de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:43

Waarschijnlijk hebben jullie ook een flyer gekregen van de KNHS over de nieuwe protocollen verwerking en uitslagenlijsten.
Wat ik me nu afvraag is hoe de KNHS dit in de praktijk ziet. Bij kleine wedstrijden is dit geen enkel probleem, maar bij grote zomerconcoursen ben ik hier als jurylid niet echt blij mee. Voor mij zou dit wel een reden zijn om daar niet meer te jureren. Hoe staan jullie hierin?

sharonalover

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:44

ik ben geen jurylid dus heb hier nog geen informatie over ontvangen. ik ben wel heel benieuwd hoe de KNHS dit wil gaan doen :) Zou je me dit kunnen vertellen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:16

Waar ben je dan precies niet blij mee TS. Zoveel wijzigt er toch niet?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 17:27

Je moet een half uur wachten tot na de bekendmaking vd uitslag om de lijst te ondertekenen. Ik weet niet of je wel eens bij grote concoursen zit, maar daar duurt het rustig 2 uur voor alle uitslagen bekend zijn. Sorry, maar ik heb nog meer te doen dan een dag kwijt zijn voor een dagdeel jureren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:30

Fitzroy, ik moet eerlijk zeggen dat dat hier in de omgeving eigenlijk niet zo is. Ook niet bij de grote concoursen. Dat half uur moet je toch blijven, en daarna hebben ze meestal de lijsten wel klaar. Het kan wel eens twee uur duren voordat de prijsuitreiking is, maar dat is wat anders als de uitslag, die hebben ze al veel eerder.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:41

Ik denk dat dat in de praktijk ook wel meevalt en eigenlijk komt het erop neer dat je nu "gedwongen" word je aan de regels te houden (al zit niemand er natuurlijk op te wachten om 2 uur te wachten)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:42

Maar twee uur wachten is toch ook niet de bedoeling? Het zal voor secretariaten misschien even doorwerken zijn, maar volgens mij is er zonder handtekening geen geldige uitslag van de wedstrijd en heeft het secretariaat een probleem.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:45

De uitslagenlijsten houdt niet in dat je moet wachten tot de prijsuitreiking, maar moet wachten totdat alle punten van de ring die je hebt gejureerd in de computer zijn verwerkt. Dit is echt wel klaar binnen het halfuur na de prijsuitreiking. Deze lijst moet je ondertekenen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:47

Precies, dat zei ik hierboven ook al. Als het goed is, hebben de combinaties hun punten dan ook al binnen en kunnen ze opmerkingen over verkeerde telling binnen dat half uur makkelijk melden, zodat het op tijd verwerkt kan worden..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:48

Dat half uur blijven was toch eigenlijk altijd al :o

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:51

maar die prijsuitreiking kan bij meerdere ringen (was het nou 10 of 15) reglementair wel even op zich laten wachten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:52

Maar jury, dat is de prijsuitreiking, niet de uitslag. Die is bij het secretariaat echt wel binnen een half uur na de laatste start bekend.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:57

klopt maar over de uitslag kan ik alleen dit vinden
1. Zoveel mogelijk zullen tussentijds de behaalde resultaten bij het secretariaat of het rekencentrum bekend worden gemaakt.
2. Na de bekendmaking van de einduitslag van een rubriek zal de wedstrijdorganiserende vereniging - zo mogelijk - een totaaluitslag van de rubriek, onder vermelding van het door elke deelnemer behaalde puntentotaal/percentage, beschikbaar stellen aan de deelnemers, officials, persvertegenwoordigers en overige belangstellenden.
3. Bij (selectiewedstrijden voor) kampioenschappen dienen de uitslagenlijsten, althans voor zover de rubrieken beoordeeld zijn door meer juryleden, ook informatie te bevatten over het door elk jurylid afzonderlijk toegekende puntentotaal/percentage en - bij voorkeur - ook over de plaatsing van de deelnemers per jurylid.

