Kur op muziek zelf maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Kur op muziek zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 14:06

Wij organiseren bij onze vereniging een kur op muziek voor alle klassen en viertallen/zestallen. Nu ben ik fanatiek dressuurruiter en krijg je natuurlijk van iedereen om de oren 'je doet toch wel mee!!!'

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met muziek. Zelf de lijnen bedenken en proef in elkaar knutselen lukt mij wel, maar welke muziek zet je eronder. Vorig jaar hadden veel ruiters via marvin music een kur gekocht, dus na 3x abba heb ik besloten dat ik dat dus nooit ga doen. :')

Wie kan mij op weg helpen of heeft misschien iets liggen wat ze niet meer gebruiken en wat ik mag gebruiken. Ik start M en zal deze proef waarschijnlijk eenmalig rijden, doel is om eind zomer in het Z te starten.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:27

Kijk anders voor klassieke muziek :j Wellicht eens de playlist van Bridgerton opzoeken. In de serie gebruiken zij hedendaagse popmuziek maar dan in een klassieke versie, heel verrassend :D
Tevens heb ik zelf ook een kur van Marvin's Music gekocht :o Wel een wat minder populaire volgens mij, muziek van Oasis :+

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Kur op muziek zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:39

Ik doe het altijd precies andersom, flans eerst de muziek in elkaar en ga daarna rijden, net zo lang tot het past. Dat vind ik makkelijker want rijden en lijnen laten zich makkelijker aanpassen dan muziek overgangen.

Muziek doe ik met een programmaatje wat Audacity heet. Muziek haal ik van Youtube en dan zoeken naar iets wat passend is voor bij de drie gangen of een thema heeft.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 15:08

daffodil schreef:
Ik doe het altijd precies andersom, flans eerst de muziek in elkaar en ga daarna rijden, net zo lang tot het past. Dat vind ik makkelijker want rijden en lijnen laten zich makkelijker aanpassen dan muziek overgangen.

Muziek doe ik met een programmaatje wat Audacity heet. Muziek haal ik van Youtube en dan zoeken naar iets wat passend is voor bij de drie gangen of een thema heeft.


Bedankt voor de tip!! Ik ga erna kijken of het lukt.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Kur op muziek zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:33

Heb afgelopen weekend een pas de deux gereden waar ik zelf de muziek voor in elkaar heb gezet, toevallig ook met Audacity, ondanks dat ik er geen ervaring mee had vond ik het redelijk makkelijk werken.
Wij hebben wel eerst de proef geschreven en die een paar keer met oefenen opgenomen om de muziek te timen op de overgangen. Vond dat zelf makkelijker, met een beetje handig nummers inkorten zijn de muziek overgangen heel simpel op de juiste plek te krijgen.
Twee tips:
filmmuziek is heel geschikt voor dit soort dingen, wij hadden pirates als thema en er zit zoveel variatie al binnen de nummers dat ik vier (stukken van) nummers aan elkaar kon plakken, allemaal op ritme van de gangen en zonder dat het ergens saai werd. We hadden ook genoeg keuze qua nummers en konden onze outfit erop aanpassen.
Voor het schrijven van de proef heb ik een heleboel kleine kaartjes gemaakt op ‘bak-verhoudingen’ en daar de lijnen die we leuk vonden op getekend. Zo hadden we het visueel en konden we schuiven tot we tevreden waren.

Veel complimenten gehad, zowel over de proef als over de muziek, van zowel het publiek als van de jury (en de eerste prijs, ook erg leuk).

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 22:37

Roulette_ schreef:
Heb afgelopen weekend een pas de deux gereden waar ik zelf de muziek voor in elkaar heb gezet, toevallig ook met Audacity, ondanks dat ik er geen ervaring mee had vond ik het redelijk makkelijk werken.
Wij hebben wel eerst de proef geschreven en die een paar keer met oefenen opgenomen om de muziek te timen op de overgangen. Vond dat zelf makkelijker, met een beetje handig nummers inkorten zijn de muziek overgangen heel simpel op de juiste plek te krijgen.
Twee tips:
filmmuziek is heel geschikt voor dit soort dingen, wij hadden pirates als thema en er zit zoveel variatie al binnen de nummers dat ik vier (stukken van) nummers aan elkaar kon plakken, allemaal op ritme van de gangen en zonder dat het ergens saai werd. We hadden ook genoeg keuze qua nummers en konden onze outfit erop aanpassen.
Voor het schrijven van de proef heb ik een heleboel kleine kaartjes gemaakt op ‘bak-verhoudingen’ en daar de lijnen die we leuk vonden op getekend. Zo hadden we het visueel en konden we schuiven tot we tevreden waren.

Veel complimenten gehad, zowel over de proef als over de muziek, van zowel het publiek als van de jury (en de eerste prijs, ook erg leuk).


Bedankt voor de tips!! Klinkt heel gaaf en nog gefeliciteerd met jullie prijzen!