Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nalatje schreef:Een oefening die ik vroeger graag gedaan heb in de manegeles was eentje om te kijken of we onze figuren voldoende kenden. Iedereen reed achter elkaar en volgde de kopruiter, deze kreeg dan verschillende oefeningen en wanneer hij een fout maakte moest hij achteraan aansluiten en was er een nieuwe kopruiter. Diegene die lang aan kop bleven kregen dan uiteraard moeilijkere variaties op oefeningen waardoor ze ook in de fout gingen (lesgever werd toen ook strenger: volte 15meter=15meter en niet 10meter, dan ging je naar achter).
Dit is al een aantal jaren geleden maar toch denk ik nog met plezier terug aan deze oefening, ik herinner mij dat het toen een leuke les was waarbij veel gelachen werd maar we toch ook nieuwe dingen geleerd hebben.
Ilja000 schreef:Picassox schreef:Wat ook erg grappig is: Annemaria Koekoek, dan doe je namelijk als instructrice ook nog mee in het spel.
Wel uitkijken dat het geen schop- en trekfeest wordt :-s
Picassox schreef:Ik herken dat wel een beetje Independece... Ik geef wekelijks privéles aan zo'n soort jongetje.
Het is vooral van belang: heel veel herhalen, iedere les weer ermee aan de slag. Het is ook vaak een kwestie van kilometers maken merk ik. Je kunt af en toe oefeneningen doen, maar probeer niet de hele les erop te focussen. Soms laat ik ze ook tikkertje doen, of slalommen, of figuren rijden in draf. Juist om die kilometers te maken en het even lekker 'zelf uit te zoeken'. Daarna kun je het weer oppakken door te zeggen: zit, staan, zit, staan; in een bepaald ritme. Soms kun je dit ook in de oefeningen doen, zodat hij wordt herinnerd aan het ritme. Je kunt hem ook een liedje laten zingen, of zeggen 'doe nog sneller staan-zitten!', of andere motiverende dingen. Tenminste, als ik het zo lees, zouden dit dingen zijn die ik afwisselend zou inzetten.
Independence schreef:Ik schop dit topic even omhoog.
Wie heeft er leuke ideeën voor een les in sinterklaasthema?
Kinderen zijn tussen de 7 en 13 jaar. Het moet eigenlijk geschikt zijn voor beginners en iets gevorderde ruiters.
Ik wil sowieso een schoorsteen knutselen zodat de kinderen daar cadeautjes in kunnen doen, maar veel verder dan dat kom ik niet