Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:23

Ik doe ook met quickknots. Ideaal en zo klaar! Ik zie ze zitten als ik erop zit, maar omdat mijn reus 1.80m is zullen de meeste omstanders ze niet zien zitten :+

Babootje

Berichten: 26274
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:33

Prachtige vlechten hoor met de Fries en de Haf. Mooi om te zien. Maar wat een werk.
Naald en draad vind ik eigenlijk het mooist en blijft vaak beter zitten. Maar ons paard heeft ADHD en kan gewoon op de poetsplaats niet stil staan. Hij is met vlechten niet te doen. Hij blijft voor en achteruit lopen, draaien, met zn hoofd zwaaien, zn hoofd kantelen, tong uitsteken en alles daartussenin op de poetsplaats. Quicknots gaat nog net :D Met veel geduld.

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:26

Dan moet je snel zijn inderdaad.

Die van mij vlecht ik soms zelfs op de wei. Of aangekomen op concours , hooinet aan de zijkant trailer en poetsen en vlechten ...

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:40

ik vlecht het zelfde als FleurSandro en getup.

ik ben echt met 30 min wel klaar hoor, dus zoveel meer werk is het niet! ik krijg alleen niet zulke mooie boogjes als FleurSandro erin.. misschien als haar manen net iets langer worden dat het wel lukt. HAHA

Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:00

Ik begin er sterk over te denken de manen van mijn paard veel langer te laten worden :D
Die manier van vlechten vind ik mooi maar of ik zo handig ben :\

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:04

Melzazu schreef:
Ik begin er sterk over te denken de manen van mijn paard veel langer te laten worden :D
Die manier van vlechten vind ik mooi maar of ik zo handig ben :



Het is echt stukken makkelijker dan dat het eruit ziet :')

Ik heb vorig jaar er een filmpje over gemaakt:


Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:33

FleurSandro schreef:
Melzazu schreef:
Ik begin er sterk over te denken de manen van mijn paard veel langer te laten worden :D
Die manier van vlechten vind ik mooi maar of ik zo handig ben :



Het is echt stukken makkelijker dan dat het eruit ziet :')

Ik heb vorig jaar er een filmpje over gemaakt:

[ Video ]


Ah dankjewel. Ik ga eens kijken hoe dat werkt.

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:36

Oohhh ik zie het al: de manen van de mijne mogen eerst nog een paar jaar groeien zo te zien :=

Hoe lang moeten ze dan ongeveer minimaal zijn denk je? Het ziet er toch wel makkelijk uit zo +:)+

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:40

Toen ik hier mee begon waren mijn manen tot halverwege haar hals. ik deed toen vaak wel een draad meevlechten, zodat het net wat steviger bleef zitten.. Inmiddels komen de manen tot net aan de onderkant van haar hals en heb ik deze extra draad niet meer nodig.

(ik vlecht vaak wel een dag van te voren, waardoor het extra stevig vast moet zitten).

ik kreeg alleen onwijs pijn in mijn vingers van die vlecht door de knot heen trekken. dus daarvoor heb ik dit handige klemschaartje a.k. Kocher gekocht, https://www.bol.com/nl/nl/p/kocher-klem ... oductTitle
werkt echt super makkelijk en nu trek ik de vlecht er zo doorheen! *\o/*


dit weekend staat er bij ons niks op de planning, wat is jullie planning?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:44

Fleursandro, cool filmpje en idd stuk makkelijker dan gedacht. Jij hebt alleen manen die echt tot op de haar glad shiny etc zijn. Dat is bij mij echt nooit zo. Denk dat ik dat teveel werk vind :D

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 13:41

Knap al die paarden met lange manen, en wat een vlechtwerken zeg! Vooral die knotten met zo'n slingervlechtje erin, vind het zo tof <3



Mijn auto is eindelijk gefixt *\o/*

Beetje offtopic maar eigenlijk ook hartstikke wedstrijd-gerelateerd toch :P En als iemand nu met d'r drammend paard nog maar enigszins in de buurt durft te komen op wedstrijd ga ik wel meteen slaan, jullie zijn gewaarschuwd :Y) :=

Maar daardoor ook geen plannen dus want ik wist niet of het vandaag ging lukken. Weet niet of er mensen zijn die wel op wedstrijd gaan?

Volgende week gaan we wel springen, dezelfde locatie als laatste keer en hopelijk wel indoor want het blijft niet droog zo te zien :') er stond ook op mijnKNHS dat ze daardoor voorlopig indoor als optie overwegen dus dat is wel mooi.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:22

Ik had eigenlijk gisteravond en vandaag staan maar mijn rug liet het afweten dus heb verstek laten gaan. Eerst mezelf even op orde. Ik ga vandaag wel weer rijden!

Fijn dat je auto gemaakt is, was er eentje op gesprongen??

