Achter jury aanrijden eerlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cavalry
Berichten: 48
Geregistreerd: 08-09-10

Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:44

Ik heb zo gehoord dat er mensen bestaan die achter een bepaalde jury aanrijden,
die jury geeft dan waarschijnlijk uitzonderlijk hoge punten waarbij je snel de B, L1 etc. doorbent.

Vinden jullie dit eerlijk? Waarom wel of waarom niet?
Laatst bijgewerkt door Cavalry op 10-09-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:45

Denk dat je vooral jezelf zo voor de gek houdt. Ik zou het zelf niet prettig vinden om zo mijn punten bij elkaar te sprokkelen.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:46

Ik vind het niet echt eerlijk, maar er is niets tegen te doen.
Het kan best een paar keer gebeuren dat je dezelfde jury hebt, maar altijd?
Lijkt me ook niet leuk...
Ik ken ook een meisje die startte alleen bij de fokker van haar paard, en reed altijd nette punten, terwijl ze bij andere altijd rond de 170 punten zat.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:46

De concoursen zijn hier zo groot dat ik het hele zomerseizoen nog niet 1x hetzelfde jurylid heb gehad. In onze regio is het dus praktisch onmogelijk. Juryleden worden vaak ook niet vermeld op de startlijst en ik vind het prima.

Maar voor de mensen die het nodig vinden om op die manier te sporten, ik verzeker je dat ze zichzelf vanzelf tegenkomen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:47

Volgens mag je op bokt geen namen van juryleden noemen.. Verder vind ik het eerlijk gezegd nogal kansloos om achter jury's aan te gaan.. Maar hoe weten jullie dan waar juryleden heen gaan?

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:47

In elke regio krijg je vaak de zelfde jury leden. Dat is niet erg en ook n iet altijd in je voordeel.
Een goede ruiter met een fijn gereden paard, krijgt hoge punten.
Een slechte ruiter met een goed of slecht paard, krijgt geen goede punten.

Cavalry
Berichten: 48
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:48

Dat wist ik niet.

Zo ben je natuurlijk wel snel in de Z. Maar je ben eigenlijk pas een b-ruitertje..

Geeske_

Berichten: 1060
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:48

ik vind het heel erg zwak.
als je zo je punten wilt halen!..

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:49

Ik heb even getemd op het noemen van een naam van een jurylid. Vind ik namelijk echt niet kunnen.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:53

Ik vind het echt heel knap dat mensen weten waar een jurylid zit. Hoe doe je dat, want tegen de tijd dat ik uitgevogeld heb wie waar zit kan ik echt niet meer inschrijven.

Ik heb vorig jaar wel een periode gehad dat ik 5x achter elkaar op verschillende concoursen hetzelfde jurylid had (1 die ik wel fijn vond). Nee ik heb niet uitgezocht waar ze zat, ik heb begin augustus het hele indoorseizoen opgegeven en blijkbaar hadden die concoursen haar ook gevraagd. Tja heel toevallig maar waar.

Maar als je jezelf al die moeite wilt doen om een jurylid te volgen voor een paar wps in plaats van al die moeite te stoppen in lessen. Van mij mag je, ooit kom je jezelf wel eens tegen.

Anoniem

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:31

Dan moeten ze het jurylid dus al persoonlijk kennen en weten waar hij of zij heen gaat.. Maar dan moet die jury ook wel net jouw klasse jureren.. Lijkt me lastig..

Raggel

Berichten: 1877
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Susteren

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:37

Meestal proberen de juryleden hier in de regio maar 1 of keer dezelfde klasse per seizoen per kring te jureren. Zo voorkomen ze zelf ook dat ze altijd dezelfde mensen in de ring hebben.

Maar je weet toch helemaal niet wie van te voren wie jury is?

amaretto20

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: zeeland

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:39

die mensen komen zichzelf in hogere klassen vanzelf tegen , dus dan merken ze het vanzelf dat het niet goed was

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:39

Outdoor heb ik bijna nooit dezelfde jury. Hebben genoeg (grote) concoursen en overal jureren anderen.
Indoor hab ik in het L wel vaak dezelfde jury op 1 club. Die jury zit bij die club en die is dan jury tijdens hun wedstrijden ipv bv kantine dienst. Voor die verenging is het over het algemeen hier bekend dat daar vaak jury's van eigen club jureren. Maar verder zie ik soms wel naam staan van jury, maar dat zie ik dan pas op de startlijsten. Ga me daar echt niet voor aanmelden. Zie het vanzelf, je moet goed rijden dan krijg je wel je punt. Zo niet, is het niet verdiend. :)

Sneezey
Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-10

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 01:21

wij zien de naam van het jurylid pas op de startlijst. en het is toch juist een uitdaging om voor elke jury goede punten te rijden..

