Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gwenvd schreef:Oh dat is vreemd. Waarop ben je gezakt als ik vragen mag?
lique68 schreef:ik heb ook de verkorte opleiding gedaan, vond het goed te doen, theorie boekjes goed leren, vragen zijn niet moeilijk maar ze vragen dingen die ik niet had verwacht eigenlijk![]()
praktijk was goed te doen vond ik, braaf springpaard is wel heel fijn, het is een kleurrijk parcours.
voor het lesgeven, zorgen dat je goed verstaanbaar bent, technische termen gebruikt, goed op de veiligheid letten bij het springen, de niet gebruikte beugels van de staanders bv afhalen, of de staanders draaien. Gesprek na het lesgeven, zorg dat je weet waarom je iets zo doet of laat doen. dat je jouw idee kan verdedigen. vond het zelf leuk iig om te doen. Weet niet of je ervaring hebt met lesgeven? anders zou een aantal lessen meekijken op een manege fijn zijn denk ik
__nina schreef:Ik ga deze opleiding ook beginnen in februari dus ik lees even mee! Misschien kunnen we elkaar tegen die tijd helpen!
Stravero schreef:Dat mag zeker! En precies wat ik typ in mijn eerste post. Ik had alleen maar positief commentaar maar had wel een 5 en 2 x een 6 (en je moet min. een 7 halen op de praktijk onderdelen). Heb later ook een mail gestuurd en ben nog terug gebeld met een beetje een raar telefoontje ‘ja aan de uitslag kunnen we niks veranderen maar ik zie het commentaar inderdaad’. Dus nee, voor mij geen KNHS meer. Ben 7 jaar met alle liefde en plezier KNHS Official tot het M geweest en heb hier nu ook het bijltje neer gelegd. Als het zo moet bij het KNHS dan hoeft het ook niet meer van mij. Allemaal geldklopperij.
lique68 schreef:ik heb ook de verkorte opleiding gedaan, vond het goed te doen, theorie boekjes goed leren, vragen zijn niet moeilijk maar ze vragen dingen die ik niet had verwacht eigenlijk![]()
praktijk was goed te doen vond ik, braaf springpaard is wel heel fijn, het is een kleurrijk parcours.
voor het lesgeven, zorgen dat je goed verstaanbaar bent, technische termen gebruikt, goed op de veiligheid letten bij het springen, de niet gebruikte beugels van de staanders bv afhalen, of de staanders draaien. Gesprek na het lesgeven, zorg dat je weet waarom je iets zo doet of laat doen. dat je jouw idee kan verdedigen. vond het zelf leuk iig om te doen. Weet niet of je ervaring hebt met lesgeven? anders zou een aantal lessen meekijken op een manege fijn zijn denk ik
lique68 schreef:Hoi..ht is een parcours van 60cm met 2 dubbelsprongen erin. Hekje zit erin ook. Heel veel kleur in ht parcours. Of het voor heel onervaren paard te doen is..weet ik niet. Lijkt mij lastig al is ht laag..
Boompje1985 schreef:Nee je hoeft het parcours niet zelf te verzinnen het gaat erom dat jij goed afstanden en tempo kan inschatten, rekening houd met veiligheid en daar letten ze echt op, je paard goed onder controle hebt. Maar ook hoe je dingen oplost zoals een weigering vinden ze belangrijk. Verder valt het wel mee vond ik.
lique68 schreef:Je moet rijden en springen idd dat kan je op film aan een instructeur met orun3 laten zien. Die moet dan een protocol ( krijg je vd knhs) invullen en ondertekenen
Of je doet ht rijden gewoon live en dan kan zij/ hij het invullen.
Ik vond dat ze met de vaak theorie dingen vroegen waar je snel overheen leest in de theorie boeken..bv makkelijke / vanzelfsprekende dingen..maar goed dat was mijn ervaring/ mening
Gwenvd schreef:Oh echt? Geen toets op papier of dat ook?
En je moet ook iemand meenemen om les gegeven met je examen toch? Is dat op dezelfde dag als het rijden?
SuzanH schreef:Ik lees ook graag even mee.
Wat ik mij afvroeg, is er een bepaalt criteria waar je aan moet voldoen voor de snelle variant van de opleiding?
Zie dit niet duidelijk vermeld staan op de KNHS.
@Gwenvd & @__Nina, zijn jullie al begonnen? Of is alles al uitgesteld naar een later moment?