Cursus instructeur wedstrijdsport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Cursus instructeur wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 22:44

Zelf ben ik druk aan het afwegen of ik deze cursus in september zal gaan starten. Misschien zijn er mensen die deze cursus ook willen gaan volgen of inmiddels al een diploma behaald hebben.
Dan kunnen er ervaringen uitgewisseld worden en vragen beantwoord.
Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af hoe de toelatingstest in elkaar steekt. Eigen rijden ben ik niet heel erg bang voor maar wel voor het lesgeven, ik heb geen ervaring dus hoe ga ik dat laten zien?
Eigenlijk denk ik de keuze wel gemaakt te hebben voor mezelf maar vanwege een aantal mislukte opleidingen zit er best een boel onzekerheid wat betreft opleidingen.
Mocht je dus iets willen weten of heb je ervaring, ik hoor het graag!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Cursus instructeur wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:19

Bij geen ervaring zou ik niet kiezen voor de opleiding wedstrijdsport, maar basissport. Qua eigen rijden word echt verwacht dat je aan het eind vd cursus op ZZL niveau zit en ook het lesgeven moet op hoger niveau zijn. Als je geen ervaring hebt in het lesgeven, wordt dat niet aangeraden vanuit de KNHS.

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Cursus instructeur wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:22

Ik vind het dan erg vreemd dat je zonder eerder behaalde diploma's kunt starten met de cursus. Lijkt me niet dat ze graag hebben dat je zonder diploma's gaat staan lesgeven. De cursus basissport kom ik uit op de allround. Die ben ik niet van plan te gaan doen, springen heb ik geen behoefte aan.