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 01:29

Achter een jurylid aanrijden? Ik ben voor en na de proef meestal al vergeten hoe de beste man of vrouw heet. En als dat je hobby is, je komt ooit iemand anders tegen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:44

Sneezey schreef:
wij zien de naam van het jurylid pas op de startlijst. en het is toch juist een uitdaging om voor elke jury goede punten te rijden..


Hier staan ze zelden al op de startlijst, dus pas als je om de ring rijdt zien we ze :)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:50

ik kijk om heel eerlijk te zijn nooit naar de juryleden... en vaak staan ze ook niet eens vermeld op de lijsten.

maargoed ondertussen ken ik bepaalde juryleden wel, de ene is heel streng, de ander krijg ik hoge punten bij, de ene is heel eerlijk enzovoort ;)

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:36

ken een geval van een instructeur die ook jurylid is en waarbij regelmatig lessers/klanten in de baan verschijnen. Die echt hele afstanden afleggen om dan op die manier weer een punt in de wacht te slepen... om te |( , wat dom. Ze houden zichzelf voor de gek. Maar ik vind het ook niet correct van de instructeur/jurylid om gewoon door te geven waar hij/zij wanneer jureert. Maar goed, deze mensen komen vroeg of laat zichzelf toch wel tegen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:41

texelse schreef:
ken een geval van een instructeur die ook jurylid is en waarbij regelmatig lessers/klanten in de baan verschijnen. Die echt hele afstanden afleggen om dan op die manier weer een punt in de wacht te slepen... om te |( , wat dom. Ze houden zichzelf voor de gek. Maar ik vind het ook niet correct van de instructeur/jurylid om gewoon door te geven waar hij/zij wanneer jureert. Maar goed, deze mensen komen vroeg of laat zichzelf toch wel tegen.

volgens mij mag dit officieel niet eens :n
ikzelf ben bixie jurylid, en eigen leerlingen of pony's mogen bij mij niet in de ring starten.
dit staat zowel in de regelementen, en ik draag er bewust zorg voor dat als dit een keer voorkomt, deze ruiter/de pony HC wordt gestart in mijn ring
neem aan dat als het bij de bixie al zo is, het KNHS technisch al helemaal zo is geregeld :j

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:49

het mag ook niet, maar wat doe je er aan als je niet "de verklikker" wil zijn, en ze gewoon naar een wedstrijd 80 km verderop gaan??? Lekker laten gaan, ze komen zichzelf wel een keer tegen.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:51

Johanna59 schreef:
In elke regio krijg je vaak de zelfde jury leden. Dat is niet erg en ook n iet altijd in je voordeel.
Een goede ruiter met een fijn gereden paard, krijgt hoge punten.
Een slechte ruiter met een goed of slecht paard, krijgt geen goede punten.

Nou in deze regio niet hoor.
Heb de hele zomer nog geen 1x de zelfde jury gehad en heb best wat gestart.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:07

En het is ook helemaal niet erg om af en toe weer dezelfde jury te hebben. Laatst lag er hier een coupon waarop de jury geschreven had: "wat is dit paard enorm vooruit gegaan". Dezelfde combinatie had ze een half jaar eerder ook in de baan gehad. En dan is het alleen maar leuk.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:45

Ik vraag me dan af hoe je weet waar een jurylid gaat jureren. Bij ons in de regio staan juryleden nooit op een lijst. Je ziet ze pas op een wedstrijd. Of bij de uitslagen staat het er wel eens bij...
Als dat in andere regio's wel gebeurt van tevoren loop je toch kans dat de wedstrijd al vol zit tegen de tijd dat je je opgeeft. Dus knap hoor, achter een jurylid aan rijden...

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Achter jury aanrijden eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:08

afspraakje he, tussen het jurylid (tevens eigen instructeur) en ruiter.....