Geen tijdslimiet dus, die zit hem alleen in de prijsuitreiking

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:59

Nee, geen tijdslimiet, maar ik kan mij niet voorstellen dat een secretariaat juryleden zal gaan pesten door ze twee uur te laten wachten op die uitslag, deze jury zal dan niet meer bij die wedstrijd komen jureren ;-)!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:09

Fitzroy schreef:
Je moet een half uur wachten tot na de bekendmaking vd uitslag om de lijst te ondertekenen. Ik weet niet of je wel eens bij grote concoursen zit, maar daar duurt het rustig 2 uur voor alle uitslagen bekend zijn. Sorry, maar ik heb nog meer te doen dan een dag kwijt zijn voor een dagdeel jureren.

Kennisbank KNHS schreef:
Wat als de rekenkamer een uur na einde rubriek nog geen uitslag van mijn rubriek gereed heeft?

Dan kunt u de door u bijgehouden schaduwlijst met daarop het resultaat van elke deelnemer die u in de baan had, ondertekend inleveren. Of een kopie daarvan origineel ondertekend.

http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... atID=19041

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:22

dat is nog eens een goede praktische oplossing

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 18:27

Bedankt Karin! Het is dus zaak om je schaduwlijst goed bij te houden. Hopelijk draaien alle secretariaten die uit.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:30

Meestal krijg je toch een startlijst bij alle protocollen, zodat je de juiste volgorde weet. Die hou ik nu ook altijd al als schaduwlijst bij, nu neem ik em mee om thuis weg te gooien, straks lever ik die gewoon in!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:20

Ik heb de flyer overigens nog niet gehad. Misschien zit ie vandaag in de bus.

Bij ons zijn er 's zomers ook alleen hele grote concoursen. Met zeker 10 ringen. En de uitslagen laten nogal eens 3 uur op zich wachten. En dan heb ik echt geen zin om 3,5 uur daar rond te gaan hangen als jurylid.

De oplossing van de schaduwlijst klinkt leuk, maar ik weet niet of het echt praktisch is. Ik schrijf zelf ook altijd de punten op de startlijst die ik meekrijg. Maar die punten worden even snel geteld door de schrijfster. Meestal heb je schrijvers die dat niet elke week doen en dan schieten er nogal gauw fouten in. Als ik die verkeerde punten op een schaduwlijst inlever, dan lijkt me dat ook niet te werken.

We zullen het gaan zien. Gewoon een seizoen uitproberen. Mocht het niet bevallen, dan ga ik niet meer op die grote wedstrijden jureren. Indoor is het meestal geen probleem. Dan worden er maar 2 ringen tegelijk verrreden en dat is makkelijker bij te houden voor een secretariaat.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:06

Snap de uiting van de jury wel
Hier op concours buiten is het vaak dat de ringen smorgens gereden worden en dat er om 5 uur een prijsuitreiking
In de middag word er dan gesprongen als opvulling van de dag
Lijkt me geen pretje als je om zeg maar half 1 1 uur klaar bent met jureren nog tot minstens 5 uur moet wachten tot de prijsuitreiking en dan nog eens een half uur kan wachten op eventuele vragen van de ruiters want dat word met de verplichting van de jury bedoeld het half uur na de prijsuitreiking aanwezig zijn zodat er eventuele vragen beantwoord kunnen worden

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:10

Ik denk dat wij het ook wel lastig krijgen, hebben nooit minder dan 18 banen.. En dan heb je echt niet een half uur na afloop alle uitslagen in de computer

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:20

Het secretariaat zal toch minimaal hun best doen om eea zo snel mogelijk geree e hebben. Anders wordt het lastig om voor een volgende x jury's te krjgen, ben ik ban.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:13

Als het echt zo is dat je een half uur na de prijsuitreiking moet blijven dan denk ik dat een hoop juryleden geen zin meer hebben om te gaan jureren! En dat is zonde want dan gaan er een hoop (goeie) juryleden verloren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:33

Ik snap niet dat er zoveel mensen moeite hebben met het uit elkaar houden van prijsuitreiking en bekendmaking van de uitslag. Er wordt nergens gezegd dat je tot een half uur na de prijsuitreiking moet blijven namelijk, maar wel tot een half uur na bekendmaking van de uitslag, en dat kan gewoon op het secretariaat zijn...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:46

Maar als dat half uur over mijn dagdeel heen gaat breng ik hem straks mooi in rekening!