Taalcursus in buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Taalcursus in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:00

Ik heb even een vraagje. Het lijkt me nl. superleuk om volgend jaar in het buitenland een taalcursus te doen. Maar ik vroeg me dus af of je daar ook studiefinanciering voor krijgt? Of moet je alles gewoon zelf betalen?
En gewoon ervaringen hierover zijn ook welkom. Haha!

Loose

Re: Taalcursus in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:30

Niemand? Bloos

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:14

Een taalcursus in het buitenland is geen echte opleiding en daar krijg je ook geen stufi voor. Lachen

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:05

Wat ikweet is dat je inderdaad alles zelf moet financieren ja.
Wil misschien in de vakantie ook in het buitenland een taalcursus doen Lachen Maar dan zit ik alleen wel dat ik na school meteen weer ga leren en daarna weer een jaar. Weet nog niet of ik dat wel wil Knipoog

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:00

Hmm misschien ga ik dan wel een half jaar au-pair doen in zo'n land ofzo. En dat ik er dan misschien nog een paar maand blijf om taalcursus te doen ofzo want dan heb ik al wat centjes bij elkaar en dan spreek ik de taal al een beetje en dan kan ik een baantje nemen ofzo. Haha!
Want ik had wel iets goedkopers dan de meeste dingen gevonden maar dat is alsnog €4000 ofzo (weet niet meer precies Clown ), dat kan ik echt niet betalen..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:41

Tip als je als au-pair wilt werken: www.aupair-world.nl. Kost niks om je in te schrijven, en je mag zelf met meerdere gezinnen contact hebben en bepalen waar je heen wilt. Bij veel bureaus word je bij een bepaald gezin geplaatst en heb je daar maar heen te gaan, maar hier kun je bijv zelf zoeken naar een gezin dat paarden heeft, of waar je een eigen kamer krijgt, etc.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:48

Nimue schreef:
Tip als je als au-pair wilt werken: http://www.aupair-world.nl. Kost niks om je in te schrijven, en je mag zelf met meerdere gezinnen contact hebben en bepalen waar je heen wilt. Bij veel bureaus word je bij een bepaald gezin geplaatst en heb je daar maar heen te gaan, maar hier kun je bijv zelf zoeken naar een gezin dat paarden heeft, of waar je een eigen kamer krijgt, etc.

Dankje! Is het dan trouwens handiger om je wel ergens in te schrijven of niet? Vanwege geld enzo en straks hebben die mensen ineens zitten liegen enzo.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:33

Ik heb er geen ervaring mee hoor. Maar als ik het zelf ging doen, zou ik persé zelf willen kiezen bij welk gezin ik ging werken. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat er een klik is en dat je niet zomaar ergens neergezet wordt. Bovendien moet je bij veel bureaus vaak nog bemiddelingskosten betalen.

Je loopt iets meer risico als je er zomaar heen gaat, dat is waar, maar dan denk ik, ach, je kunt altijd weer weggaan als ze je niet betalen of als het rare mensen zijn.