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 14:46

Dat is wel balen zeg. Niet de leukste reden om af te zeggen :\

Ja ik heb een paard op mijn auto gehad, niet mijn eigen overigens ;) Was allemaal gedoe maar eindelijk wel gelukt, beter laat dan nooit.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:38

Die knotten met lange manen vind ik oprecht heel tof! Al moet je dat (denk ik) ook maar net mooi strak kunnen?

Fly_high: wat fijn dat je auto weer gemaakt is! Uiteindelijk nog best wel snel gegaan heb ik het idee? Heel veel plezier alvast volgend weekend! Maar begin nou niet over die regen, hier zou het meevallen volgende week en ik heb me nét vanochtend opgegeven voor een outdoor wedstrijd :=

Balen zeg daffodil: hopelijk knapt je rug snel weer op!

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:53

Gelukkig Fly High. Kun je weer op pad


Wij hebben maandag wedstrijd. Ook indoor. Maar ja , voordat je van je trailer bij de hal bent , ben je ook nat :D

En dan van de losrijdhal naar de wedstrijd hal ..

Maar goed. Regenjassen en regendekens mee

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 16:16

Ik vind de vlechten van FleurSandro, DJZ en Bentuh echt onwijs mooi gedaan :j . Als ik ooit nog eens een paard met lange manen heb dan ga ik daar ook eens over nadenken :-)

Wij gaan volgende week weer op pad. Eerst maar eens dit paasweekend op zoek naar mijn hoofdstelnummers :')

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 16:43

Fly_high eindelijk zeg!!! Mocht even duren....

Balen daf van rug, hier schoot het er net met rijden ook in. Ik ben een hoop gewend qua plekken die standaard pijn doen maar deze niet...
Hier voorlopig geen wedstrijd. Wel de bedoeling paar buitenritten (met trailwr) mee te pakken en gewoon verder te trainen. Alleen moet nu even die rug eerst weer kalmeren, lijkt uit mijn heup/si te komen maar doet flink zeer. :+

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:14

Wat fijn Fly_high dat je auto weer in orde is.

Oh bah Daffodil en MWM wat balen dat jullie pijn hebben :(

Voor iedereen die op pad gaat veel succes en plezier. Wij gaan denk ik even boshobbelen dit weekend en verder trainen tot we pas weer 21 april op wedstrijd gaan.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:22

He bah MyWishMax, jij ook je rug al. Hopelijk betert het snel!

Melzazu: boshobbelen is ook leuk! :D Veel plezier alvast!

Ik ga 6 april als 't goed is weer. Vandaag les gehad en ons eerste L2 proefje ooit gereden! Dat ging (vind ik) voor een eerste keer best netjes. Nog even stoeien met die voltes, want die maak ik soms nog iets te groot. En het afwenden naar de AC lijn is ineens weer lastig :P Ik kan de hoeken nu wat 'korter' rijden, maar die extra afstand heb ik nog niet altijd ingecalculeerd waardoor ik soms te vroeg afwend. Dus werk aan de winkel, maar ben echt wel heel trots!

Morgen eerst een fotoshoot, dus kans is groot dat ie morgen lekker vrij is :D

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 17:46

DemiSisa schreef:
Fly_high: wat fijn dat je auto weer gemaakt is! Uiteindelijk nog best wel snel gegaan heb ik het idee? Heel veel plezier alvast volgend weekend! Maar begin nou niet over die regen, hier zou het meevallen volgende week en ik heb me nét vanochtend opgegeven voor een outdoor wedstrijd :=


Schadeherstel zelf was best vlot, 1,5 week, maar alles bij elkaar bijna 3 maanden. Maar goed, het is tenminste wel gelukt :P


Neem een goede regenjas mee :)) :')

Heeft de organisatie dan wel een mogelijkheid om binnen te laten rijden of moet het qua beschikbare banen per se buiten? Zie namelijk dat er nog best veel komende 2 weken spontaan naar indoor wordt omgezet :+

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:27

Ze melden ook best veel regen ;(

Pijn in rug - niet grappig. Ergens anders ook niet , trouwens.

Lange manen vind ik bij haflingers, friezen, Spanjaarden en Portugezen ( en vast nog wel bij meer rassen) erg mooi. Die vlechten ook

Pffff gedoe met 1 band van de trailer. Was laatst al n paard dagen in de garage , nu weer terug ( de trailer dus ) omdat er in dat toen verloren wiel 1 bout niet in gaat.

Morgen moet t af zijn, want ik heb m maandag nodig voor op wedstrijd en moet ook nog 2 keer oefenen ( zaterdag en zondag dus :+ ).

