Ik zit sinds kort in 4 havo, in de bovenbouw dus.
Ik heb wel gemerkt dat er dingen zijn die wat anders gaan dan in de onderbouw, maar dit moest ik toch even kwijt.
Vorige week bij biologie hadden we huiswerk, je moest bij alle microscooponderdelen (in een leeg plaatje) de namen van de onderdelen schrijven, want die moest je weten voor het practicum.
Ik had dus maar de helft ingevuld want je moest het blijkbaar uit je hoofd weten (het stond dus niet in het leerboek ofzo)
Dus ik vraag heel normaal aan de leraar of ik de antwoorden zou mogen hebben, om de onderdelen uit mijn hoofd te kunnen leren die ik niet wist en dus wel zou moeten weten. Krijg ik als antwoord; 'ja, dat weet je toch wel'
Ik dus nog even goed uitleggen dat ik het niet wist enzo en dat ik het dus niet kon weten maar hij luisterde gewoon niet!
Vertel ik dit later aan mijn moeder, want ik dacht zelf dat een leraar het misschien wel op prijs zou stellen als een leerling naar hem toekomt om vrijwillig de antwoorden uit het hoofd te gaan leren, komt zij met de reactie; 'ja, zo gaat dat in de bovenbouw, ze gaan er meer vanuit dat je dat zelf regelt'. Het lijkt wel de omgekeerde wereld, in de 1/2/3e klas word je volgestampt met voorgekauwde informatie, en in de 4e wil je graag informatie, maar krijg je het niet.