Op kamers/ op kot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoName126

Op kamers/ op kot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 10:22

Hallo allemaal!

Ik ben eens benieuwd naar wie hier allemaal op kamers/ op kot zit, en hoe dat allemaal bevalt en in z'n werk gaat bij jullie.
Hoe groot is je kamer? Hoe regelen jullie het poetsen? Hoe zijn je huisgenoten? Hoe en wat betreft eten enzo? Hoevaak gaan jullie nog naar huis, etc?

Ik ga dus nu komende week naar mijn kamer in Gent, Belgie. Ga dan vanaf de 22ste naar school aan de IAO (Internatioal Academy Osteopathy) en heb een kamer gevonden in het studentenhuis van de school.
Heb een kamer van ongeveer 21 vierkante meter en nog een klein kamertje eraan vast van ongeveer 6-9 vierkante meter. Betaal hiervoor 380 euro per maand. In ons huis zijn 10 kamers, 1 keuken, 2 douches en wat meer toiletten. Ook komt iedere week eens mevrouw de gemeenschappelijke ruimtes poetsen.

Heb nu bijna alles ingericht en klaar, de laatste spulletjes gaan volgende week mee.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

NoName126

Re: Op kamers/ op kot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:07

Nog niemand een leuk verhaal aan het topic toe te voegen?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:39

Ik zit op kamers in Amsterdam/Osdorp, woon in een 'gewone' gezinsflat samen met nog 3 andere studenten. Mijn kamer is niet zo heel erg groot, maar groot genoeg. Badkamer/keuken en wc delen we dus met ze 4en. We hebben een tijdje een schoonmaakrooster gehad, wat redelijk werkte.

Mijn huisgenoten zijn aardig, we hebben een tijdje gehad dat we zeer regelmatig samen aten, dit hebben we nu al een tijdje niet gedaan. Ik heb zeer regelmatig vriendinnen/vriendjes-figuur te eten, en dan kook ik/we echt, anders hou ik het gewoon bij een pizza/broodje oid.

Mijn ouders wonen in Noord-holland, ik ga ieder weekeind naar huis voor mijn zaterdagbaantje en pony die beide in de buurt van mijn ouders zijn.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:29

Hier zijn wel al vaker topics over geweest, met de zoekmachine kan je die wel vinden, voor de reacties van andere mensen. Lachen

Ik zit op kamers in Leeuwarden, ik studeer daar International Hospitality Management. Ik woon in een appartementje/flatje met 1 huisgenootje. Ik heb een ruime kamer, en samen hebben we een woonkamer, keuken en badkamer. We eten niet heel vaak samen, hebben onregelmatige schooltijden dus dan maak je even snel iets voor jezelf.
Schoonmaken regelt zichzelf een beetje. Als er iets gedaan moet worden doet één van ons het wel even, en omdat je het bijhoudt is het zo gedaan.
Ik probeer elk weekend naar huis te gaan, ik moet wel 3.5 uur reizen maar wil graag naar huis. Helaas heb ik af en toe ook school in het weekend, waardoor ik niet altijd naar huis kan. Lachen

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:38

Ik woon op kamers in Enschede, studeer daar bedrijfskunde aan de UT.

Mijn kamer is 17 vierkante meter, en kost me 230 euro inclusief. Ik heb 3 huisgenoten, met 2 eet ik altijd samen als ik thuis ben. Schoonmaken is nog wel eens een probleem, maar na een grote schoonmaak met zn allen en een nieuw schoonmaakrooster gaat het steeds beter Lachen

Mijn ouders wonen in Apeldoorn, is maar een uurtje reizen, dus ik probeer elk weekend naar huis te gaan. Werk ook nog in de buurt van Apeldoorn en t paard staat thuis, dus redenen genoeg om af en toe lekker naar huis te gaan..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:43

Ik zit op kot in Leuven, Heverlee. Het is een studio van in totaal 31 vierkante meter en daarbij zit dan ook een apart badkamertje.
Ik doe lerarenopleiding en ben al bezig van maandag.
Elk weekend is het de bedoeling dat ik naar huis ga maar nu ben ik hier ook al 10 dagen en mis ik het toch wel een beetje. Mijn paard heb ik wel verkocht omdat ik op kot ging en het bijna niet te combineren viel met mijn studies, ik heb er wel spijt van maar hij is naar een goed tehuis gegaan.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:59

Zijn al die studentenkamers in Belgie zo groot? Vriendin van mij zit nu voor 5 maanden in Brussel, en die heeft ook al zo'n grote kamer.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:20

Flippertje schreef:
Zijn al die studentenkamers in Belgie zo groot? Vriendin van mij zit nu voor 5 maanden in Brussel, en die heeft ook al zo'n grote kamer.

Nee hoor Haha! , de kamer die ik had in Leuven was ongeveer een 10m², en zo zijn er heel veel kamers. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe hoog je budget voor je kamer is..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:26

Waaat. Hier krijg je voor hetzelfde geld het kamertje wat jij naast je kamer hebt zitten Tong uitsteken Of nouja, in Amsterdam..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:43

Ik zit op kamers in Utrecht Lachen

Bevalt me erg goed, ik zit op 15m2 voor 240 euro per maand, plus evt. maandelijkse gezamelijke huiskosten.

Ik zit met zn 10en in een huis, met 1 keuken, en 2 badkamers en toiletten. Schoonmaak is geregeld door middel van een rooster, waar iedereen zich (met soms een afwijking van een paar dagen Bloos) aardig aan houdt Lachen.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 18:28

Mocca schreef:
Hier zijn wel al vaker topics over geweest, met de zoekmachine kan je die wel vinden, voor de reacties van andere mensen. Lachen

Ik had al een beetje rondgespeurd op bokt maar kon weinig vinden...
Ik moet ook 3,5 uur reizen naar huis maar wil wel graag ieder weekend gaan..

Hoe lang hebben jullie school iedere dag? Wij waarschijnlijk iedere dag van 8-17.45 met de gebruikelijke koffie- en lunchpauzes.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:21

Ik zou die schooltijden niet al te lettelijk nemen, het eerst blok ging ik ook 5dagen per week van 9 tot 5 naar school, dat is uiteindelijk alleen maar minder geworden...
Ik ga nu een dag van 9 tot 3 naar school Knipoog

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:33

Ik ben ook net op kamers!
Ik woon nu in Groningen, ben gister in mn nieuwe kamer getrokken (zat in een anti-kraak pandje om te starten en van daaruit verder te zoeken)
Heb nu een kamer van 22 m2, deel keuken, toilet en badkamer met 3 anderen. Ik betaal 340,- per maand inclusief stroom ed.
Schoonmaakrooster is er niet echt... Maar ik ben wel zo iemand die de douche schoonmaakt als ik hem zelf te vies vind om erin te douchen....