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:03

Fly_high schreef:
DemiSisa schreef:
Fly_high: wat fijn dat je auto weer gemaakt is! Uiteindelijk nog best wel snel gegaan heb ik het idee? Heel veel plezier alvast volgend weekend! Maar begin nou niet over die regen, hier zou het meevallen volgende week en ik heb me nét vanochtend opgegeven voor een outdoor wedstrijd :=


Schadeherstel zelf was best vlot, 1,5 week, maar alles bij elkaar bijna 3 maanden. Maar goed, het is tenminste wel gelukt :P


Neem een goede regenjas mee :)) :')

Heeft de organisatie dan wel een mogelijkheid om binnen te laten rijden of moet het qua beschikbare banen per se buiten? Zie namelijk dat er nog best veel komende 2 weken spontaan naar indoor wordt omgezet :+


Haha nee, indoor is echt geen optie. Het is een manege, dus binnen worden manegelessen gegeven. Dus dan verander ik vanzelf in een verzopen katje denk ik dan maar :P

Ja alles bij elkaar lang inderdaad, maar de reparatie doelde ik inderdaad op. Wel fijn dat het gelukt is, dat zal inderdaad niet altijd lukken qua schadevergoeding enzo ook..

Getup, ik duim mee dat je trailer morgen weer helemaal klaar is om op pad te gaan!

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:46

daffodil schreef:
Hahah lekker belangrijk hoe je knotten zitten, sterker nog het is niet eens verplicht om te knotten.......

Ik ben echt van de makkelijke hoor, kam ze vaak niet eens door en ram er zo een paar vlechten in.

Pfff ik net weer bedacht dat ik wel weer gewoon ook in het zwart wit kan starten omdat mijn nieuwe zadel nu zo mooi is dus ik een nieuwe cap besteld want die oude is wat gaar maar ik had nog zwarte laarzen zo goed als nieuw. Trek ik zondag de rits kapot.........Gelukkig had ik mijn bordeaux laarzen en cap nog in de auto liggen maar ja tis wel zonde. Nu is die nieuwe cap onderweg en heb ik geen laarzen meer :D :D :D

Dus ik zat me helemaal rot te zoeken maar ik kan mijn meest favoriete rijlaars niet meer vinden online.

En nee ik ben niet zielig, heb denk ik nog 6 paar liggen maar ja das allemaal in kleur.


Luxe probleem haha.

FleurSandor wauw wat een mooie creatie! Super chique!

Ik vlecht altijd met naald en draad, blijft bij Ken mooier zitten en vind het zelf ook net wat mooier

DemiSisa leuk dat jullie de eerste L2 proef gereden hebt, kan en hoeft natuurlijk ook niet direct vlekkeloos. Nu weet je wel mooi wat nog de lastige dingen zijn in de proef :)

Ken heeft gister haar APK bij de fysio gehad, even 2 dagen longeren en dan weer oppakken onder het zadel :) Ik heb 27 april weer concours opgegeven.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:04

Ik deed een paard met naald en draad (dikke manen) en de andere met de Quicknots. Ben helemaal blij dat ze nu die nieuwe soort hebben met die plastic bovenkanten. En ze hebben dus ook een grotere variant. Nu. Vind jullie knotten idd helemaal gaaf!

Maar jullie moeten nu in Nederland ook met een nummer op het dekje gaan rijden? Wij hebben hier in Oostenrijk het paardennummer er op en dat zijn 4 posities. Bijna alles wat je kunt kopen heeft 3 posities, maar ik heb wat gaafs gevonden;

https://agradi.at/products/eskadron-sta ... nDEALw_wcB

Ik heb vooralsnog 25 mei op de planning staan. Duurt nog even maar kan me gaan verheugen!

Babootje

Berichten: 26274
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:33

Nou Zaterdag dan nog 1 WP gesprokkeld in Z1. Wat een dramadag pff. We zouden starten op manege Santhorst in Wassenaar. (waarom dochter die had uitgekozen weet ik niet) Enfin. Er was overal in die richting rondom werk aan de weg. Dus we zijn voor een halfuurtje rijden dik een uur onderweg geweest. Mexx werd heel vervelend op de trailer omdat we in een dikke file optrekken/stoppen/optrekken/stoppen stonden.
Daar aangekomen gleed ie ook nog eens op de trailerklep uit op zo'n randje op zn knieen. Want had zich natuurlijk helemaal leeggescheten. Gelukkig leek hij zich geen pijn te hebben gedaan dus wel gestart. Veel stress dus en dan nog eens in een bak waarbij een oranje mestbak in de hoek stond, springmateriaal langs de kant, en nog wat meer afleidende factoren. En we nauwelijks nog tijd hadden voor bak verkennen omdat we zo laat waren ook nauwelijk los kunnen rijden. Echt ontspannen ging het niet. Bak was door de nattigheid ook zompig. De mensen daar waren echt superaardig.
Jury was Mw Heesch. Jureren was correct hoor (streng maar rechtvaardig) Ze heeft ons - gezien de situatie - nog 1 puntje gematst zodat we niet zonder winst naar huis gingen. :D :D :D