een kaboutertje op het paard te zitten, alleen de benen lijkt er een reus op te zitten.

Gelukkig zie je er naast het paard niks van.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:09

Sorry. Ik moet iets duidelijker zijn.

Het voetbed van de beugel hoort op de bobbels van je enkel te hangen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:18

Ja snap ik, die hangt daar dus zelfs boven. :j

Ik begrijp dat het moeilijk is voor te stellen.

Droversrun, als ik het geld had werd het een custom. Maar dit zadel zit ik wel erg lekker in. Beugels korter zit ook nog wel prima, alleen is mn kont nu wel echt aan de dikke kant. :')

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:21

Haha ja snap ik hoor, wat voor zadel heb je nu ook al weer?

Vraagje; wat zouden jullie doen? Ik heb zaterdag wedstrijd staan en ze geven 28 graden op. Mijn paard kan echt heel slecht tegen de warmte en ik moet om half 5 smiddags starten. Ik denk er echt aan om het af te lassen ivm het welzijn van mn paard maar vind het toch een lastig besluit..?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:33

Persoonlijk zou ik nog even afwachten. Het is Nederland en kan zomaar donderdag al onweren en afkoelen. Dan zou je misschien achteraf balen.
Maar als het warm blijft en je weet dat jouw paard daar niet goed tegen kan, dan zou ik wel afmelden. Welzijn gaat voor. Elk paard (en mens) is daar anders in en ik zou dat niet forceren voor een ‘gewone wedstrijd’. Hoe jammer ook voor jou en organisatie.

Edit: interessant wel met die lengtebuiging etc! Zit alleen nu op kantoor, dus kan niet té uitgebreid reageren

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:42

Betalen moet je toch al denk ik? Dus zou gewoon ff afwachten...

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:31

zo, nu even op de rest reageren :)

Liss, top dat jij nu regie kon houden, belangrijke stap. Tevreden gevoel is weer lekker om mee te nemen!

Mahitri, balen van de omstandigheden, maar alsnog knap dat je aan je eigen doelen kon blijven werken en dat ook gelukt is. Volgende keer iets minder tuiger en iets meer dressuurpaard en dan komt t vast wel goed :)

Top dat de clinic zo goed bevallen is Janine! En idd gek verhaal van die travers zonder binnenbeen... Wel lekker dat je oude/nieuwe juf daar dus wel goed op aansluit (en op je eigen gevoel), dan kan je hopelijk snel weer stappen gaan maken.
Enne, die lange benen.. we hadden t er al eens over. Ik een stukje van jouw benen en jij een stukje van mijn rug :P

Leuke planning Peelie! En wat je zegt, keertje paar dagen druk kan best. Als ik foto's van de jouwe zie, ziet ie er niet uit alsof ie dagelijks tot in den treure moet werken en nooit wat leuks mag. Dus een keer een vol weekend is prima, zeker als t leuk is!

En wat een knap veulen! Merrie mag er ook echt wel wezen trouwens :)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:04

Dat paard van mij speelt meer in de wei dan dar ik hem rij :P

Hij heeft geregeld een weekje vrij. Gewoon omdat ik het niet nodig vind hem zo hard aan het werk te zetten.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:04

Nee daarom :) Dan een keertje drie dagen, daar komt ie heus wel weer overheen :D

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:11

Jeetje wat gaan we ineens hard :D

Shirleyp, die gedragenheid en oprichting blijf ik ook lastig vinden.
Peelie, klinkt als een pittig maar ook heel leuk weekend! En dat moet af en toe best kunnen.
Absque_dubio, wat een leuk veulen! Super gaaf beestje. En wat heerlijk dat Passion het zo fijn doet.
Janine, ik had een soort van tweede debuut :) Dit was mijn tweede keer Z1 (eerste keer was in december).
Die travers is wel bijzonder. Aan de andere kant hoor ik wel vaker bijzondere dingen van GP ruiters. Lekker dat je nu weer op de goede weg bent. (En die kabouter en reus valt echt wel mee.)
Droversrun, even afwachten. Je weet nooit wat het weer doet. En soms is het 28 graden en prima te doen en soms is het 28 graden en heel erg benauwd. Daar wil ook nog verschil in zitten.

Ik heb gistermiddag weer les gehad en ondanks het harde werken kon hij met zijn enorme lijf zo fijn en klein terugkomen van galop naar stap (in plaats van dat ik as een lappenpop uit elkaar getrokken word).
En ik mag over twee weken bij Rien van der Schaft lessen *\o/* Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:29

Jullie hadden wel gelijk Peelie en Droversrun! Kreeg het gisteravond niet voor elkaar, maar heb de beugels wel een gaatje korter gedaan! Ik overschatte de lengte van mijn benen iets. Morgen proberen of het verschil maakt! En of het genoeg is. Heb hele fijne gaten, dus misschien moeten het er twee zijn.

Heb trouwens een Fryso Legacy.

Wat leuk dat je naar Rien gaat Mahitri! Dat klein houden ben ik nu ook mee bezig gegaan. Wordt hij lekker scherp van!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:49

Ik ben benieuwd of het je helpt janine.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:04

Gaaf vooruitzicht Mahitri! Dat zal vast super leerzaam zijn!

Ik ben nu ook in dubio voor zaterdag. Was helemaal happy, zadelmaker vanmiddag geweest, alles ligt weer top. Nieuwe singel eraan en paard was gelijk nóg weer fijner. Dus superveel zin om weer eens te starten!
En toen bleek de snelweg dit weekend dicht te zijn en gaat mn reistijd van 30 naar 60 minuten. Dat is als er geen file is, de ervaring leert dat als 1 van beide snelwegen dicht gaan, het compleet vast loopt.
Doe daar de weersvoorspelling bovenop en geen airco in de trailer en ik word een stuk minder blij.

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:56

Noukie klopt, dit en volgend weekend de snelweg dicht. Hoelaat moet je zaterdag? Als je smiddags moet sta je gegarandeerd in de file ja.. Zaterdagmiddag is altijd al druk, dus dat zal nu wel helemaal zo zijn.
Ik zou denk ik afzeggen. Ook met het weer op komst. :o Wel ontzettend balen.. :(:)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:58

Oh ik ben ook benieuwd of het helpt voor je Janine! Ik heb op mijn ruin ook in principe de Legancy liggen maar kan er dressuurmatig ook niet mee uit de voeten en voor les of wedstrijd leg ik dan toch altijd de Comfort van mijn merrie erop, dat helpt me ontzettend :) .

Ja ach balen he Noukie, ik ga ze nu mailen dat ik zaterdag ook niet van de partij ben. Ik ga voor het welzijn van mn paard en de weerberichten worden alleen maar warmer ipv cooler... -O-
Vanavond onverwachts in Almere starten, ben heel benieuwd meneer is namelijk niet echt in de mood de laatste weken 8)7